امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

خواص ضد باکتری فلز مس؛ چگونه فلز مس باکتری ها را از بین می برد؟

خواص ضد باکتری فلز مس تقریباً در حال حاضر ثابت شده است و می توان اینگونه در نظر گرفت که در اواسط قرن نوزدهم، البته در فرانسه به این خواص فوق العاده فلز مس دست پیدا کرده اند. در آن زمان بیماری وبا تقریباً تمامی مردم را درگیر کرده بود. این بیماری فوق العاده کشنده باعث شده بود که بسیاری از مردم جان خود را از دست بدهند.

نکته بسیار جالب این است که برخی از مردم از این بیماری جان سالم به در برده بودند و طبق تحقیقات آن دسته از افرادی که از فلز مس استفاده می کردند و یا در کارخانه ذوب مس فعالیت داشتند، توانسته بودند از شر این بیماری رها شوند و اینگونه بود که از آن زمان تا به حال بسیاری مس را یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی معتبر می شناسند.

خواص ضد باکتری فلز مس

خواص ضد باکتری فلز مس

خواص ضد باکتری فلز مس می تواند به اکسید شدن پروتئین و لیپید ها کمک کند.  شاید تا به حال نشنیده باشید، اما مس این قابلیت را دارد که پیوند خود را با دیگر موجودات زنده نیز برقرار کند. به همین دلیل، جایگزین خوبی برای بسیاری از مواد مغذی همچون روی است. مس این اختیار را دارد که اکثر باکتری ها را به راحتی نابود کند. بدین ترتیب، لازم نیست که شما به صورت قطعی از آلیاژ مس خالص استفاده کنید.

احتمالاً می دانید که برنز ترکیباتی از مس را در ساختار خود حفظ می کند. طبیعتاً درجه هایی مانند  C932 و C954 می تواند برای از بین بردن باکتری نیز بسیار مؤثر باشد. آلیاژی مانند برنج نیز از ترکیب روی و مس برخوردار است. برنج و برنز هرکدام به شکلی به دلیل ترکیب مس برای از بین باکتری مناسب هستند.

کاربرد فلز مس

حال که در مورد خواص ضد باکتری فلز مس با شما صحبت کرده ایم، باید در مورد موارد استفاده و کاربرد آن نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. انواع دستگیره همانند دستگیره آب را از فلز مس می سازند. بسیاری از دستگیره های درب را نیز می توانید ساخته شده از فلز مس در نظر بگیرید. امروزه حتی اکثر کلیدهای روشنایی نیز از این فلز ساخته می شوند و به همین دلیل است که باید به دنبال فلز باکیفیت و مرغوب مس باشید تا بتوانید به نحو احسن به کارایی آن دلخوش باشید.

در ساخت بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی و حتی پزشکی نیز فلز مس حرف های زیادی برای گفتن دارد. به هر حال در مورد خواص ضد میکروبی این فلز سخن گفته ایم، صددرصد در فضای پزشکی و آزمایشگاهی نیز تأثیر گذاری میکروب را نمی توان نادیده گرفت. این گونه نتیجه آزمایش به صورت کاملاً ناخواسته تغییر نخواهد کرد. پس می توان اهمیت خاصیت ضد میکروبی مس را در اینجا به خوبی احساس کرد.

در بسیاری از مناطق انواع میکروب و باکتری وجود دارد و حقیقتاً هزینه و قیمت فلزی مانند مس آن چنان بالا نیست که نتوان مورد استفاده قرار داد. از قدیم الایام برای ساخت تخت های بیمارستانی، انواع چراغ و حتی محل تماس زنگ از فلز مس استفاده می کردند و هنوز هم این کار به قوت خود باقیست. این فلز نرم و قرمز رنگ، به صورت ورق و یا مفتول کارایی خود را به نمایش می گذارد.

کاربرد فلز مس

دلیل ضد میکروبی بودن مس

ساختار شیمیایی مس نسبت به طلا و حتی نقره حرف های بیشتری برای گفتن دارد؛ چرا که خواص ضد باکتری فلز مس جایگاه ویژه ای را از آن خود کرده است. الکترون آزادی که پوسته مداری مس وجود دارد، توانسته مس را همچون سیستم دفاعی بالستیک در برابر میکروب قرار دهد. میکروب و باکتری که روی مس قرار می گیرد، به دست یون ها کاملاً از بین می رود. به این دلیل که یون می تواند به سوراخ کردن غشای سلولی بپردازد. فرمول شیمیایی مس Cu  و عدد اکسایشی آن نیز 1+ است.

چنانچه اتم مس اگر الکترون های خود را از دست بدهد، عدد اکسایشی خود را به 2+ و 3+  هم می رساند. مس یکی از فلزات بسیار قدیمی به شمار می آید که مصریان به عنوان نماد خود از این فلز استفاده می کردند. علاوه بر مقاومت در برابر میکروب و باکتری کشی آن، می توان به مقاومت در مقابل خوردگی هم اشاره کرد. این فلز یک ساختار کاربردی و همچنین تزئینی هم دارد.

انواع مس

فلز مس دارای رسانای الکتریکی و گرمایی است. می توان گفت بعد از نقره رسانایی الکتریکی مس زبانزد است. احتمالاً بدانید که سطح مس، اگر در هوای مرطوبی قرار داشته باشد، اکسید می شود و سپس از یک لایه کربنات بازی سبز رنگ  پوشش دهی می شود که این لایه با ساختار شیمیایی ۲Cu+O2+Co2+H2O = Cu(OH)2.CuCo3 معرفی می شود و در زمین به عنوان 5 عنصر پیوسته از آن یاد می کنند.

مس در طبیعت نیز به صورت کربنات، سولفید و اکسید به راحتی پیدا می شود  و کالکوسیت، کوپریت، پیریت مس و مالاخیت کانی های این عنصر به شمار می آیند. انواع مس را نیز می توان شامل  مس خالص، آلیاژهایی با درصد مس بالا و فلز برنج‌ در نظر گرفت.

انواع مس

معرفی آهن هایپر

با توجه به صحبت هایی که در مورد بررسی خواص ضد باکتری فلز مس ارائه داده ایم، طبیعتاً شما قصد دارید به خرید ورق و یا مفتول مس بپردازید. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که سعی کنید از سایت https://ahanhyper.com/ استفاده کنید. این سایت اینترنتی و همیشه در دسترس همیشه به روز ترین قیمت ها را ارائه می دهد. صددرصد این گونه شما به صورت مستقیم و بدون هزینه واسطه می توانید به خرید فلز مس در دو حالت مورد نظر بپردازید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی و .. اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

خواص ضد باکتریایی مس از چه زمانی کشف شده است؟

از اواسط قرن نوزدهم

استفاده از فلز مس در تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه دلیل است؟

به این دلیل که به خاطر تماس و وجود میکروب، نتیجه آزمایش تغیری نکند.

آیا لازم است که به دنبال آلیاژ مس خالص باشیم؟

خیر به این دلیل که در برنج و برنز هم ترکیبات مس وجود دارد.

https://ahanhyper.com//?p=71673

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *