امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساب بلاست چیست و چه تفاوتی با سند بلاست دارد ؟

هر یک از کارخانه هایی که تولید کننده مقاطع فولادی هستند باید از روش هایی جهت تولید محصولات خود استفاده کنند تا مقاطع فولادی دچار خوردگی و ضربه نشوند. ساب پاشی یا همان ساب بلاست عبارت می ‌باشد از پاشیدن ذرات ساینده روی سطوح مقاطع فولادی تا از خوردگی آنها جلوگیری شود.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که ساب پاشی روی تمامی سطوح فلزی و همچنین چوبی هم قابل اجرا می باشد. اگر این ذرات ساینده باشند مانند ماسه و یا شن، باید به خوبی بدانید که فرایند عوض می شود و نام آن سند بلاست می گردد.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سند بلاست یکی از زیرشاخه های ساب بلاست می باشد که ذرات مورد استفاده در این روش از جنس شن و ماسه هستند. یکی از مهم ‌ترین تفاوت‌ هایی که بین این دو روش وجود دارد جنس ذرات ساینده می باشد. ابزار و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای روش پرتاب ذرات با یکدیگر فرق می ‌کند که شما باید به خوبی آنها را بشناسید.

علاوه بر این باید بدانید که روش سند بلاست یکی از روش های اقتصادی و سریع به شمار می ‌رود. به طور معمول از این روش برای ترمیم سطوح و پاکسازی سطوح استفاده می کنند. با فشار بسیار پایین هوا و همچنین استفاده از ذرات نرم تر این روش انجام می شود.

 

ساب بلاست

بررسی مزیت ها و معایب ساب بلاست و سند بلاست

سند بلاست یکی از روش های اثبات شده می باشد که سال های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات سند بلاست از ماسه های ساینده و اندازه های متنوع تولید و طراحی می‌ شوند. به دلیل ایجاد غبار به وجود آمده از ماسه و شن باید به خوبی بدانید که در روش سند بلاست از مواد جایگزین استفاده می کنند.

با اینکه تجهیزات و متریال های مورد استفاده در سند بلاست روز به تغییر پیدا می کند به طور کلی باید به خوبی بدانید سند بلاست یکی از روش های مهم برای پاشش شن و ماسه روی مقاطع فولادی به شمار می ‌رود.

در صورتی که از این روش استفاده نشود امکان دارد مقاطع فولادی دچار خوردگی شوند. سندبلاست یکی از سیستم های اقتصادی به شمار می رود که کیفیت محصولات را عالی می سازد. برخی از فواید و معایب سندبلاست و ساب بلاست عبارت است از :

  1. سند بلاست :

مزیت هایی که این روش دارد عبارت است از :

– این روش یکی از روش های ساده و آسان به شمار می رود که هیچ نوع مواد شیمیایی درون آن مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. در واقع بدون دردسر بودن این روش یکی از مهم ترین مزیت هایش می باشد.

–  استفاده بسیار تأثیرگذار جهت از بین بردن زنگ زدگی از دیگر مزیت های این روش به شمار می ‌رود. تمامی مواد به کار برده شده در این روش به گونه ای هستند که زنگ زدگی مقاطع فولادی را از بین می ‌برند.

–  امکان استفاده از این روش در مناطق غیر قابل دسترس مقاطع فولادی یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های این روش شناخته می شود.

 

ساب بلاست

معایب این روش عبارت است از :

– در صورتی که شما به خوبی نتوانید از این روش استفاده کنید امکان دارد که پارگی و ساییدگی روی مواد ایجاد کنید. به همین دلیل برای استفاده از این روش باید تخصص داشته باشید.

–  برخی از مواد مورد استفاده در این روش قابلیت ماسه زنی ندارند. بر همین اساس شما باید از مواد دیگر استفاده کنید.

–  استنشاق ذرات ماسه و شن در این روش امکان دارد مشکلاتی برای سلامتی ایجاد نمایند. به همین دلیل برای استفاده از این روش باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

  1. ساب بلاست :

برخی از مزیت هایی که این روش به همراه دارد عبارت است از :

– در بین روش های متنوع که جهت پاشش شن و ماسه روی به قاطع فولادی مورد استفاده قرار می گیرد این روش یکی از بهترین روش های اقتصادی به شمار می رود.

– طول عمر و دوام قطعاتی که با استفاده از این روش آماده می شوند افزایش پیدا می ‌کند. در واقع شما باید به خوبی بدانید تمامی قطعات و مقاطع فولادی با استفاده از این روش کیفیت بهتری پیدا می‌ کنند.

–  سختی هر یک از مقاطع فولادی با استفاده از این روش کاهش پیدا کرده و بهبود می‌ یابد.

–  تقویت پیدا کردن سطوح فولادی با استفاده از این روش یکی دیگر از مزیت های ساب بلاست می باشد.

– ایجاد سطوح صاف با استفاده از این روش موجب می‌ شود که تمامی مقاطع فولادی سطوح بی‌ نظیر و صافی پیدا کنند.

–  زمانی که مواد در معرض فشار قرار بگیرند این روش از ایجاد ترک روی مواد جلوگیری می کند.

یکی از مهم ترین معایبی که برای این روش می توانیم نام ببریم این است که در معرض فشار امکان دارد قطعه های باریک و کوچک تغییر شکل دهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

آرماتور چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=11127

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *