امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

صفر تا صد مراحل ساختمان سازی ۱۴۰۰

ساختمان سازی امروزه با زیاد شدن جمعیت گسترش یافته است. در این مبحث قصد داریم به بررسی صفر تا صد مراحل ساختمان سازی ۱۴۰۰ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

ساختمان نوعی سازه می باشد که با مصالح مختلفی ساخته می شود. یک ساختمان شامل بخش هایی چون دیوار، زیربنا، ستون، سقف و … می باشد. ساختمان ها انواع مختلفی دارند که با کاربری های متفاوت مورد استفاده می باشند. هر ساختمان دارای سه جز اساسی زیربنا، ستون پایه و روبنا می باشند. برای ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می شود که کیفیت آن ها بر کیفیت نهایی سازه اثرگذار است.

ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی

برای ساخت یک ساختمان باید مراحلی طی شود‌. در زیر به بررسی مراحل ساختمان سازی می پردازیم:

شروع کار و تهیه نقشه

اولین قدم برای ساختمان سازی تهیه نقشه است. قسمت های مختلف ساختمان اعم از متراژ، تعداد طبقات، زیر بنا، اتاق ها و همچنین نوع کاربری و فضاهای مختلف مشخص می شوند‌‌. برای تهیه نقشه ابتدا باید مدارک زمین را به شهرداری فرستاده و بعد از تایید دستور تهیه نقش برای شما تعیین می شود. بعد از طراحی نقشه باید دوباره آن را برای شهر داری فرستاده تا تایید نهایی شود. سپس شهرداری یک پروانه ساخت برای شما صادر می کند.

گودبرداری

از مراحل دیگر ساختمان سازی گودبرداری است. با توجه به تعداد طبقات و میزان بار وارد شده به پی ساختمان عمق گودبرداری مشخص می شود. توجه شود که این کار باید توسط مهندس سازه و با دقت انجام شود‌ چون هر اشتباهی خطرات زیادی برای ساختمان و ساکنین ایجاد می کند.

مراحل ساختمان سازی

بتن ریزی و آرماتوربندی

در این مرحله داخل گود را ۱۰ الی ۱۵ سانت با بتن پر می کنند تا بار وارد شده به سازه را بتواند تحمل کند و از نشت  ساختمان جلوگیری کند. بعد از بتن ریزی با میلگردهای مش شده پی ساختمان را آرماتوربندی می کنند.

قالب بندی و بتن ریزی

از دیگر مراحل ساختمان سازی قالب بندی و بتن ریزی است‌. در این مرحله از محلی که بتن ریزی می شود با قالب های چوبی قالب بندی می شوند‌. نکته قابل توجه این است که قالب ها باید چرب باشند تا داخل بتن چسبیده نشوند. این مرحله حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود چون در استحکام ساختمان نقش زیادی دارد‌.

انتخاب و اجرای اسکلت اصلی ساختمان

اسکلت ساختمان انواع مختلفی دارد ولی اگر یک سازه با استحکام بالا می خواهید؛ بهترین انتخاب اسکلت فلزی است. همچنین اسکلت بتنی از نظر اقتصادی به صرفه تر است. اولین و مهم ترین مسئله در ساخت ساختمان پی آن است‌. به فرآیند استحکام سازی ساختمان پی می گویند که بخش زیادی از نیروی ساختمان را دریافت و به زمین انتقال می دهد. با این کار ارتعاشاتی که ساختمان را تهدید می کند کم شده و استحکام سازه بالا می رود.

اجرای اسکلت اصلی ساختمان

دیوار چینی

دیوار چینی از مراحل ساختمان سازی است که از دیوارهای پیش ساخته استفاده می شود‌ دیوارهای پیش ساخته اقتصادی بوده و استحکام بالایی دارند.

پوشاندن دیوارها و گچ کاری

گچ کاری با مسطح کردن گچ روی دیوار صورت می گیرد. گچ کاملا کشته کشی می شود تا برای رنگ آمیزی مشکلی ایجاد نشود.

کف سازی، آب بندی و فرش کردن کف با ملات

در این مرحله ساختمان سازی کف ساختمان را با لایه ای از ملات می پوشانند و بعد از خشک شدن آن را با کاشی، سرامیک و موزائیک پوشش می دهند. بعد از آن کف را آب بندی کرده تا استحکام آن بالا رود.

کاشی کاری دیوارها

کاشی کاری دیوارها از مراحل ساختمان سازی است که با شاقول انجام می شود. بعد از انجام کاشی کاری بزارید خشک شود سپس با سیمان سفید بندکشی کنید.

تکمیل سقف

می توان از سقف کاذب برای این کار استفاده کرد و هم اینکه می توان از داخل سقف را با گچ کاری تکمیل کرد.

نمای ساختمان

از آخرین مراحل ساختمان سازی نمای ساختمان است که با مصالح مختلف و طبق سلیقه انجام می شود. بعد از آن محل تمیز شده و به مالک ساختمان تحویل داده می شود.

ساخت ساختمان

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همان طور که متوجه شدید امروزه ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است. در ساختمان سازی از محصولات فولادی همچون ورق استیل، ورق گالوانیژه، ورق ابعادی، پروفیل و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید این محصولات فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

ساختمان چیست؟

ساختمان سازه ای است که دارای سه جز اساسی زیربنا، ستون پایه و روبنا می باشد.

مراحل ساختمان سازی کدامند؟

تهیه نقشه، گودبرداری، بتن ریزی و آرماتوربندی، قالب بندی، اجرای اسکلت، دیوار چینی، گچ کاری، کف سازی، کاشی کاری، تکمیل سقف و نمای ساختمان

بهترین اسکلت ساختمانی کدام است؟

اسکلت ساختمانی

اسکلت ساختمانی فلزی

https://ahanhyper.com//?p=71873

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *