امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگالی فولاد چقدر است؟

از جمله مهم ترین و کاربردی ترین آلیاژهای آهن، فولاد می باشد. ترکیب شیمیایی آهن با کربن باعث تشکیل این نوع فلز پر مصرف شده است. استفاده از این نوع فولاد تنها محدود به دنیای امروزی نیست؛ بلکه از آن در گذشته نیز جهت ساخت ابزارهای جنگی استفاده می شد. به طور کلی می توان گفت تولید فولاد کاربردی از قرن چهاردهم میلادی در کشور ما رواج پیدا کرده و در طول زمان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث چگالی فولاد چقدر است؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

با توجه به چگالی فولاد چقدر است؟ باید بدانید که ویژگی های مختلف فولاد باعث شده است به یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین انواع فلزات در سراسر دنیا تبدیل شود. به گونه ای که تولید فولاد به طور روز افزون در جهان در حال افزایش می باشد. امروزه در کشور ما نیز در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، فولاد را به سراسر دنیا صادر خواهیم کرد.

 

وزن مخصوص فولاد

 

وزن مخصوص فولاد

در ادامه مبحث چگالی فولاد چقدر است؟ باید بدانید که محصولات فولادی معمولاً در وزن های مخصوصی وجود دارند؛ چرا که باید طبق استانداردهای خاصی ساخته شود. در نظر داشته باشید که تولیدکنندگان نمی‌توانند در هر سایز و وزنی این محصولات را تولید کنند. محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ورق های گرم و ورق سرد، ورق سیاه، ورق گالوانیزه و … می باشند که هر یک دارای جدول استاندارد مخصوص خود می باشد. در صورتی که وزن محصولات بیشتر شود؛ باعث می‌شود تا قیمت آن نیز افزایش پیدا کند. اگر وزن استاندارد فولادها رعایت شود؛ سازه های مستحکمی را خواهید داشت.

ویژگی های فولاد

در ادامه مبحث چگالی فولاد چقدر است؟ لازم است که بدانید فولاد از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین مقاطع فولادی می باشد که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. فولاد از ویژگی های بسیاری برخوردار است که می‌توان به قابلیت شکل پذیری بسیار زیاد، رسانای گرمایی، دوام و عمر مفید طولانی، انعطاف پذیری بالا، استحکام زیاد و قابلیت کشش فوق العاده و … اشاره کرد. در نظر داشته باشید که فولاد در انواع مختلف موجود است که برخی از انواع آن ضد زنگ بوده و در برابر خوردگی از مقاومت برخوردار می باشد.

 با توجه به میزان کربن استفاده شده در ساختار آهن باعث ایجاد انواع مختلف فولاد می شود. هر یک از انواع آن دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید که مقاومت بسیار زیاد در شرایط و دماهای مختلف از جمله ویژگی‌های مشترک بین تمامی فولاد ها می باشد که باعث شده است تا در حوزه های گوناگون و صنایع مختلف از انواع فولاد استفاده شود.

 

ویژگی های فولاد

 

محاسبه چگالی فولاد

در ادامه مبحث چگالی فولاد چقدر است؟ باید ذکر کنیم چگالی یک ماده که معمولاً از آن تحت عنوان جرم حجمی یاد می شود؛ از نسبت جرم ماده به حجم واحد آن به دست خواهد آمد. برای اینکه بتوان چگالی فولاد را به دست آورد؛ باید از فرمول زیر استفاده شود.

ƿ = m/v

در این فرمول ƿ نماد چگالی یا جرم حجمی می باشد. m نشان دهنده جرم ماده و v نیز نشان دهنده حجم ماده می باشد. یکای چگالی بر اساس قرارداد بر حسب کیلوگرم بر متر مربع می باشد. بهتر است بدانید صنعت فولاد از جمله مهمترین صنایع می باشد که وزن و چگالی فولاد در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که این دسته از صنایع با خاطر سر و کار داشتن با وزن مقاطع نیازمند آگاهی از چگالی فولاد می باشد. چرا که هرگونه اشتباه در محاسبات وزنی و چگالی فولاد امکان دارد؛ زیان های مالی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

با توجه به مبحث چگالی فولاد چقدر است؟ می توان ذکر کرد که چگالی فولاد 7.85 گرم بر سانتی متر مکعب یا ۷۸۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. البته در نظر داشته باشید که این مقدار به طور کلی بیان شد و با توجه به ترکیبات آلیاژی امکان دارد؛ متفاوت باشد.

 

محاسبه چگالی فولاد

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر شناخته شده ترین و معتبرترین فروشگاه های ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از این مقاطع فولادی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن و هاش، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، ورق استیل، ورق قطعات و … اشاره کرد. این مقاطع فولادی در سایز ها و ابعاد مختلف موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود شما عزیزان می توانید محصول مناسبی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

 در نظر داشته باشید تمامی مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ توسط برترین و مطرح ترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده است که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید توسط این مقاطع فولادی سازه های ایمن و مطمئنی را بسازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره نیز کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

وظایف آزمایشگاه فولاد

https://ahanhyper.com//?p=32382

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *