امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فولاد نرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فولاد از جمله تجهیزات پر کاربردی می باشد که در صنایع و تولیدی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فولاد در انواع مختلفی موجود بوده که از جمله آن می توان به فولاد نرم اشاره کرد. این نوع فولاد دارای ویژگی های خاصی بوده که نسبت به انواع فولاد های دیگر متمایز خواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم فولاد نرم چیست و کاربرد های آن بپردازیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با این و فولاد آشنا شوید.

معرفی فولاد نرم

بهتر است بدانید تمامی فولاد ها معمولاً از ویژگی های مشترکی برخوردار بوده که مهمترین ویژگی ها می توان به مقاومت و استحکام بالا اشاره کرد. همانطور که ذکر شد فولاد در انواع مختلف موجود می باشد. تنوع ویژگی فولادها به خاطر وجود عناصر مختلف در آن ها خواهد بود. فولاد نرم با عناصری همچون کربن، منگنز، سیلیسیوم، نیکل و مس آلیاژ می شود. خواص موجود در این فولاد نتیجه تأثیر این عناصر در آن می باشد.

فولاد نرم

ویژگی فولادهای نرم

به فولاد کربن اضافه می شود تا فولاد نرم ایجاد شود که این کربن باعث زیاد شدن سختی آن شده و همچنین در فولاد قابلیت خم شدن را ایجاد خواهد کرد. تاثیر منگنز در این فولاد ها به گونه ای می باشند که خاصیت شکل پذیری آن را بهبود خواهد داد و فولاد در برابر ضربه های محکم از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. سیلیسیوم به خاطر اینکه در گروه ۱۴ جدول مندلیف قرار دارد و با کربن در یک گروه می باشند؛ دارای ویژگی های همچون کربن می باشد. این ویژگی‌ها می‌توان به طولانی شدن عمر فولاد اشاره کرد.

عناصر نیکل و مس نیز انعطاف پذیری قطعه فولادی را افزایش خواهند داد. نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که میزان وجود این عناصر در فولاد نرم و تمامی فولاد ها به صورت یکسان می باشد. به عنوان مثال باید ذکر کنیم که برخی از فولادهای کربن کمی داشته و بعضی دیگر در ساختار خود دارای کربن زیادی می باشد. از این نوع فولاد استفاده در ساختمان ها با فولادی که در صنعت ساخت اتومبیل سازی استفاده می شود؛ بسیار متفاوت می باشد که تفاوت عمده آن ها در میزان عناصر ذکر شده در فولاد است.

ویژگی فولادهای نرم

کاربرد فولاد نرم

فولاد نرم از جمله فولاد های پرکاربرد می باشند که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربردهای این فولاد را در ادامه بیان می کنیم.

به کارگیری در جوشکاری

یکی از کاربردهای فولاد نرم استفاده در صنعت جوشکاری می باشد. فولادهای نرمی که دارای میزان کمی کربن باشند؛ این قابلیت را دارند که جریان برق را هدایت نمایند. به همین خاطر فولادهای نرم جهت جلوگیری از خم شدن قطعه به عنوان یک رسانا در جوشکاری ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تاسیسات ساختمانی

مهمترین کاربرد تمامی فولاد ها استفاده در کارها و پروژه های عمرانی می باشد. این کاربرد برای فولاد های نرم بسیار مورد تاکید می باشد؛ چرا که شکل پذیری و چکش خواری این نوع فولاد ها باعث می شود؛ لوله های آب و فاضلاب و دیگر لوله های انتقال دهنده آب از این نوع فولاد تولید و ساخته شود. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که موادی برای جلوگیری از بروز زنگ آهن به لوله های فولادی اضافه خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید که سیم و کابل های مورد استفاده در پروژه های عمرانی نیز از این نوع فولاد تولید و ساخته می شود. دلیل آن قدرت بسیار بالا در هدایت الکتریسیته این فولاد می باشد. علاوه بر این فولاد های موجود در کابل ها باعث می شود تا سیم یا کابل شکل گرفته و بیش از حد استاندارد نباشد.

کاربرد فولاد نرم

تولید وسایل نقلیه با استفاده از فولاد نرم

از دیگر کاربرد فولاد نرم استفاده در تولید وسایل نقلیه می باشد. از این وسایل می توان به صنایع خودرو، موتورسیکلت، هواپیما و کشتی اشاره کرد. به خاطر برخورداری از مقاومت بالا و خاصیت ضد زنگ بودن استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید که در این صنعت فولاد های کم کربن استفاده می شود؛ چرا که اگر میزان کربن آن زیاد شود قابل خمیر بیش از حد افزایش پیدا خواهد کرد و امکان تولید یک محصول با کیفیت را از ما می گیرد.

دیگر کاربرد ها

همانطور که ذکر شد فولاد نرم به خاطر برخورداری از کربن دارای قابلیت شکل‌پذیری می باشد که این خاصیت باعث شده است تا استفاده های فراوانی از این فولاد در صنعت ساخت و ساز نیز شود. همچنین در دکوراسیون و مبل سازی بیشترین استفاده را به همراه دارد. در نظر داشته باشید که این نوع فولاد به خاطر مقاومت و سبک بودن در ساخت پل و .. نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فرایند تولید فولاد نرم

بهتر است بدانید که فرایند تولید فولاد نرم همانند فرایند تولید فولاد های کربن دار می باشد. رایج ترین روش تولید این فولاد به گونه ای می باشد که سنگ آهن را با زغال سنگ در کوره های بلند با یکدیگر ذوب خواهند کرد. سپس پس از ذوب شدن مواد مذاب را در کوره دیگری انتقال داده تا ناخالصی های آن به صورت کامل از بین بروند.

فرایند تولید فولاد نرم

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی و آهن آلات می باشد. برخی از پرکاربردترین این محصولات می توان به فولاد نرم اشاره کرد. البته ناگفته نماند که محصولاتی همچون تیرآهن و ناودانی، نبشی، ورق گالوانیزه و … نیز در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

هر یک از این محصولات دارای کاربرد، ویژگی ها و خواص منحصر به فرد بوده و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که باید با توجه به کاربرد مدنظر خود بتوانید محصول مناسبی را تهیه نمایید. مخاطبین گرامی از سراسر ایران می توانید جهت خرید انواع محصولات فولادی در انواع مختلف از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. برای اینکه با توجه به کاربرد مد نظر خود محصول مناسبی را انتخاب کنید؛ پیشنهاد می کنیم حتماً با کارشناسان فروش در تماس باشید و مشاوره و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. تمامی این محصولات از نظر کیفی در سطح بالایی می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

فولاد نرم چیست؟

فولاد نرم توسط عناصری همچون کربن، منگنز، سیلیسیوم، نیکل و مس آلیاژ می شود و در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای فولاد نرم کدامند؟

به کارگیری در جوشکاری، تاسیسات ساختمانی، تولید وسایل نقلیه با استفاده از فولاد نرم، استفاده در مبل سازی استفاده در فنس کشی ها و ...

به چه صورت می توان انواع محصولات فولادی و فولاد نرم را تهیه و خریداری کرد؟

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید جهت سفارش و خرید محصولات فولادی اقدام نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=72082

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *