امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟

فولاد از جمله پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی و ساخت و ساز کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

با توجه به سوال چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید بدانید که از فولاد معمولاً در ساخت شاسی و بدنه کامیون ها و اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل آن مجموعه منحصر به فردی فولاد به عنوان یک ماده ساختاری می باشد. معمولاً فولاد از آهن با مقدار کمی کربن بین ۰.۲ تا ۱.۲ درصد کربن تشکیل شده است که فولاد بسیار سخت و محکم می باشد.

 توجه داشته باشید که فولاد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. برخورداری از این ویژگی ها باعث شده است؛ فولاد به عنوان ماده ای مناسب جهت استفاده در بدنه اتومبیل مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که فولاد غالباً با مقادیر کمی منگنز، کروم، تنگستن و وانادیوم آلیاژ خواهد شد که باعث می شود تا استحکام آن افزایش پیدا کند.

 

چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده می شود؟

 

چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده می شود؟

چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ سوالی است که بسیاری از افراد با آن مواجه خواهند شد. تمایل دارند دلیل استفاده فولاد در بدنه خودرو را بدانند. در ادامه دلایل آن را بر می‌شماریم.

راحتی تولید

با توجه به اینکه فولادی به راحتی تولید می شود؛ در بدنه ساخت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که تکنینک های جوشکاری به راحتی انجام خواهد شد.

وزن کم فولاد در بدنه خودرو

در ادامه مبحث چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید ذکر کنیم که یکی از دلایل آن وزن کم فولاد در بدنه خودرو می باشد. کاهش وزن از جمله معیار اصلی جهت کاهش مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای از بخش حمل و نقل در نظر گرفته می شود. تمام تولید کنندگان خودرو جهت تامین کنندگان خود سرمایه گذاری قابل توجهی را معمولاً در تولید مواد سبک دارند.

قیمت فولاد در ساخت بدنه خودرو

با توجه به سوال چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید بدانید که قیمت فولاد نسبت به بسیاری از فلزات بسیار پایین می باشد؛ به همین خاطر از آن در بدنه خودرو استفاده می شود. اگرچه آلومینیوم از فولاد سبک تر است و نسبت استحکام به وضعیت مشابهی دارند اما از نظر اقتصادی گران تر می باشد و تنها در خودروهای سطح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید که فولاد فراوان بوده و ارزان می باشد که این عوامل با ویژگی های ماده قابلیت انعطاف پذیری آن ترکیب شده و بهترین گزینه برای بدنه خودرو می باشد.

 

قیمت فولاد در ساخت بدنه خودرو

 

قابل پیش بینی بودن فولاد

در ادامه مبحث چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید ذکر کنیم که فولاد قابل پیش بینی می باشد. تولیدکنندگان خودرو و همچنین متخصصان تعمیر خودرو با مشخصات فولاد در وسایل نقلیه آشنا می باشند. همچنین درک عمیق و متالوژی آن علم کار با فلزات را دارد و به صورت پیش بینی شده واکنش فولاد را در همه اعضا می شناسند. در نتیجه باعث می‌شود تا تولید و تعمیر اجزای فولادی راحت تر بوده و کاهش هزینه های کلی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

راحتی در تغییر شکل و بازیابی

بهتر است بدانید فولاد اگر دچار آسیب دیدگی شود؛ با توجه به حافظه ذاتی که دارد به راحتی می تواند به شکل اصلی در آید. تعمیرکار متخصص ساختار فیزیکی فولاد را بدون اینکه نیازی به فناوری پیشرفت داشته باشد؛ می‌تواند آن را بازیابی کند. علاوه بر این فولاد ماده ای می باشد که دارای قابلیت جوشکاری آسان می باشد. توسط تجهیزات و تکنیک های متداول جوشکاری می‌توان آن را برش داد.

 

ایمنی و قابلیت تصادف با در نظر گرفتن نقش فولاد در بدنه خودرو

 

عدم نیاز فولاد به اتصالات خاص

در ادامه مبحث چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید بدانید که فولاد نیازی به اتصالات خاصی ندارد. خوردگی گالوانیک معمولا اصطلاحی می باشد که برای زمانی که دو فلز غیر مشابه با یکدیگر تماس داشته باشند؛ الکترون ها از یکی به دیگری جریان پیدا کند استفاده می شود. پدیده ای می باشد که باعث می شود تا باتری کار کند.

در صورتی که خوردگی گالوانیک در اتومبیل شود؛ باعث می شود تا حرکت الکترون را به همراه داشته باشد. اگر اجزای سازه وسیله نقلیه از فولاد ساخته باشد؛ نیازی به نگرانی دور زدن خوردگی احتمالی با استفاده از اتصالات عایق بندی شده ندارد.

ایمنی و قابلیت تصادف با در نظر گرفتن نقش فولاد در بدنه خودرو

با توجه به مبحث چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ باید بدانید که قابلیت تصادف و مقاومت در برابر نفوذ دو مفهوم کلیدی ایمنی می باشند که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است بدانید قابلیت اصطکاک به عنوان پتانسیل جذب انرژی از طریق حالت های کنترل شده و مکانیزم خراب در نظر گرفته خواهد شد. در زمان جذب باعث باعث می‌شود تا پروفیل بار به تدریج تحلیل شود.

 در صورتی که مقاومت در برابر نفوذ مربوط به جذب کل به بدون اجازه ورود پرتاب ترکش می باشد. در نظر داشته باشید که فولاد جزو بهترین مواد جاذبه انرژی شناخته می‌شود. برخی جنبه های مهم در طراحی برای قابلیت تصادف می توان به ابعاد هندسی و ابعادی تغییر شکل مواد، رفتار خرابی پیشرونده از نظر سختی، عملکرد، سخت شدن، کرنش، کشیدگی و فشار در هنگام شکستن خودرو و … اشاره کرد.

ملاحظات بازیافت و پایان عمر در بدنه خودرو

ملاحظات بازیافت پایان عمر در بدنه خودرو از جمله مواردی می باشد که می توان در پاسخ به سوال چرا از فولاد در بدنه خودرو استفاده میشود؟ اشاره کرد.

توجه داشته باشید که کاهش انتشار گاز CO2 همچنین افزایش بازدهی سوخت در طول عمر استفاده از خودرو، بهبود بازیافتی در پایان عمر خودرو و … توسط فولاد امکان پذیر می باشد. فولاد با داشتن سطح بالایی از بازدهی در بازیافت به همین خاطر در بدنه اتومبیل استفاده می شود.

 

ملاحظات بازیافت و پایان عمر در بدنه خودرو

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که می توان به نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع تیرآهن، میلگرد و … اشاره کرد. تمامی مقاطع علاوه بر ساخت و ساز در صنایع دیگری همچون خودروسازی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این مقاطع فولادی را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز کافیست که با کارشناسان فروش مجموعه تخصصی آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

۵ نوع فولاد مورد استفاده در صنعت خودرو

https://ahanhyper.com//?p=32378

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *