امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

رابیتس چیست و چه تفاوتی با راویز دارد؟

رابیتس را شما می توانید یک نوع ورق فلزی در نظر بگیرید که حالت شبکه ای آن توانسته از پرس ورق های گالوانیزه به دست آید. چشمه های به وجود آمده روی این نوع ورق، شکل ظاهری متفاوتی را ایجاد می کند؛ چرا که شما چشمه ها را می توانید به شکل های مربع، لوزی، دایره و متوازی الاضلاع مشاهده کنید. معمولاً برای خرید این نوع ورق فلزی امروزه به صورت آنلاین می توان اقدام کرد. ما در ادامه شما را با ساختار، کاربرد و نحوه اجرای این نوع ورق کاربردی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

رابیتس

تولید رابیتس

ترکیباتی که در رابیتس جای گرفته است، دوام بالایی را در مقابل رطوبت از خود به نمایش می گذارد که استفاده از ورق گالوانیزه گرم نیز شاید به این دلیل باشد که ورق گفته شده در طولانی ‌مدت زیبای خود را حفظ کند و طول عمر بالایی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل است که جنبه تزئیناتی این ورق در ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بیشترین کاربردی که می توانید از این نوع ورق فولادی انتظار داشته باشید، استفاده در نورپردازی سقف است که در دکوراسیون داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

برخی به دنبال تفاوت رابیتس با راویز هستند، در صورتی که این 2 را نمی توان 2 محصول مجزا و جداگانه در نظر گرفت. هر کدام یک محصول را تشکیل می دهند و بر اساس وزن، چشم و ستون دسته بندی می شود؛ چرا که همانند دیگر مصالح ساختمانی این دسته بندی قطعاً لازم و ضروری است. دسته بندی محصول فوق شامل:

·        بر اساس ستون

چنانچه رابیتس را بر اساس ستون دسته بندی کنید، می توان گفت ستون های9و 11 و13 هر کدام در متراژهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. توجه و دقت به تعداد ستون در هنگام تهیه ستون راویز را می توان جزء موضوعات بسیار مهم در نظر گرفت. این نکته را در نظر بگیرید که در صورت محاسبه تعداد ستون با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد که یکی از این مشکلات می تواند حالت غیر استاندارد ستون باشد.

·        بر اساس وزن

بر اساس وزن نیز راویز این چنین است که هر چقدر شما به ضخامت بیشتر نیاز داشته باشید، صد درصد هزینه خرید آن افزایش خواهد یافت؛ چرا که ضخامت بیشتر برابر با با وزن بالاتر است که برخی از مشتریان در هنگام خرید معمولاً به این نکته توجه خاصی نشان نمی دهند.

·        براساس چشم

ما در ابتدا به این موضوع اشاره کرده ایم که در رابطه با اشکال مختلف چشم های گوناگون را باید در نظر بگیرید که این چشم ها می توانند متوازی الاضلاع، دایره، مربع و یا لوزی باشد که البته معمولاً شکل چشم های رایج در ایران متوازی الاضلاع است.

تولید رابیتس

کاربرد رابیتس

در ساختمان سازی رابیتس بسیار در مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد. خصوصاً در ساخت و ساز هایی نظیر گچ بری، گچ کاری، ساختن نما و بسیاری از موارد این چنینی دیگر می توان گفت راویز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. عمدتاً برای پوشش دهی بتن  سیمانی، پوشش دهی تاسیسات و انواع سیمان، پوشش‌دهی تیرآهن و آرماتور می‌توان به کارایی راویز اشاره کرد.

البته موضوع به همین جا ختم نمی شود، به این دلیل که برای ترمیم و اصلاح ترک های ساختمانی نیز شما می توانید از انواع راویز بر اساس انواع گفته شده استفاده کنید. همچنین در دکوراسیون داخلی سازه، برای به وجود آوردن نوار های مخفی نور سقف کاذب راویز قطعاً گزینه و انتخاب قابل قبولی خواهد بود.

مراحل نصب راویز

سه مرحله برای اجرای رابیتس وجود دارد که در مرحله اول، معمولاً به نصب میلگردهای آویز می‌پردازن. در این مرحله معمولا میلگرد در سقف جوش می خورد تا بتواند بار اصلی سقف کاذب را تحمل کند. در مرحله دوم که از توری راویز استفاده می کنند، با توجه به تعداد ستون به تقسیم بندی توری می پردازند. معمولاً از جنس ورق های گالوانیزه که خاصیت جوش پذیری دارند استفاده به عمل می آید.

معمولاً گچ کاری نیز در این مراحل نقش مهمی را برعهده می گیرد و می توان گفت نصب توری به روش صحیح، مهمترین نکته در مرحله دوم به شمار می آید. آن دسته از راویزهایی که کیفیت بهتری دارند، می توانند نتیجه رضایت بخش تری را به وجود آورند.

مرحله سوم مرحله پایانی است و توری ها را با گچ پر می کنند که این مرحله به عنوان مرحله آخر به دست افراد متخصص ماهر و البته بسیار با تجربه انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که جنس، دوام و استحکام راویز از جمله مسائل مهمی است که به هیچ عنوان نباید نادیده بگیرید.

خرید رابیتس

سایت آهن هایپر https://ahanhyper.com/ یک منبع و مرجع قابل اعتماد در دسترس و بسیار خوش قیمت است که شما برای خرید رابیتس و یا به قولی راویز می توانید به این سایت مراجعه کنید. متاسفانه در قدیم الایام به دلیل خرید حضوری مشتری هزینه اضافه ای را بابت هزینه واسطه و به قول معروف دلال پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر با وجود خرید مستقیم که همان خرید غیر حضوری به شمار می آید، این نکته را در نظر بگیرید که قیمت واقعی را پرداخت خواهید کرد. شما می توانید همچنین قبل از خرید با مشاوران و کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و به صورت لحظه ای قیمت روز آهن آلات را بررسی کنید.

خرید رابیتس

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

رابیتس یکی از ورق های بسیار کاربردی است که از ورق گالوانیزه به دست می آید. معمولاً در اشکال گوناگون می توان از این محصول در ساختمان سازی به نحو احسن استفاده کرد. کیفیت، دوام، مقاومت و قیمت مناسب از جمله عواملی به شمار می آیند که شما در هنگام خرید غیرحضوری از سایت https://ahanhyper.com/ باید به این عوامل بیشتر دقت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و کارشناسان متبحر و باتجربه این مجموعه در ارتباط باشید. به هر حال کارایی و موارد استفاده از این محصول، خرید آن را به یکی از خرید های بسیار ضروری تبدیل کرده است. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل و … اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

رایج ترین چشمه رابیتس در ایران کدام است؟

متوازی الاضلاع

دلیل ساخت راویز از ورق گالوانیزه گرم چیست؟

حفظ زیبایی راویز و جلوگیری از کاهش عمر مفید این محصول

راویز به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

3 دسته – ستون، وزن و چشمه

https://ahanhyper.com//?p=71710

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *