امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش جوشکاری میلگرد

میلگرد از جمله مقاطع فولادی می باشد که در انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار موجود است. پرکاربردترین مقاطع فولادی بوده که بدون ساخت وجود آن ساخت و ساز امکان ندارد. اما استفاده از میلگرد در برخی مواقع نیاز به جوشکاری دارد و باید برای اینکه از آن بتوان در کاربردهای خاص استفاده کرد؛ اقدام به جوشکاری کرد. به همین خاطر در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم روش جوشکاری میلگرد را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

جوشکاری میلگرد

در ابتدای مبحث روش جوشکاری میلگرد لازم است ابتدا با جوشکاری آشنا شوید. میلگرد از جمله روش هایی می باشد که جهت اتصال میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد میلگرد در بتن ضرورت استفاده از روش های اتصال میلگرد را مشخص خواهد کرد. میلگرد هایی که در بازار موجود هستند و معمولاً دارای طول استاندارد و یکسان می باشد و برای اینکه در بتن مورد استفاده قرار بگیرد نیاز به خمکاری، برش و جوشکاری دارند که در اینجا لازم است از روش‌های مختلفی بهره مند شوید. با توجه به نوع میلگرد روش جوشکاری را انتخاب نمایید.

 

جوشکاری میلگرد

 

دلایل جوشکاری میلگرد

عمده ترین دلایل جوشکاری میلگرد عبارتند از:

  1. اتصال میلگرد به دیگر مقاطع فولادی در بتن
  2. جهت بازسازی و تعمیر سازه های بتنی
  3. جهت ساخت سازه های ویژه
  4. جهت اتصال قطعات بتنی پیش ساخته به یکدیگر
  5. جهت اتصال بلوک یا ستون هایی که دارای وزن زیادی می باشند و طول آن ها از طول استاندارد میلگرد بیشتر باشد.

روش های جوشکاری میلگرد

بهتر است بدانید جوشکاری میلگرد توسط قوس الکتریکی و همچنین گاز اکسی استیلن انجام خواهد شد. در ادامه برخی روش جوشکاری میلگرد را بیان می کنیم.

 

روش های جوشکاری میلگرد

 

جوشکاری سر به سر مستقیم

یکی از روش جوشکاری میلگرد روش سر به سر مستقیم می باشد. برای میلگرد هایی که دارای قطر بیشتر از ۱۹ میلیمتر می باشند از این روش استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید که این جوشکاری با استفاده از شکل های مختلف امکان پذیر می باشد که این اشکال عبارتند از:

  • به صورت افقی با جوش شیاری V شکل یک طرفه و دوطرفه
  • به صورت افقی با جوش شیاری V شکل یک طرفه با استفاده از لوله پشت بند
  • به صورت عمودی با جوش شیاری یک طرفه و دوطرفه.

جوش سر به سر غیر مستقیم

روش جوشکاری میلگرد سر به سر غیر مستقیم به عنوان تقویت کننده بتن استفاده خواهد شد که دارای انواعی همچون اتصال با صفحه وصله و اتصال با نبشی وصله و اتصال با میلگرد وصله می باشد.

اتصال پوششی جوش شده

یکی از روش جوشکاری میلگرد اتصال پوششی جو شده می باشد. برای میلگرد هایی که دارای قطری کمتر از ۱۹ میلی متر می باشند؛ از این روش استفاده خواهد شد. میلگردها در این روش در زمان جوشکاری مقدار اندکی با یکدیگر همپوشانی دارند. توجه داشته باشید که این نوع اتصال میلگرد با استفاده از جوش شیاری V شکل ذوبی دو طرفه و همچنین جوش شیاری اریبی یکطرفه انجام خواهد شد.

جوشکاری فورجینگ یا سر به سر تحت فشار

توجه داشته باشید در این روش لازم است محل مورد نظر توسط حرارت ایجاد شده از گاز اکسی استیلن و در دمای حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد ذوب خواهند شد. سپس توسط فشار هیدرولیکی به یکدیگر نزدیک می کنند پس از جوشکاری توسط آزمون های مخرب و غیر مخرب آزمایش و سنجش خواهند شد.

ضوابط جوشکاری میلگرد

حال که با روش جوشکاری میلگرد آشنا شدید؛ لازم است بدانید که برای جوشکاری میلگرد ها باید یک سری نکات و ضوابط را مد نظر قرار دهید. برخی از نکاتی که در آیین نامه بتن ایران درج شده است را در ادامه بیان می کنیم.

  1. بهتر است بدانید که جوشکاری نوک به نوک به روش فورجینگ باید تنها باید میلگرد هایی که از سایز ۱۰ به بالا می باشد؛ استفاده شود و در جوشکاری قوس الکتریکی نیز باید توسط الکترود متناسب با نوع فولاد مورد استفاده در ساختمان استفاده شود.
  2. اتصال جوشی پهلو به پهلو تنها بر روی میلگرد های گرم نورد شده که دارای قطر ۶ تا ۳۶ میلیمتر باشد؛ انجام شود. روش نوار جوش نباید از ۱۰ برابر قطر میلگرد کوچکتر باشد.
  3. ضوابط جوشکاری پوششی با اتصال جوشی پهلو به پهلو برابر می باشد.
  4. در اتصال جوشی نوک به نوک با استفاده از پشت بند طول پشت نباید از سه برابر قطر میلگرد ها کمتر باشد. همچنین فاصله دو سر میلگرد ها در حالت پیش گرم باید ۳ میلیمتر و در حالت عادی باید ۸ میلیمتر باشد.

ضوابط جوشکاری میلگرد

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همانطور که ذکر شد میلگرد از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که در برخی مواقع لازم است که برای استفاده میلگرد ها را به مقاطع دیگر یا به میلگرد دیگر جوش دهید. در اینجا باید از روش‌های مناسبی بتوانید بهره مند شوید؛ که در این مقاله برای شما عزیزان روش جوشکاری میلگرد را بیان کردیم. لازم است که با فروشگاه تخصصی آهن هایپر نیز آشنا شوید . مجموعه تخصصی اهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد.

تمامی مقاطع در اندازه ها و سایزهای مختلفی در این مجموعه به فروش می رسد که با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه آن از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تمامی این محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند که با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه آن اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکرشده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

منظور از ضوابط جوشکاری میلگرد چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=29643

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *