امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش‌های برش لوله فولادی که باید بدانید

در این مقاله از سری مقالات وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی روش های برش لوله فولادی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

انواع برش لوله فولادی

لوله فولادی لوله استوانه بلندی می باشند که دو سرباز و توخالی است و دارای سطحی دایره شکل می باشد. در نظر داشته باشید که این لوله در جنس های مختلف پلاستیکی، فولادی، بتنی، پی وی سی، استیل، آلومینیوم و … تولید و ساخته می شود که برای جابجایی و انتقال سیالات از لوله بسیار استفاده خواهد شد. در برخی از موارد نیاز به برش لوله فولادی وجود دارد که از روش‌های مختلفی استفاده خواهد داد. در ادامه روش های برش لوله فولادی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

برش لوله فولادی

برش لوله فولادی به روش پلاسما

در دستگاه مشعلی تعبیه شده است که در روش پلاسما گاز را به صورت فشرده و با سرعت بسیار بالا خارج خواهد کرد. در نظر داشته باشید که برش در این روش به صورت اتوماتیک بوده و اجرای آن با سرعت بالایی انجام می شود. البته پس از برش مقادیر بسیاری از براده های فولاد در دیواره داخلی لوله باقی خواهد ماند. تمیز کردن این براده ها به خصوص اگر لوله ها خنک شود؛ بسیار سخت و دشوار می باشد. همچنین در دهانه لوله تغییر رنگ ایجاد می شود که لازم است پس از برش مجدد تمیز و بی رنگ شود.

برش لوله فولادی به روش واترجت

یکی از روش های برش لوله فولادی واترجت می باشد. آب از قدرت بسیار زیادی برخوردار بوده که برای برش لوله ها از آن استفاده می شود. برش هایی که توسط واترجت ایجاد می‌شود؛ کیفیت بسیار بالایی دارند اما هزینه خرید و نگهداری از این دستگاه ها تا حدودی بالا می باشد. به همین خاطر حتی با وجود کیفیت بالای دستگاه برش جسم آب از نظر اقتصادی چندان به صرفه نخواهد بود.

برش لوله فولادی توسط دستگاه لیزر

دستگاه لیزر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که عملیات برش در آن با دقت زیاد و در سرعت بالا انجام می شود. هزینه خرید و نگهداری تجهیزات این دستگاه همانند دستگاه واترجت تا حدودی بالا می باشد. بنابراین بیشتر برای کارخانه‌های صنعتی بزرگ که تعداد برش زیادی در آنجا انجام می شود؛ این دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انواع برش لوله فولادی

برش لوله فولادی با استفاده از وایرکاتینگ

از جمله بهترین روش های برش لوله فولادی استفاده از وایرکاتینگ می باشد که کیفیت آن بسیار بالا است. البته در نظر داشته باشید که در این روش در لوله مقداری تغییر رنگ ایجاد خواهد شد که توسط سمباده می توانید دوباره آن را جلا دهی. شایان ذکر است که در این روش برش لوله به کندی پیش رفته و امکان دارد ساعت های زیادی را صرف کنید.

برش لوله فولادی توسط ماشین تراش اتوماتیک

یکی از روش های برش لوله فولادی استفاده از ماشین تراش اتوماتیک می باشد که توسط این روش نتیجه کار بسیار با کیفیت می باشد. لازم است بدانید که برای همه لوله های فولادی نمی توانید از این روش استفاده کنید. تنها برای لوله های فولادی که دیواره ضخیمی دارند؛ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها هزینه بالایی داشته اما دارای طول عمر مفید طولانی می باشند. همچنین در نظر داشته باشید که پس از به پایان رسیدن برش در محل برش سطح صاف و هموار مشاهده خواهید کرد و براده و ضایعاتی از آن فولاد در محل برش ایجاد نمی شود. استفاده از این دستگاه ها نیازمند نیروی انسانی متخصص و ماهر می باشد.

برش لوله فولادی با استفاده از هوا گاز یا شعله

همانطور که پیداست در این روش از سری روش های برش لوله فولادی معمولاً از شعله زیاد استفاده خواهد شد که باعث می شود تا در دهان لوله فولادی تغییر رنگ ایجاد شود. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از این روش باعث اکسیژن آلیاژ های موجود در فولاد و فولادهای ضد زنگ خواهد شد.

برش لوله فولادی با هواگاز

برش لوله فولادی با استفاده از دستگاه اره فلزی

دستگاه برش اره فلزی علاوه بر برش عالی و خوب چندین برش را به صورت همزمان می تواند انجام دهد. البته در نظر داشته باشید که به خاطر چسبیدن براده های آهن به لوله فولادی کیفیت برش در این دستگاه تا حدودی کمتر و پایین می باشد. در این دستگاه معمولا از وسایلی همچون صفحات، کرومیت و تیغه استفاده خواهد شد. نوع تیغه مورد استفاده برای برش لوله های فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به عنوان مثال باید ذکر کنیم که استفاده از تیغه های تیتانیوم برای برش لوله های فولادی به هیچ عنوان از این طریق استفاده نشود؛ چراکه این تیغه ها معمولاً از ناخالصی برخوردار بوده که باعث تغییر شکل لوله فولادی پس از برش خواهد شد. برای برش لوله های فولادی تیغه های این دستگاه باید به صورت کامل تیز بوده به همین خاطر این تیغه ها به صورت مداوم تعویض می شوند. زمان کار با این تیغه ها اگر با احتیاط رفتار نکنید؛ امکان دارد به سرعت بشکنند.

برش لوله فولادی با استفاده از دستگاه جوشکاری

یکی از روش های برش لوله فولادی استفاده از دستگاه جوشکاری می باشد. در صورت استفاده از این دستگاه در لوله های فولادی تغییر رنگ ایجاد نخواهد شد. اما مشکلی که این روش دارد این است که زمان استفاده از دستگاه جوشکاری آلاینده های بسیاری تولید شده که به کارگر ضرر زیادی وارد می کند. همچنین پس از اجرای برش به دیوار داخلی لوله براده‌های به فولاد می چسبد که جدا کردن آن ها کاری دشوار است. در صورتی که امکان استفاده از روش های بهتر وجود نداشته باشد؛ از این روش جهت برش لوله استفاده می‌شود که نسبت به روش اکسیژن مناسب تر می باشد.

برش لوله فولادی با دستگاه جوشکاری

برش لوله فولادی با استفاده از دستگاه فرز سنگی

بهتر است بدانید دستگاه فرز سنگی از تیغه های بسیار سختی برای برش برخوردار است. استفاده از این دستگاه مانع چسبیدن براده های آهن به لوله فولادی خواهد شد. در نظر داشته باشید که این دستگاه برش با کیفیت ایجاد کرده و همچنین هزینه پایین نیز دارد. دستگاه فرز سنگی نیازمند تعداد زیادی دیسک سنگس می‌باشد که این دیسک ها باید به صورت مداوم تعویض شده تا برای انجام برش دیسکی مورد نیاز را داشته باشد. به همین خاطر برای لوله هایی که دارای قطر کوچک باشند؛ بسیار استفاده خواهد شد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز می باشد. برخی از محصولات پرکاربرد می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل، میلگرد، ورق استیل، ورق گالوانیزه و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه این محصولات می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید و این محصول را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

روش های برش لوله فولادی کدامند؟

برش به روش پلاسما، واترجت، وایرکاتینگ، تراش اتوماتیک، هوا گاز یا شعله، اره فلزی، دستگاه جوشکاری، دستگاه فرز سنگی، دستگاه لیزر و ...

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی به لوله استوانه ای بلندی می گویند که دو سرباز و توخالی باشد و سطحی دایره شکل داشته باشد.

لوله فولادی را معمولا از چه جنسی تولید می کند؟

لوله فولادی در جنس های مختلف پلاستیکی، فولادی و بتنی، pvc، استیل، آلومینیوم و ... تولید می شود.

https://ahanhyper.com//?p=71754

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *