امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت چیست؟ عبارت مشارکت در ساخت برای افراد آشنا به امور ساخت و ساز عبارتی بسیار آشنا می باشد. توجه داشته باشید که مشارکت در ساخت یکی از راه‌های صاحب خانه شدن و سود بردن از ساخت بنا می باشد. افرادی که قصد دارند خانه قدیمی خود را بفروشند و با پول حاصل از خانه نوساز خرید کنند؛ می‌توانند از راهکار مشارکت در ساخت استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم به سوال مشارکت در ساخت چیست؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت چیست؟ افرادی که با امور ساخت و ساز آشنا نیستند به این سوال برخورد خواهند کرد. بهتر است بدانید که پیشرفت تکنولوژی و دنیای مدرن سرعت تغییر همه چیز را در دنیای امروزی بالا برده است. به گونه‌ای که اگر به اندازه کافی با دنیای اطراف هماهنگ نباشید بسیار زود درمی‌یابید که از دیگران عقب افتاده اید.

در حال حاضر با وجود این همه ساخت و ساز آپارتمان های مدرن و لوکس مالکان خانه های کلنگی شاید به این فکر افتادند که بهتر است خانه خود را بفروشم و به یکی از آپارتمان های لوکس نقل و مکان کند. اما برخی دیگر تمایل دارند خانه کلنگی خود را بکوبد و آنطور که می‌خواهند از نو بسازد. با اینکه فکری بسیار عالی و به جا می باشد. اما برخی از افراد هزینه چنین کاری را ندارد و در آخر هم فروش خانه را تنها گزینه خود خواهند بود.

 این گونه افراد باید بدانند که راه دیگری نیز برای کوبیدن و ساخت خانه قدیمی آنها وجود دارد که با این روش مشارکت در ساخت می گویند. توجه داشته باشید که مشارکت در ساخت یعنی یک سازنده و یک مالک با یکدیگر شریک شده و به این شکل مالک زمین خود را در اختیار سازنده قرار خواهد داد. سازنده با هزینه و سرمایه خود را به یک آپارتمان چند واحدی تبدیل خواهد کرد و در پایان نیز با توجه به درصد مشارکت در ساخت که همان ابتدا با یکدیگر توافق کرده‌اند واحدهای خانه را بین یکدیگر تقسیم خواهند کرد.

 

مزایای مشارکت در ساخت

 

 توجه داشته باشید که مشارکت در ساخت شرایط و قوانین خاص خود را دارد که به قوانین مشارکت در ساخت معروف می باشد. توجه داشته باشید که مشارکت در ساخت در شرایطی بسیار سودآور و وسوسه انگیز است اما ریسک بسیار بالایی را نیز به همراه دارد. توجه داشته باشید که قرارداد مشارکت در ساخت نوعی قرارداد دو طرفه می باشد که در این قرارداد مالک و سرکایه گذار اعلام می‌کند با یکدیگر شریک خواهند شد.

مزایای مشارکت در ساخت

در ادامه مبحث مشارکت در ساخت چیست؟ باید ذکر کنیم که در ابتدا برای شما معنی مشارکت در ساخت را بیان کردیم. حال قصد داریم در اینجا برخی از مزایای آن را نیز برای شما ذکر کنیم تا به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید.

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین مزایای مشارکت در ساخت؛ بازسازی بافت‌های قدیمی می باشد که ظاهری نامناسب به شهر داده اند.

با توجه به اینکه خانه های قدیمی دارای عمر بالایی می باشند باید حداقل آن ها را در برابر حوادث زلزله مقاوم سازی کنید. ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد که شما باید نکات ایمنی مربوط به آن را در ساختمان سازی رعایت نمایید.

 یکی دیگر از مزایای مشارکت در ساخت افزایش سرمایه و رشد ملک می باشد. زمانی که فروش خانه کلنگی شما تنها مجوز به دریافت پول بابت تضمین هستید. زیرا ساخت قدیمی هیچ ارزشی ندارد اما اگر بخواهید خانه جدید بخرید نه تنها پول زمین با اینکه پول ساختمان باید به فروشنده ملک بپردازیم. در اینجا شما باید به سراغ مشارکت در ساخت بروید و با ساخت خانه جدید در واقع شما سرمایه خود را افزایش خواهید داد. حتی اگر بخواهید خانه جدیدی را بفروشید سودی بیشتر از زمین نصیب شما خواهد شد.

بهتر است بدانید که زندگی در خانه های قدیمی خانه ها تجهیزات لازم را برای آسایش و راحتی ندارد. ساختمان های نوساز و تازه ساخت مزایای بسیاری دارند که خانه های قدیمی فاقد آن می باشند. مثل آسانسور، توالت فرنگی، سیستم های گرمایشی بهینه، شیشه دوجداره و … یکی از مزایای دیگر این مشارکت در ساخت مسئله زیبایی نمای خارجی و فضای داخلی می باشد.

 افراد برای زندگی در این خانه باید بسیار دقت کند. برخلاف خانه‌های قدیمی که چهره نامطلوبی دارند و افراد از فضای داخلی آنها راضی نیستند خانه های نوساز با مدرن ترین ایده ها و طرح ها بنا شده و افراد طبق سلیقه خود می توانند اقدام به انتخاب طرح مناسب کند. توجه داشته باشید که جایگزین کردن یک خانه جدید با خانه کلنگی و قدیمی حسی از تحول و زیبایی را به ارمغان خواهد آورد.

 

نکات لازم برای انتخاب سازنده جهت مشارکت در ساخت

 

نکات لازم برای انتخاب سازنده جهت مشارکت در ساخت

اگر در ادامه مبحث مشارکت در ساخت چیست؟ باید ذکر کنیم که شما اگر قصد دارید که جهت مشارکت در اقدام کنید باید سعی کنید از سازندگان ماهر و شناخته شده کمک بگیرید. این افراد برای اینکه لطمه‌ای به سابقه آن ها وارد نشود بدون شک بهترین و با کیفیت ترین متریال را استفاده خواهند کرد. اما برخی از سازندگان برای اینکه کمتر هزینه کنند به دنبال متریال و مصالح بی کیفیت می‌روند.

 بهتر است بدانید که یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب متریال و تجهیزات و نیز محصولات مورد نیاز برای ساخت و ساز می باشد. توجه داشته باشید باید همواره سعی کنید از متریال و محصولات با کیفیت استفاده نمایید. پیشنهاد می کنیم سعی کنید مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز را از فروشگاه آهن هایپر تهیه نمایید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده میلگرد در سایزهای مختلف از ۸ الی 30 و همچنین تیراهن در سایز های مختلف می باشد.

 

نحوه انجام مشارکت در ساخت

 

 همچنین شما عزیزان می توانید انواع ناودانی ها، نبشی ها و پروفیل های ساختمانی و .. را نیز از طریق فروشگاه آهن هایپر تهیه نمایید. تمام این محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده است. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

حداقل سرمایه برای مشارکت در ساخت

https://ahanhyper.com//?p=23812

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *