امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد بستر

در مناق زلزله خیز برای استحکام خانه ها می توان کار های زیادی انجام داد یکی از روش ها کاربرد میلگرد بستر در ساختمان سازی در این مناطق است. این روش بسیار کم هزینه تر از سایر روش ها نیز هست که باعث ایجاد استحکامات و مقاوم سازی خانه در برابر زلزله و بلاهایی مثل طوفان ها می باشد.

قبل از هرچیز باید بدانیم این میلگرد ها از چه موادی تشکیل شده اند و کاربرد میلگرد بستر در ساختمان چیست. این نوع میلگرد از سیم هایی از جنس فولاد که دارای ضخامت چهارمیلی متری است، ساخته شده اند. سطح این میلگرد آج دار است و این ویژگی باعث شده تا بهتر بتواند با بتن و ملات ریخته شده برای استحکام بیشتر تماس داشته باشد.

شاید شما نیز اطلاع داشته باشید که جنس های فولادی پس از مدتی که با رطوبت تماس داشته باشند دچار زنگ زدگی می شوند اما میلگرد های بستر دارای یک پوشش از جنس روی هستند که در سطح محصول قرار گرفته اند و از فرسایش آن جلوگیری می کنند.

کاربرد میلگرد بستر زمان زیادی است که در سازه های مهندسی برای استحکام دربرابر زلزله و مقاوم سازی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و اتصال این نوع میلگرد ها به سازه ی اصلی نیز این امکان را فراهم کرده تا از نیروی وارد شده به ساختمان جلوگیری کند و آسیب کمتری به ساختمان وارد شود.

میلگرد های بستر از مفتول هایی به شکل کنگره تشکیل شده اند که با استفاده از اتصالات به ساختمان وکنگره ای بودن آن ها موجب استحکام بیشتر ساختمان در برابر زلزله و نیرو های وارده شده است. با توجه به حالت کنگره ای بودن میلگرد و تماس آن با ملات ها و مصالح در بتن ها که این نوع تغییرات باعث دوخت پلانگ ها به دیوار شده در نتیجه استحکام ساختمان بیشتر شده است.

 

کاربرد میلگرد بستر

 

کاربرد میلگرد بستر در ساختمان سازی

برای تولید میلگرد بستر از نوعی جوشکاری مقاومتی برای استحکام ساختمان استفاده می شود.کاربرد میلگرد بستر که برای مقاوم سازی و استحکام خانه ها در برابر زلزله ایجاد می شود و بهتر است شما بدانید خانه وساختمان هایی که اساس و سازه ی آن آجری و یا سفالی هستند در برابر زلزله مقاوم نیستند و نمی توانند در برابر بلاهای طبیعی مقاوم باشد بنابراین باید به طوریکه در برابر زلزله های احتمالی مقاوم شوند استحکام لازم را بدست بیاورد و توصیه ی ما استفاده از میلگرد بستر است.

کاربرد میلگرد بستر برای دیوار های سفالی ،آجری و دیوار هایی که بعنوان باربر و غیر باربر نیز هستند مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد های بستر بر اساس استاندارد های جهانی در سطح آجدار با قطر 4 میلی متر تولید و در بازار عرضه می شود.

میلگرد های بستر دارای ویژگی هایی نیز هست که نسبت به گزینه های دیگر برای استحکام خانه در الویت استفاده قرار می گیرد برای مثال قطر این میلگرد ها برای استفاده در ساختمان مشخص است و به صورت کنگره ای شکل طوری طراحی شده که تماس بیشتری با ملات دارد پس می تواند بچسبد و استحکام و مقاومت بیشتری ایجاد کند.

میلگرد های بستر حالت نردبانی دارد پس، از طریق نوعی جوشکاری مقاومتی ایجاد شده است. میلگرد های بستر در برابر فرسایش نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده اند زیرا دارای یک پوشش عایق هستند که رطوبت را جذب نمی کند و دچار زنگ زدگی نمی شود. این نوع میلگرد برای دیوار های قدیمی آجری یا سفالی و یا دیوار های باربر و غیر باربر کاربرد زیادی نزد مهندسان دارد.

بهتر این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که جداره هایی که دارای اتصال هستند ابتدا دیوار جداره پر می شود و سپس میلگرد بستر در آن قرار می گیرد.

مزیت کاربرد میلگرد بستر در ساختمان

کاربرد میلگرد بستر در ساختمان سازی و خانه ها فایده های بسیار زیادی دارد که می توان گفت با استفاده از میلگرد بستر دیوار های متقاطع به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. این نوع میلگرد ها می توانند به صورت عمودی نیز در ساختمان تعبیه شوند اگرچه دیگر میلگرد ها با ملات محکم می شوند اما میلگرد بستر نیاز به ملات در ساختمان ندارد.

این میلگرد ها به طور چشمگیری باعث افزایش استحکام خانه ها و یا دیوار های آجری باربر و غیر باربر می شوند و مقاومت آن ها را می توان تضمین کرد؛ و علاوه بر مقاومتی که ایجاد می کنند مقاومت برشی آن ها نیز افزایش می یابد.

 

کاربرد میلگرد بستر

 

سخن پایانی

میلگرد بستر شکلی ساده دارد که با چشم نیز قابل تشخیص است. این نوع محصول یک شکل نردبانی دارد و از مفتول تولید می شود. این مفتول که بر اساس جوشکاری مقاومتی به یکدیگر اتصال پیدا کرده بر اساس سیاست های استاندارد جهانی نیز طول و عرض آن مشخص شده است.

کنگره ای بودن این محصول باعث شده با ملات و بتن تماس بیشتری داشته باشد و استحکام بیشتری در برابر زلزله های احتمالی داشته باشد. این میلگرد ها برای دیوار های آجری و سفالی که استحکام کمی دارند یا برای دیوار های باربر وغیر باربر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بررسی قیمت انواع میلگرد ساختمانی و نیز خرید میلگرد از کارخانه و یا سایر استان ها و اطلاع از قیمت روز میلگردها در سایزهای مختلف همچون قیمت هر کیلو میلگرد22،قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده با کارشناسان مجرب ما در مجموعه آهن هایپر در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

نحوه تولید میلگرد بستر

https://ahanhyper.com//?p=19662

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *