امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

قوطی ستونی چیست؛ کاربرد و ویژگی های آن

امروزه وسایل زیادی برای ساخت سازه ها استفاده می شود که رایج ترین آن ها قوطی ستونی است. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث قوطی ستونی چیست؛ کاربرد و ویژگی های آن بپردازیم. برای آشنایی با این محصول می توانید با ما همراه باشید.

آشنایی با قوطی ستونی

قوطی ستونی یکی از متداول ترین وسایل فلزی است که در ساختمان سازی استفاده می شود. این محصول نوعی پروفیل است که از ورق های سیاه و با ابعاد ۴۰۰×۴۰۰ میلی متر تولید می شود. به طور کلی این محصول به صورت شاخه های ۱۲ متری تولید و بسته بندی می شود. وزن این محصول با توجه به ورق سیاهی که در آن استفاده شده متغیر است. شکل این محصولات به صورت مستطیل و مربع است و در موارد زیادی مورد استفاده می باشد. بهتر است بدانید این قوطی انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربردی استفاده می شوند.

قوطی ستونی

انواع قوطی ستونی

بهتر است بدانید قوطی ستونی به طور کلی به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم:

قوطی ستونی ساختمانی

این پروفیل ها از ورق های سیاه تولید شده و به صورت مربعی هستند که دارای ابعاد ۱۰۰ الی ۱۴۰۰ میلی متر می باشند. ضخامت این محصولات از ۲ الی ۶ میلی متر متغیر است. وزن این مقاطع نسبت به نوع صنعتی کمتر است. از این پرویل در ستون ساختمان ها، ساخت اسکلت فلزی و … استفاده می شود.

قوطی ستونی صنعتی

این نوع قوطی ستونی تو خالی بوده و دارای ضخامت ۶ میلی متر و طول ۱۲ متر است‌. این محصول از ورق سیاه تولید شده و دارای وزن و ضخامت بالایی است. به دلیل وزن بالا این قوطی به پروفیل سنگین نیز شناخته می شود. از این مقطع پروفیلی یرای ساخت پل ها، صنایع نظامی، تابلوهای تبلیغاتی و … استفاده می شود‌.

انواع قوطی ستونی

کاربرد قوطی ستونی

بهتر است بدانید قوطی ستونی در موارد زیادی استفاده می شود که از جمله آن ها شامل موارد زیر است:

صنعت

بهتر است بدانید قوطی ستونی به دلیل ویژگی هایی که دارد گزینه مناسبی برای استفاده در صنعت است. از این محصول برای ساخت ماشین آلاتی چون چرثقیل استفاده می شود.

لوازم پزشکی

کاربرد دیگر این محصول استفاده در ساخت لوازم پزشکی است. از جمله کاربردهای آن در پزشکی می توان به استفاده در تخت بیمارستانی، لوازم حمل بیمار و وسایل آزمایشگاه اشاره کرد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی

از این پروفیل برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود. همچنان در ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی که در جاده ها و خیابان ها هستند نیز از این مقطع استفاده می شود.‌

وسایل خانگی

کاربرد دیگر قوطی ستونی می توان به استفاده در وسایل خانگی اشاره کرد. این پروفیل در انواع قفسه های فلزی، غذاخوری های فلزی، مبل های فلزی، زیرپایه ها و تخت خواب های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع ساختمان سازی و عمران

یکی دیگر از کاربردهای قوطی ستونی استفاده در ساختمان سازی و عمران است. این مقاطع پروفیلی برای تولید باراندازها، در و پنجره ها و ماشین های ماسه شویی بسیار مناسب هستند. از کاربرد دیگر این محصول تولید پایه های بندرها و اسکله ها است. همچنین در صنایع پتروشمی و پالایشگاهی نیز از این محصول استفاده می شود.

مصارف عمومی

بهتر است بدانید این محصول برای ساخت حفاظ و نرده برای مکان هایی چون پارک ها، باغ ها، کارهانجات، منازل و… مورد استفاده است. همچنین می توان آن را در بسته بندی و جا به جایی ماشین آلات به کار برد.

کاربرد قوطی ستونی

صنایع خودروسازی و حمل و نقل عمومی

از کاربردهای دیگر قوطی ستونی استفاده در حمل و نقل و خودروسازی است. از این محصول برای ساخت باربند، چرخ دستی برقی، اتاق یدک کش ها و تریلرها نیز استفاده می شود.

لوازم ورزشی و تفریحی

در ساخت لوازمی ورزشی مثل لوازم باشگاهی، تجهیزات بدنسازی، انواع صندلی ها و شهربازی ها از این مقطع پروفیلی استفاده می شود. از کاربردهای دیگر این محصول ایتفاده در ساخت سایبان و آلاچیق ها می باشد.

اهداف آموزشی

قوطی ستونی در مواردی چون ساخت نیز و صندلی فلزی و نیمکت های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت تجهیزات آزمایشگاه نیز از این محصول استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی قوطی ستونی

شایان ذکر است قوطی ستونی ویژگی های زیادی دارد که در زیر آن ها را بررسی کرده ایم:

این مقطع پروفیلی دارای وزن کمی است و جا به جایی آن راحت و آسان است. همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. ویژگی دیگر قوطی ستونی ضریب کششی پایین و مشخصات فنی مطلوب می باشد. استحکام بالا و جوش پذیری مناسب از ویژگی های دیگر این‌ محصول به شمار می رود. قابلیت فرم پذیری این مقطع بالا بوده و سطح آن دارای کیفیت بالایی می باشد.

مهم ترین ویژگی قوطی ستونی

خرید قوطی ستونی

جهت خرید قوطی ستونی از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر اقدام نمائید. تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به ناودانی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، میلگرد، تیرآهن و … اشاره کرد. این محصولات در انواع و سایز و ابعاد مختلفی موجود می باشد که هر یک از انواع آن در مکان ها و کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. با اطمینان از کیفیت این محصولات از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

قوطی ستونی چیست؟

قوطی ستونی نوعی پروفیل است که از ورق سیاه تولید شده و ابعاد آن ۴۰۰×۴۰۰ است.

انواع قوطی ستونی کدامند؟

قوطی ستونی ساختمانی، قوطی ستونی صنعتی

کاربرد قوطی ستونی را ذکر کنید؟

کاربرد قوطی ستونی

استفاده در صنعت، لوازم پزشکی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی، وسایل خانگی، ساختمان سازی و عمران، مصارف عمومی، لوازم ورزشی و تفریحی، اهداف آموزشی، صنعت خودروسازی و حمل و نقل عمومی

https://ahanhyper.com//?p=72163

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *