امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهکارهای برخورد با تخلفات ساختمانی

ساختمان سازی باید مطابق با رعایت برخی اصول انجام شود که گاهی برخی در آن تخلف می کنند. در این مبحث قصد داریم به بررسی راهکارهای برخورد با تخلفات ساختمانی بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

ساخت و سازها امروزه بسیار گسترش پیدا کرده است و در اکثر مناطق اقدام به ساختمان سازی می کنند. در ساخت و سازها باید برخی از قوانین رعایت شود؛ تا مشکلی پیش نیاید. اگر تخلفی در ساخت و ساز انجام شود شهرداری وظیفه دارد به آن رسیدگی کند. بهتر است قبل از اقدام به ساخت و ساز با این قوانین آشنا شوید. این قوانین می تواند شامل متراژ، کاربری و عملکرد باشد.

تخلفات ساختمانی

در ابتدای مبحث راهکارهای برخورد با تخلفات ساختمانی ابتدا لازم است با تخلفات ساختمانی آشنا شوید. در ساخت و ساز باید تعداد طبقات، کیفیت ساختمان، ارتفاع و دیگر ویژگی های آن براساس رعایت قوانین اجرا شود. شهرداری وظیفه دارد در روند اجرای یک پروژه نظارت کامل داشته باشد و در صورت بروز تخلفی با آن ها برخورد شود. اگر فردی مطابق این اصول و قوانین رفتار نکند تخلف کرده و متخلف می باشد و با او برخورد شده و باید جریمه پرداخت کند. گاهی فردی با قوانین آشنا نبوده و مرتکب تخلف می شود ولی گاهی برخی افراد سودجو با آگاهی داشتن از قوانین عمدا تخلف می کنند.

تخلفات ساختمانی

انواع تخلفات ساختمانی

تخلفات ساختمانی انواع مختلف دارند که در زیر آن ها را بررسی می کنیم:

عدم دریافت پروانه: طبق قانون برای هر گونه ساخت و ساز باید صاحب ملک پروانه ساخت دریافت کند و در صورت عدم دریافت آن تخلف کرده و ساخت آن در هر مرحله ای باشد متوقف می شود.

کاربری ملک: یکی دیگر از تخلفات ساختمانی عدم توجه به نوع کاربری ملک است‌. در سند نوع کاربری ذکر شده است و اگر استفاده دیگری از آن شود تخلف صورت گرفته و طبق قانون با مالک برخورد می شود.

استحکام بنا: این مورد بعد از ساخت بررسی می شود و اگر مالکی بخواهد تعداد طبقات را زیاد کند حتما باید مهندس استحکام بنا را تایید کند. مالک باید ساختمان را مقاوم سازی کند در غیر این صورت مرتکب تخلف ساختمانی شده و ساختمان تخریب می شود.

عدم وجود پارکینگ: از دیگر تخلفات ساختمانی عدم وجود پارکینگ می باشد. با تواجه به قوانین نوسازی هر خانه ای باید پارکینگ داشته باشد و اگر رعایت نشود شهرداری مالک را جریمه می کند.

تجاوز به معابر عمومی: تجاوز به معابر عمونی از دیگر تخلفات ساختمانی است. در این مورد شهرداری به مالک اخطار می دهد و در صورت عدم توجه پرونده به مراجه ذیربط ارسال می شود.

انواع تخلفات ساختمانی

مراحل برخورد با تخلفات ساختمانی

ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰: موضوع تخلف در اولین‌ گام به کمیسیون ارجاع می شود که در آن یک شورای شهر، یک قاضی دادگستری و نماینده وزارت کشور حضور دارند.

نماینده شهرداری موضوع را کتبا به کمیسیون ارسال می کند: در این مرحله برخورد با تخلفات ساختمانی یک زمان مشخصی برای نماینده شهرداری تعیین می شود تا موضوع را کتبی ارسال کند در غیر این صورت خود باید پاسخگو باشد.

شهرداری ساخت و ساز را متوقف می کند: توقف ساخت و ساز در این مرحله توسط نماینده شهرداری انجام می شود. موضوع بعد از یک هفته به کمیسیون بازتاب شده و مراجل بعدی انجام می شود.

کمیسیون دستور قلع را صادر می کند: در این مرحله برخورد با تخلفات ساختمانی تخلف بررسی شده کمیسیون نسبت به قلع ساختمان و یا جریمه نظر خود را صادر می کند. برای قلع ساختمان دو ماه زمان تعیین می شود‌.

ارسال ابلاغیه به مالک ساختمان: رای کمیسیون توسط نماینده شهرداری به متخلف ارسال شده و فرد در صورتی که اعتراضش وارد باشد می تواند اعتراض کند.

اخذ جریمه در صورت عدم اجرای دستور: در این مرحله برخورد با تخلفات ساختمانی اگر فردی که تخلف کرده به دستور کمیسیون عمل نکند هم‌ ساختمان قلع می شود و هم‌ باید جریمه پرداخت کند.

برخورد با تخلفات ساختمانی

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات و مقاطع فولادی می باشد. برخی از محصولات پرکاربرد در ساخت و ساز عبارتند از: میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق فولادی، ورق ابعادی و … این محصولات در انواع و ابعاد مختلف موجود می باشد. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است محصولات باید با کیفیت بالا باشند.

در غیر این صورت استحکام سازه امکان دارد؛ با مشکل مواجه شود. شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید جهت خرید این محصولات فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برای دریافت مشاوره جهت خرید بهتر نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

تخلفات ساختمانی چیست؟

ساخت و ساز باید مطابق قوانین اجرا شود در غیر این صورت مالک مرتکب تخلف شده است.

انواع تخلفات ساختمانی کدامند؟

عدم‌ پروانه، استحکام بنا، عدم وجود پارکینگ، کاربری ملک، تجاوز به معابر عمومی

مراحل برخورد با تخلفات ساختمانی را ذکر کنید؟

مراحل برخورد با تخلفات ساختمانی

ارجاع به کمیسیون، ارسال مکتوب توسط نماینده شهرداری به کمیسیون، توقف ساخت و ساز، صدور دستور قلع ساختمان، اخذ جریمه در صورا عدم اجرای دستور

https://ahanhyper.com//?p=71715

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *