امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟

ذوب ضایعات آهن و قالب گیری به شکل های مختلف لازم به حرارت بالا می باشد و برای قالب گیری از آهن روش های مختلفی وجود دارد. بهتر است بدانید روش های پایه ذوب استفاده از گرما و برق می باشد. از همان ابتدا برای ذوب فلز از گرما و حرارت استفاده می‌شود. اما استفاده از برق در این سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. بهتر است بدانید کوره ای که نیروی مولد آن برق می باشد؛ به نام کوره القایی در بین مردم شناخته می‌شود و روشی که از برق برای ذوب کردن استفاده می شود روش القایی است. چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم کوره القایی را بیان کنیم.

 

کوره القایی

 

کوره القایی

کوره القایی نوعی کوره برقی می باشد که توسط اعمال ولتاژ بالایی از برق می توان جهت ذوب فلزات از آن بهره مند شد. با توجه به مبحث چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش‌های آن استفاده از کوره القایی می باشد. این کوره دارای توانایی ذوب فلز های با درجه های متغیر می باشد. همچنین فلزات گران بهایی همچون مس، آهن، آلومینیوم و فولاد و .. را نیز ذوب خواهد کرد. با توجه به کارایی و ذوب انواع فلزات انواع مختلف ضایعات آهان این کوره نسبت به کوره گرمایی بسیار مفیدتر می باشد و مزایای بسیاری را به همراه داردو برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • برخورداری از قابلیت جلوگیری از اتلاف انرژی
  • برخورداری از پاک کننده مواد مذاب
  • برخورداری از همزن طبیعی
  • دارای قابلیت راندمان بالا و بازدهی بالا
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • دارای قابلیت کنترل
  • مناسب و مقرون به صرفه
  • نصب راحت و آسان
  • عدم انتشار گرد و خاک
  • هدر رفت بسیار کم
  • مانع از آلودگی محیطی می شود

 با توجه به توانایی های که ذکر شد امروزه کوره های القایی جایگزین کوره های قدیمی شده اند. به گونه ای که فلزات و بدون ایجاد هیچگونه آلودگی محیطی و هدر رفت عناصر با ارزش ذوب خواهد کرد.

 روش کار کوره القایی

با توجه به مبحث چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟ باید ذکر کنیم که یک ولتاژ قبل از سیم پیچ اولیه یا منبع الکتریکی ولتاژ کم با جریان زیاد در فلزی یا سیم پیچ ثانویه راه پیدا می کند. به همین خاطر برای ذوب انواع فلزات و همچنین ساختار یافته آن ها بدون تغییر مناسب است این کار خواص نهایی محصولات را افزایش می دهد.

انواع کوره القایی

کوره القایی بدون هسته

در ادامه مبحث چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟ باید ذکر کنیم که کوره القایی بدون بدون هسته می باشد که می توانید جهت ضایعات ذوب ضایعات آهن از آن استفاده کنید. اصلی ترین قسمت کوره بدون هسته لوله توخالی مسی می باشد که به قلب آن معروف است که لوله بسیار سخت و آسان بوده و شامل یک سیم پیچ می باشد. همچنین یک پوسته فولادی آن را در بر گرفته که به عنوان حکم حفاظ مغناطیسی می باشد و از گرم شدن سیم پیچ جلوگیری خواهد کرد.

در نظر داشته باشید علاوه بر این؛ سیم پیچ درون یک برج خنک کننده چرخش دارد. زمانی بین میدان مغناطیسی و میدان الکتریکی تعامل ایجاد می شود که فلز مورد نظر ذوب شود. این عامل باعث می شود تا مثل یک همزن عمل کرده و به سمت بالا و عقب حرکت نماید. بهتر است بدانید میزان هم خوردن به میزان قدرت و فرکانس مورد استفاده در دستگاه وابسته است.

 

انواع کوره القایی

 

 همانطور که ذکر شد اندازه و چگالی و چسبندگی فلز مذاب در مقدار قدرت و فرکانس بسیار موثر می باشد. از کوره های مذاب معمولاً به جای کوره های القایی برای فلزات استفاده می شوند که نقطه ذوب بالایی دارند. در صورتی که از کوره بدون هسته برای ذوب تمامی فولاد ها و آهن می توان استفاده کرد. علاوه بر این موارد کوره های بدون هسته به خاطر کنترل بالای درجه حرارت برای آلیاژ ها بسیار مناسب می باشد.

کوره القایی کانالی

در ادامه مبحث چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟ باید ذکر کنیم که می‌توانید در برای این کار از کوره القایی کانالی نیز استفاده نمائید. این کوره از پوسته زینس تشکیل شده است که فلز مذاب را در بر خواهد گرفت. واحد القایی بخش از کوره تشکیل خواهد داد و به یک پوسته فولادی اتصال داده خواهد شد. مواد اولیه در این لوله به دور یک هسته فلزی پیچیده خواهد شد و همانند ترانسفورماتور عمل می کند. سیم پیچ ثانویه حلقه‌های ذوب کننده را تشکیل خواهند داد.

 ضایعات آهن بخاطر گرمای ایجاد شده توسط حلقه فلزی درون کوره چرخش دارد که اثر هم زننده را به وجود بیاورد. بهتر است بدانید این اثر هم زننده باعث می‌شود تا فلزات و تشکیل آلیاژ مخلوط شود. برای فلزاتی که دارای نقطه ذوب کمی می باشند؛ بسیار مناسب است. این کوره های مذاب فلزات اندازه مشخصی گرم نگه می دارد و در این صورت از بیش از اندازه گرم شدن جلوگیری خواهد شد. بهتر است بدانید کارکرد کوره ها سوخت زیادی را مصرف می کنند. به ویژه برای ضایعاتی که نقطه ذوب بالایی دارند به همین خاطر کوره القایی از جمله بهترین و لذت بخش ترین کوره ها برای ذوب ضایعات آهن به شمار می رود.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. تمامی مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز بیشترین کارکرد و کاربرد را به همراه دارد که می ‌توانید از آن بهره مند شوید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع در انواع مختلف و سایز های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به این صورت بدون شک می توانید محصول مناسبی را با توجه به کاربرد مد نظر خود انتخاب نمایید. شما عزیزان از سراسر ایران می توانید جهت سفارش تمامی مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید و این محصول را با کیفیت بالا تهیه کرد و بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید ضایعات

روش های ذوب فولاد

https://ahanhyper.com//?p=26738

اشتراک گذاری

1 نظر در “چگونه ضایعات آهن را ذوب کنیم؟

  1. علی گفت:

    ممنون علمم اضافه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *