امروز : دوشنبه 22 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف

ورق اکسین از محصولات ورق سیاه هستند که انواع مختلف دارند. در این مبحث قصد داریم به بررسی کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف بپردازیم. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با ورق اکسین اهواز

در ابتدای مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف ابتدا لازم است با ورق اکسین اهواز آشنا شوید. محصولات ورق اکسین در دسته محصولات ورق سیاه قرار دارند. این ورق ها در اندازه های ۸ تا ۸۰ میلی متر تولید می شوند که ورق های ۴۰ میلی متری بیشترین کاربرد و طرفدار را دارد. ضخامت های این محصول براساس نیاز و سفارش مشتری متغییر است.

عرض این ورق ها ۲ متر بوده و طول آن حدود ۶ تا ۱۲ متر است که براساس نیاز طول آن تغییر می کند. این ورق براساس استاندارد ISO 9001 و ISO 10001 تولید می شود. همچنین این محصول دارای گواهی گواهینامه انطباق محصول با الزامات ایمنی اتحادیه اروپا CE است. لازم به ذکر است که این ورق گواهینامه‌ی تصدیق فرآیند ساخت از مؤسسه‌ی رده‌بندی ایران با نماد اختصاری ICS را نیز دارا می باشد.

کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف

انواع ورق اکسین اهواز

بهتر است بدانید ورق اکسین اهواز انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

ورق اکسین 34:CrMo4  با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر کنیم ورق اکسین 34CrMo4 با کروم، مولیبدن، فولاد کم کربن و نیکل تشکیل شده است. این محصول استحکام خیلی بالایی دارد و استفاده از آن در صنایع خودروسازی و قطعات خودرو بهترین گزینه است. همچنین این محصول انعطاف پذیر بوده و قابلیت جوشکاری بالایی دارد که باعث کیفیت بالا در تولید آن شده است.

ورق اکسین :A517 Grade B این ورق از استحکام بالایی برخوردار است به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی کاربرد بالایی دارد. این محصول برای ساخت مخازنی که مقاومت بالایی در برابر فشار دارند و دیگ‌های مخصوص بخار مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق اکسین :A283-Grade c این ورق به دلیل انعطاف پذیری و کیفیت بالایی که دارد با فولاد درصد کم کربن ساخته می شود. در صنایع عمومی و ساختمانی از این نوع ورق استفاده می شود.‌

ورق اکسین :A516-Grade70 با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر شود مقدار کربنی که در ورق اکسین A516_Grade70 استفاده شده است باعث شده که فقط در کاربردهای خاص و متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. از این نوع ورق برای ساخت مخزن های مخصوص استفاده می شود.

ورق اکسین :AP 15L-X65 این ورق اکسین با نام لوله ایزو L ۴۵۰ ۳۱ ۸۳ نیز شناخته شده است. بیشترین کاربرد این ورق در صنعت لوله سازی برای قسمت های مخصوص انتقال گاز و روغن است.

ورق اکسین :A573 Grade 70 این ورق خواصی دارد که باعث شده بیشتر برای ساخت مخزن مورد استفاده قرار بگیرد.

ورق اکسین :ST37 با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر کنیم در تولید این ورق از انواع ورق های اکسین اهواز فولاد کم کربن استفاده شده است. این محصول قابلیت جوش پذیری بالایی داشته و مقاومت آن نسبت به دیگر انواع ورق اکسین کمتر است. به دلیل انعطاف پذیری بالای این ورق آن را به عنوان ورق نرم نیز می شناسند. از کاربردهای این ورق می توان به استفاده در صنایع ساختمان سازی برای ساخت لوله و پروفیل اشاره کرد.

ورق اکسین :ST52 این ورق از دو آلیاژ اصلی منگنز و سیلسسیم ساخته شده است. این ورق با نام‌ ورق سخت نیز شناخته شده است. این ورق مقاومت بالایی داشته و تاثیرپذیر است. این ورق ها نسبت به وزن سبکی که دارند استحکام بالایی داشته و در صنایع ساختمان سازی کاربرد دارند.

انواع ورق اکسین اهواز

کاربردهای ورق اکسین اهواز

با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر کنیم ورق اکسین اهواز کاربردهای زیادی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

این ورق در صنایع مختلفی چون صنعت خودروسازی، صنعت نفت و گاز، صنایع پتروشیمی کاربردهای متنوعی دارد. همچنین در صنعت کشتی سازی برای ساخت کشتی های نظامی و غیر نظامی نیز از این ورق استفاده می شود.

نحوه تولید ورق اکسین اهواز

با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر کنیم نحوه ساخت این ورق بدین گونه است که در ابتدا مواد اولیه برای تولید ورق اکسین را به وسیله چرثقیل های بزرگ به محل خط تولید منتقل می کنند. سپس اسلب ها را به کوره پیش گرم منتقل کرده و به سوی غلتک ها هدایت می کنند.

این فرآیند به صورت اتوماتیک انجام می شود. کوره های پیش گرم برای آماده سازی اسلب ۴ ناحیه دارند که شامل محیط گرمایشی، محیط هم دمایی، فضای پیش گرمایش و فضایی به طول ۱۳ متر بدون مشعل می باشد. در این نواحی ۵۸ مشعل وجود دارد که کار حرارت دهی به اسلب را برعهده دارند. حرکت اسلب از کوره های پیش گرم اهمیت زیادی دارد و اگر کوچکترین خللی در قسمت فنی ایجاد شود باعث انفجار کوره می شود. پس از حرارت دادن اسلب مرحله پوسته زدایی می باشد.

با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر شود در مرحله پوسته زدایی لایه های موجود در سطح اسلب را که در حرارت های بالا ایجاد شده را با پاشیدن آب با فشار بالا از سطوح اسلب می زدایند. فصله پاشیدن آب و محصول براساس ضخامت اسلب تنظیم می شود. پس از پوسته زدایی محصولات به خط نورد هدایت شده و تنظیم نهایی عرض و ابعاد ورق انجام می گیرد.

این محصولات به صورت رفت و برگشت در دستگاه عبور داده می شوند تا عرض آن تغییر کند. سپس پوسته زدایی ثانویه که به وسیله پاشیدن آب می باشد انجام می شود. سپس روی سطوح ورق ها تست های غیر مخرب انجام می شود تا ترک، ناصافی، خش، حفره و هر عیب موجود در سطوح شناسایی شود.

سپس با استفاده از قیچی های مخصوص لبه ورق ها و میزان مورب بودن آن بررسی شده و برش داده می شود. بعد از تنظیم ابعاد ورق ها محصولات را با تسمه های مخصوص بسته بندی کرده و برچسب می زنند. این برچسب ها اطلاعاتی چون مشخصات، ابعاد، استانداردها و… را نشان می دهد.

نحوه تولید ورق اکسین اهواز

معرفی کارخانه اکسین اهواز

با توجه به مبحث کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف باید ذکر شود که کارخانه فولاد اکسین خوزستان از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی در ایران فعالیت دارد. این کارخانه در استان اهواز و در ۱۰ کیلومتری جاده بندر امام خمینی قرار دارد. این کارخانه محصولات خود را با بالاترین کیفیت ساخته و روانه بازار می کند. کیفیت بالای محصولات باعث شده این کارخانه پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

معرفی کارخانه اکسین اهواز

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده محصولات فولادی از جمله محصولات تولیدی کارخانه اکسین اهواز می باشد. برخی از این محصولات می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن، ورق استیل و … اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی برای خرید این محصولات می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

ورق اکسین اهواز چیست؟

این ورق در دسته محصولات ورق سیاه قرار داشته و براساس استاندارد ISO 9001 و ISO 10001 تولید می شود.

ابعاد ورق اکسین اهواز چقدر است؟

این ورق ها در ابعاد ۸ تا ۸۰ میلی‌‌متر تولید می شوند.

کاربردهای ورق اکسین اهواز چیست؟

موارد استفاده از ورق اکسین اهواز

استفاده در صنایعی چون پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی و صنایع نفت و گاز از کاربردهای این ورق است.

https://ahanhyper.com//?p=72267

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *