امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

طراحی استخر خانگی

استخرها در مدل های مختلف و با کاربری های مختلفی ساخته می شوند. در این ‌مبحث قصد داریم به بررسی طراحی استخر خانگی بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

همان طور که می دانید امروزه شنا یکی از تفریحات سرگرم کننده می باشد. معمولا در خانه هایی که فضای زیادی دارند اقدام به احداث استخر می کنند. طراحی استخر خانگی در دو نوع سرپوشیده و روباز انجام‌ می شود. هر کسی با توجه به بودجه ای که می خواهد به این‌کار اختصاص دهد و سلیقه خود می تواند استخر مورد نیاز خود را در خانه بنا کند. این استخر را بسته به فضای موجود می توان در ابعاد مختلفی بنا کرد. ساخت استخر علاوه بر اینکه فضایی برای ورز و سرگرمی ساکنین ایجاد می کند در زیباسازی فضا نیز موثر است.

طراحی استخر خانگی

انواع مدل های استخر خانگی

بهتر است بدانید استخرهای خانگی در مدل های مختلفی ساخته می شوند. در زیر به انواع مدل های استخر خانگی اشاره شده است:

استخر مستطیلی: یکی از انواع طراحی استخر خانگی استخر مستطیلی شکل است. این استخر از ساده ترین و پرطرفدارترین مدل های استخر است. با ساخت این استخر می توان از فضای موجود حداکثر استفاده را کرد. این استخرها برای شنا مناسبتر بوده و هزینه ساخت آن نسبت به دیگر استخرها کمتر است. همچنین در مکان هایی که فضا محدود است استخر مستطیلی بهترین انتخاب است.

استخر دایره‌ای: این استخرها به شکل دایره، بیضی و یا نیم دایره هستند. این نوع استخر ظاهری متفاوت داشته و جذابیت فضا را بیشتر می کند. می‌توانید برای تزئین فضای اطراف استخر از گیاهان و بوته‌های کم ارتفاع استفاده کنید.

استخر توکار: برای مکان هایی که فضای کمی در اختیار دارند مثل خانه های ساحلی این استخر گزینه مناسبی است‌. معمولا این استخرها از پیش ساخته شده هستند و درون مکان گودبرداری شده برای استخر قرار می گیرند.

استخر روی سطح زمین: یکی دیگر از انواع طراحی استخر خانگی استخر روی سطح زمین است. این استخرها لبه های سنگی یا چوبی دارند و مثل یک وان بزرگ روی سطح زمین قرار می گیرند. کناره های استخر در چند سطح ادامه دارند تا بتوان عمق استخر را بیشتر کرد. این کناره ها باعث زیبایی اطراف استخر شده و می توان از آن برای نشستن استفاده کرد.

انواع مدل های استخر خانگی

مراحل ساخت و طراحی استخر خانگی

پس از طراحی نقشه و گرفتن مجوزات لازم وتعیین کردن محل استخر گودبرداری شروع می شود‌. گودبرداری به وسیله ماشین آلات حفاری انجام می شود. سپس باید کف استخر را صاف کرده و قسمت های کم عمق و عمیق استخر را با شیب بندی مشخص کرد. در این‌ مرحله طراحی استخر خانگی باید در دیواره و کف استخر میلگردها به صورت شبکه ای قرار گیرند تا استحکام استخر را تضمین کنند.

مرحله بعدی انجام‌ تاسیسات می باشد که باید مطابق با نقشه لوله های آب و سیم‌کشی های برق کار گذاشته شوند. اگر می خواهید از آب گرم استفاده کنید؛ باید بخشی برای موتورخانه در نظر بگیرید تا پمپ، فیلتر تصفیه آب و … در آن قرار بگیرد. توجه کنید که سطح موتورخانه باید از کف استخر پایین تر باشد. در این مرحله باید بتن ریزی انجام شود‌. دقت کنید که این مرحله به خوبی انجام شود و تمام حفره ها پر شود؛ زیرا کیفیت بتن ریزی بر کیفیت استخر تاثیر زیادی دارد.

مرحله بعدی عایق بندی استخر است که با ترکیب سیمان سفید، پودر سنگ و چسب ملات ساخته و با آن استخر را عایق بندی می کنند. بعد از انجام کار حتما تست کنید تا آب نشت نکند. پس از آن‌ کاشی کاری انجام می شود که می توانید هر مدل و رنگی که می خواهید انتخاب کنید. سپس می توانید به دلخواه محیط اطراف استخر را با استفاده از گل و گیاه تزئین کنید. پس انجام‌ تمامی مراحل استخر را پر از آب کرده و پمپ و سیستم گرمایشی آن را روشن‌ کنید. بعد از مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات استخر و نشتی ندادن آب می توانید از استخر استفاده کنید.

ویژگی فضای مورد نیاز برای طراحی استخر

برای طراحی استخر خانگی فضا باید دارای شرایط زیر باشد:

اگر استخر را در فضای باز احداث می کنید؛ حتما باید در برابر باد از حفاظ استفاده شود. همچنین توجه شود استخر را در جایی دور از درختان نصب کنید زیرا برگ درختان در استخر ریخته و باعث کثیفی و رسوب در استخر می شود. یکی دیگر از ویژگی های فضای استخر که در زمان طراحی استخر خانگی باید به آن توجه کرد؛ نور خورشید است. استخر باید در جایی ساخته شود که آفتابگیر بوده و نور مستقیم خورشید به آن بتابد.

بدین‌ گونه آب استخر گرم‌ شده و هزینه های مربوط به گرمایش آب کمتر می شود. ایمنی استخر از دیگر ویژگی های فضای استخر است. ایمنی استخر بسیار مهم بوده و برای اطراف استخر حتما بابد از نرده کشی استفاده شود.

فضای طراحی استخر

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همان طور که ذکر شد در ساخت استخر برای ایمنی بیشتر از میلگرد ها استفاده می شود. میلگرد تیکمه تاش، میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور از جمله پرفروش ترین میلگردهای موجود در بازار می باشد. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، ورق استیل، ورق فولادی، پروفیل و …. اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع مدلهای استخر خانگی کدامند؟

استخر مستطیلی، استخر دایره ای، استخر توکار، استخر روی سطح زمین

کدام استخر پرطرفدارترین نوع استخر است؟

استخر مستطیلی ساده و پرطرفدارترین نوع استخر است.

فضای احداث استخر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فضای احداث استخر

دور از درختان، در مسیر مستقیم نور خورشید، داشتن حفاظ در برابر باد، نرده کشی اطراف استخر

 

https://ahanhyper.com//?p=71881

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *