امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

خصوصیات و ویژگی های ورق اکسین

ورق های اکسین یکی از انواع ورق های سیاه فولادی به شمار می رود که به وسیله فولاد اکسین تولید می گردد. ورق اکسین را شما در اندازه ها و مدل های متنوع می توانید خریداری کنید و در صنایع ساختمانی به کار ببرید.

فولاد اکسین از بزرگترین ورق های سیاه در ساختمان سازی به شمار می رود که مشتریان خاصی دارد. محصولات تولیدی که با استفاده از فولاد اکسین تولید می شود  کیفیت بسیار بالایی دارند و برای کاربردهای متنوع از آنها استفاده می شود. شما پیش از تهیه کردن آنها باید به خوبی در مورد ویژگی هایشان اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

هر یک از انواع تجهیزات ساختمانی که برای سازه های ساختمانی به کار برده می شود دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که ورق اکسین هم دارای  ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشد.

برخی از اصلی ترین و مهمترین کاربردهایی که شما از این نمونه ورق ها می توانید دریافت کنید و اهمیت بسیار زیادی دارد را در ادامه بیان می کنیم تا در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این نمونه از تجهیزات ساختمانی داشته باشید.کاربردهای ورق اکسین

کاربردهای ورق اکسین

برخی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای ورق اکسین عبارت می باشد از :

  1. بسیاری از اقلام بادوام که به تحمل وزن زیاد نیاز دارند را با استفاده از این ورق ها تولید و طراحی می کنند. مقاومت این ورق ها موجب می شود که محصولات و اقلام متنوع را به بهترین نحو ممکن تولید نمایند.
  2. تولید ورق های سیاه برای ساخت و استفاده کردن از صنعت کشتی سازی از دیگر ویژگی ها و کاربردهای ورق اکسین می باشد.
  3. تولید کردن ورق های فولادی در صنایع ساختمان سازی با استفاده از ورق های اکسین از دیگر ویژگی ها و کاربردهای ورق ها می باشد.
  4. ورق های فولادی به کار رفته شده برای صنعت ساختمان سازی مانند ورق های معمولی را با استفاده از ورق های اکسین تولید و طراحی می کنند.
  5. کالاهایی که در مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرند را با استفاده از ورق های اکسین تولید می نمایند. در واقع باید به خوبی بدانید که یکی از مهمترین کاربردهای این نمونه ورق ها برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.
  6. از دیگر کاربردهای بسیار مهمی که این ورق ها دارند برای صنایع خودروسازی می باشد. بیشتر بدنه های خودرو را با استفاده از این ورق ها تولید و طراحی می نمایند.
  7. ساخت و طراحی انواع ورق های سیاه برای لوله سازی از دیگر کاربردهای مهم ورق اکسین می باشد. شما باید به خوبی بدانید که لوله سازی با استفاده از این ورق ها به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

فرایند تولید ورق اکسین

فرایند تولید ورق اکسین

شما باید به خوبی بدانید که برای تولید ورق اکسین فرایند متنوعی به کار برده می شود که باید به خوبی این فرایند را بشناسید. برخی از مهمترین این فرایندها عبارت است از :

  1. در مرحله اولیه باید پیش گرم کردن اسلب به بهترین نحو ممکن انجام شود. تختال ها باید در کوره های پیشگرم که دمای 1200 درجه سانتی گراد دارند قرار بگیرند تا ساختار آماده سازی آنها به بهترین نحو ممکن انجام شود.
  2. عملیات نورد که روی ورق ها انجام می شود از دیگر مراحل بسیار مهمی است که باید به پروسه رعایت کردن آن دقت زیادی داشته باشید. نورد گرم طی سه مرحله اصلی انجام می شود که باید پوسته زدایی آن را با پاشش آب روی تختال ها انجام دهند. نورد گرم به وسیله چهار غلطک می باشد که رفت و برگشتی عملیات آن انجام می شود.
  3. با عبور ورق ها از دستگاه موج گیر باید به خوبی بدانید که دما کنترل می شود و ورق ها صاف می گردند. این پروسه عملیاتی یکی از مهمترین فرایندهای تولید ورق ها می باشد که باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.
  4. در مرحله بعدی هر عیوبی که درون ورق اکسین وجود داشته باشد مشاهده می گردد و آنها را رفع می کنند. شما باید به خوبی بدانید ورق هایی که دچار مشکل هستند ممکن است در مراحل بعدی ایراد بیشتری پیدا کنند. بنابراین باید در این مرحله به خوبی موج های روی آن را مورد بررسی قرار دهند و سپس سطح کیفیت آن را بسنجند.
  5. عملیات حرارتی از دیگر عملیات هایی می باشد که باید روی ورق ها انجام شود. توجه داشته باشید که هر یک از ورق ها دارای بخش های متنوعی هستند و سیستم کارایی آنها باید بر اساس عملیات حرارتی به بهترین نحو ممکن کار کند.
  6. در مرحله بعدی باید خواص هر یک از ورق ها را از نظر کارایی که دارند مورد بررسی قرار دهید. اینکه هر یک از ورق ها دارای چه ساختاری هستند را باید به خوبی پیش از تولید در نظر داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف

https://ahanhyper.com//?p=8083

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *