امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه محاسبه قیمت میلگرد

در کارخانه جات صنعتی قیمت مناسبی برای هر میلگرد در نظر می گیرند. این قیمت بر اساس وزنی که هر میلگرد دارد، تعیین می شود . قیمت های مختلفی در بازار میلگرد ها بر اساس فرمول وزن، تعیین می شوند ولی به طور کلی نحوه محاسبه قیمت میلگرد. یک فرایند تخصصی است! اساسا وزن میلگرد ها با دو روش محاسبه می شود.

پارامتر های متنوعی قیمت نهایی میلگرد را تحت تأثیر قرار می دهند که ازمیان آن ها می توان به مواد اولیه تولید میلگرد، تورم و قیمت جهانی میلگرد اشاره کرد. وزن میلگردها از طریق جدول اشتال یا جدول وزنی که کارخانه تولیدی ارائه داده، جدول لیستوفر، فرمول محاسبه وزن تعیین می شود.

در روش محاسبه قیمت میلگرد هر چهل تا شصت کیلوگرم از میلگرد را یک متر مربع در نظر می گیرند. بنابراین شما باید برای محاسبه قیمت یک متر میلگرد وزن آن را محاسبه کنید، برای این کار می توانید از جدول لیستوفر کمک بگیرید.

شما باید وزن آن را با قیمت هر کیلو در فرمول محاسبه وزن میلگرد به کار ببرید تا بتوانید قیمت میلگرد را محاسبه کنید. از آنجایی که برای استحکام ساختمان ها از میلگرد استفاده می کنند، محاسبه قیمت میلگرد اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از مهندسان قبل از اجرای پروژه های ساخت و ساز ساختمان وزن دقیق و قیمت این اقلام را محاسبه می کنند.

اگر شما نتوانستید جدول اشتال میلگرد را پیدا کنید می توانید با استفاده از استاندارد DIN وزن میلگرد را محاسبه کنید. برای محاسبه قیمت میلگرد و وزن آن می توانید از فرمول محاسبه وزن استفاده کنید؛ برای استفاده از فرمول محاسبه وزن قطر و وزن را درون فرمول می گذارید و در عدد مورد نظر ضرب می کنید.

فرمول DIN یک فرمول بسیار آسان و راحت است که با استفاده از آن به راحتی می توانید وزن میلگرد مورد نظر خود را بدست آورید، توصیه می شود قبل از خرید مقدار دلخواه میلگرد حتما وزن آن را محاسبه کنید تا بتوانید قیمت این کالا را به دست آورید و سپس اقدام به خرید میلگرد کنید.

 

نحوه محاسبه قیمت میلگرد

 

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین مقاطع فولادی که در بیش تر صنایع از آن استفاده می شود، میلگرد است. بدون میلگرد مواد محصولات و پروژه ها ناقص می مانند و به همین دلیل وجود آن ضرورت دارد. قیمت یک متر میلگرد تحت تاثیر عوامل و شرایط بازار است وپارامتر های متعددی قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

قیمت میلگرد در بازار آهن آلات رو به نوسان است و قیمت آن در بازار گاهی روند نزولی و گاهی روند صعودی را طی می کند. برخی موارد تاثیر گذار بر قیمت یک متر میلگرد را در زیر مشاهده می کنید:

  • قیمت متریال تولیدی میلگرد

اگر مواد اولیه میلگرد مانند سنگ آهن و شمش فولاد در بازار افزایش یا کاهش یابد قیمت نهایی میلگرد هم تخت تاثیر آن قرار می گیرد و ممکن است روند صعودی یا نزولی داشته باشد.

  • هزینه حمل و نقل میلگرد ها

مسلماً هزینه حمل و نقل میلگردها و قیمت سوخت بر روی قیمت نهایی کالا تاثیر می گذارد؛ یعنی اگر قیمت سوخت و حمل و نقل میلگرد ها افزایش یابد ما شاهد افزایش قیمت میلگرد در بازار خواهیم بود! اما برعکس اگر این هزینه ها کاهش یابند، قیمت یک متر میلگرد تحت تاثیر آن کاهش می یابد! میلگردها به صورت زمینی و دریایی حمل می شوند.

  • میزان عرضه و تقاضای میلگرد

یکی از عواملی که بر قیمت میلگرد موثر است میزان افزایش و کاهش عرضه در بازار است؛ اگر در بازار حجم میلگرد عرضه شده افزایش یابد قیمت آن در جهت مخالف کاهش می یابد و اگر حجم میلگرد عرضه شده کاهش یابد قیمت آن هم در جهت مخالف افزایش می یابد.

همچنین در صورتی که تقاضای یک محصول در بازار افزایش یابد قیمت آن افزایش می یابد و برعکس اگر تقاضا کاهش یابد قیمت ها نیز کاهش خواهند داشت.

  • نوسانات ارزی و دلار

از آنجایی که میلگرد از ایران به سراسر جهان با ارز دلار صادر می شود، نوسانات قیمت دلار بر قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارد. اگر قیمت دلار افزایش یابد در جهت آن قیمت میلگرد هم افزایش می یابد.

 

نحوه محاسبه قیمت میلگرد

 

  • قیمت جهانی محصولات فولادی

قیمت جهانی محصولات فولادی میلگرد در بازار جهانی در نوسان است به همین دلیل ممکن است قیمت میلگرد در آن واحد نوسانات شدیدی را تجربه کند.

  • انتظارات قیمتی مصرف کنندگان

اگر مصرف کنندگان پیش بینی کنند که قیمت میلگرد در آینده ای نزدیک روبه افزایش است، مسلما تقاضا برای خرید میلگرد افزایش می یابد به همین دلیل قیمت این محصول ممکن است در اثر تقاضای زیاد تغییر کند.

البته عوامل دیگری بر روی قیمت نهایی میلگرد تاثیر دارند که می توان به بهره وری خط تولید، تغییرات حقوق کارکنان و دستمزد پرسنل خط تولید و تورم جهانی و… اشاره کرد. در این زمینه حتی آب و هوا نیز تاثیر گذار می باشد!

سخن پایانی

نحوه محاسبه قیمت میلگرد را در ابتدای مطلب توضیح دادیم؛ قیمت میلگرد مطابق با وزن آن محاسبه می شود. عوامل مختلفی بر روی قیمت نهایی میلگرد تاثیر گذار هستند که از میان آن ها می توان به شرایط بازار آهن آلات اشاره کرد.

مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد جزو پرمصرف ترین محصولات تولید شده از سنگ آهن و فولاد هستند که قیمت آن ها در بازار مطابق با قیمت ارز و دلار تعیین می شود و به همین دلیل قبل از خرید انواع میلگرد باید از قیمت روز میلگرد اطلاع کسب کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

https://ahanhyper.com//?p=19262

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *