امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد a2 و a3

امروزه استفاده از میلگرد در ساختمان سازی کاربرد بالایی دارد. در این مبحث قصد داریم کاربرد میلگرد a2 وa3 را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

میلگردها پرکاربردترین مقاطع فولادی هستند که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. قابل ذکر است که میلگرد a2 و a3 از بین انواع میلگردها پرکاربردتر هستند؛ این دو نوع میلگرد تفاوت های زیادی همچون ظاهری، خواص، کاربرد و … با هم دارند. برای شناسایی این دو میلگرد از حروف U و T استفاده می شود که نشان دهنده روش تولید میلگرد است. میلگرد ترمکس با حرف T و میلگرد آلیاژی با حرف U نشان داده می شود. همچنین در نظر داشته باشید که کاربرد میلگرد a2 و a3 نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

 معرفی میلگرد a2

با توجه به مبحث کاربرد میلگرد a2 و a3 باید ذکر کنیم میلگرد a2 از نوع میلگردهای آج دار می باشد که یک محور در امتداد طول آن قرار دارد. بر روی سطح آن برجستگی های مارپیچی وجود دارد که به آن آج می گویند؛ دور این محور طولی به صورت مارپیچ پیچیده شده اند. در نظر داشته باشید که میلگرد a2 استحکام و پایداری خوبی دارد و در کمرکش های دیوارها استفاده می شود. همچنین در محدوده ۱۸ درصد تغییر شکل پلاستیکی دارد. در ساختمان سازی سبک از میلگرد a2 استفاده می شود.

 

قیمت میلگرد a2

 

بهتر است روی میلگرد a2 جوشکاری انجام نشود؛ ولی در صورت لزوم می شود با دقت بیشتری جوشکاری انجام داد. بهتر است بدانید میزان کربن در این میلگرد کم است؛ به همین دلیل نسبت به سایر میلگردها انعطاف پذیری بیشتری دارد. حداقل استحکام کششی این میلگرد حدود 500 مگاپاسکال و حداقل استحکام تسلیم آن نیز حدود ۳۴۰ مگاپاسکال می باشد. این میلگرد با حرف J نشان داده می شود‌.

معرفی میلگرد a3

در ادامه مبحث کاربرد میلگرد a2 و a3 باید ذکر کنیم میلگرد a3 از نوع آج دار بوده که آج آن به شکل هشتی یا جناقی می باشد و از نظر سختی در ردیف نیمه سخت قرار دارد. همچنین بهتر است بدانید این میلگرد از استحکام بالایی برخوردار است. درصد تغییر طول به خاطر کار پلاستیکی ۱۴ درصد می باشد و به میلگرد خشک‌ معروف بوده و شکننده است. به عنوان میلگرد اصلی سازه و میلگرد طولی تیر و ستون از میلگرد a3 استفاده می شود. این میلگرد برای عملیات جوشکاری یا تغییر شکل با زوایای تند مناسب نمی باشد. این میلگرد با حرف C نشان داده می شود. میلگرد a3 دارای استحکام کششی ۶۰۰ می باشد.

کاربرد میلگرد a2 و a3

میلگرد a2 و a3 کاربردهای زیادی دارند؛ به همین خاطر در مکان های بسیاری از این دو نوع میلگرد استفاده خواهد شد. در زیر به بخشی از کاربرد میلگرد a2 و a3 اشاره شده است:

کاربرد میلگرد a2 : به علت انعطاف پذیری میلگرد a2 در مواردی که نیاز به خمکاری می باشد؛ از این میلگرد استفاده می شود. بیشترین کاربرد میلگرد a2 به عنوان خاموت خام و یا آرماتور عرضی است. همچنین کاربرد دیگر این میلگرد استفاده از آن برای مش بندی و خاموت زنی است.

کاربرد میلگرد a3 : بیشترین کاربرد این میلگرد در پروژه های ساختمانی و عمرانی است. در آرماتورهای طولی از این میلگرد استفاده می شود.

 

کاربرد میلگرد a2 و a3

 

آشنایی با آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی، آهن آلات و … می باشد. شما مخاطبان گرامی می توانید جهت خرید میلگرد، خرید تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، تیرآهن نرمال و … بخشی از انواع محصولاتی می باشند که توسط این مجموعه ارائه می گردد. همچنین مخاطبان گرامی می توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره با کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید. در این صورت با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع محصولات مناسبی را تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد میلگرد چیست؟

کاربرد میلگرد آجدار

https://ahanhyper.com//?p=36380

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *