امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

همه چیز درباره پروفیل سنگین

 قوطی پروفیل از جمله پر کاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف می باشد که برای ساخت درب و پنجره های فلزی، نرده های پیاده رو، راه پله ها، نرده کشی دیوارها، ساخت ستون و … از قوطی پروفیل استفاده می شود.

از نظر لغوی به معنای فولاد ثابت و طویل می باشد که به صورت پروفیل سبک و سنگین در ساخت و ساز و خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم همه چیز درباره پروفیل سنگین را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

پروفیل در سال های دور از مقاطع توخالی به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. پروفیل ها توسط کارخانه های داخلی و خارجی بسیاری تولید و روانه می‌شود. توجه داشته باشید پروفیل ها از جمله پرکاربردترین مصالحی می باشند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

 پروفایل سنگین معمولاً در ضخامت های بالاتر از ۱.۵ میلیمتر تولید می شود. این پروفیل ها معمولاً از ورق های سیاه تولید و ساخته می شوند. بهتر است بدانید پروفایل سنگین دارای خصوصیاتی از جمله مقاومت خمشی و پیچشی بالا، جوش پذیری عالی، سختی سطحی صاف و … می باشد.

به طور کلی پروفایل سنگین در ساخت قوطی و ستون، پنجره، ساخت ماشین آلات سنگین و دستگاه های صنعتی استفاده می شود.

روش تولید پروفایل سنگین

همانطور که می دانید استفاده از پروفیل ها در ساختمان سازی امری مهم و ضروری می باشد. به طور کلی پروفیل ها به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید و عرضه می‌شود که در ادامه شرح می دهیم.

 

روش تولید پروفایل سنگین

 

تولید پروفیل سنگین به روش مستقیم: توجه داشته باشید در روش تولید پروفیل سنگین به روش مستقیم دو لبه ورق به وسیله قالب های مخصوص به یکدیگر جوش داده می شوند و سایز آن مشخص خواهد شد.

سپس توسط اره محصول را با طول های مشخص برش داده و بسته بندی می کنند. پس از بسته بندی محصول به واحد کنترل کیفی ارسال می شود که این محصول با کیفیت بالا و ابعاد محصول دقیق عرضه خواهد شد.

تولید پروفیل سنگین به روش غیر مستقیم: در روش غیر مستقیم پروفیل، این محصول توسط دستگاه به شکل لوله شده و سپس دو لبه محصول به یکدیگر جوش داده می شود. این محصول در شکل های متفاوت تولید خواهد شد. در روش غیر مستقیم محصول نهایی تولید شده گردتر می باشد و دقت کمتری در تولید آن استفاده شده است.

ویژگی های پروفیل سنگین

در ادامه مبحث همه چیز درباره پروفیل سنگین باید ذکر کنیم که این پروفیل ها از جمله پروفیل هایی می باشند که از ویژگی ها و قابلیت های بسیاری برخوردار می باشد. برخی از ویژگی های پروفیل سنگین عبارتند از:

  • یکی از ویژگی های بسیار مهم پروفیل‌سنگین، قابلیت جوشکاری این محصول می باشد. در عملیاتی که نیاز به جوشکاری داشته باشند می توانید از آن بهره مند شوید.
  • همچنین این محصول دارای مقاومت بالایی می باشد که ساییده شدن آن به راحتی امکان پذیر می باشد.
  • یکی دیگر از از ویژگی های پروفیل سنگین این است که از عمر بیشتری نسبت به پروفیل سبک برخوردار است.
  • بهتر است بدانید پروفیل سنگین نسبت به پروفیل سبک از قیمت بیشتری برخوردار می باشد.
  • از دیگر ویژگی مهم پروفیل سنگین می توان به استفاده در ماشین آلات و دستگاه های صنعتی اشاره کرد.

 

ویژگی های پروفیل سنگین

 

کاربرد پروفیل سنگین

همانطور که ذکر شد پروفیل سنگین از جمله پر کاربردترین پروفیل ها می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربرد پروفیل سنگین عبارتند از:

  • استفاده در مصالح ساختمانی به عنوان قوطی و ستون در ساخت پنجره
  • استفاده در ساخت دستگاه های صنعتی
  • استفاده در ساخت ماشین آلات سنگین

قیمت پروفیل سنگین

بهتر است بدانید قیمت پروفیل سنگین با توجه به مواد به کار رفته در ان متغیر می باشد. بهتر است بدانید با توجه به ضخامت ورق استفاده شده در این پروفیل نیز متغیر خواهد بود. محصولاتی که ورق نازک دارند معمولاً هزینه بیشتر و وزن کمتری دارند. توجه داشته باشید پروفیل ها با توجه به وزن آن ها ارزش گذاری خواهد شد که هر چه وزن آن کمتر باشد هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

در ادامه مبحث همه چیز درباره پروفیل سنگین باید ذکر کنیم که این پروفیل ها با توجه به ضخامتی که دارند در کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان گفت از پروفیل های سنگین برای ساخت دستگاه های صنعتی و شاسی ماشین آلات سنگین استفاده می شود.

پروفیل های سنگین با ضخامتی نازک‌تر در مصارف ساختمانی مثل قوطی و ستون پنجره مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کاربرد آن باعث ایجاد تفاوت میان پروفیل سبک و سنگین با یکدیگر شده است. بهتر است بدانید هر چه محصولات ضخامت کمتری داشته باشند همچنین ورق نازک‌تر باشند از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

 

قیمت پروفیل سنگین

 

بهتر است بدانید پروفیل های سنگین در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر شرکت‌ها و مجموعه‌های بسیاری هستند که نسبت به عرضه و فروش پروفیل های سنگین اقدام کرده‌اند. باید سعی کنید  از فروشگاه های معتبر این پروفیل ها را تهیه نمایید. آهن هایپر یکی از مجموعه های مجاز و معتبر می باشد که جهت ارائه و عرضه انواع پروفیل های سنگین اقدام کرده است.

 شما بازدیدکنندگان گرامی با اطمینان خاطر می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ این محصولات را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید تمامی این پروفیل ها که توسط این مجموعه اهن هایپر ارائه می گردد؛ توسط کارخانه‌های برتر داخلی و خارجی تولید و عرضه می شود.

کیفیت این محصولات بالا بوده و دیگر دغدغه ای بابت کیفیت آن نخواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت https://ahanhyper.com/ با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع روش های تولید پروفیل سبک + تفاوت پروفیل سبک و سنگین

پروفیل سبک و سنگین چه تفاوت هایی دارند؟

https://ahanhyper.com//?p=19276

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *