امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای انتخاب و خرید میلگرد و تیرآهن

در حال حاضر استفاده از قطعات فولادی در صنعت ساخت و ساز به اوج خود رسیده است و میلگرد و تیرآهن در انواع ساختار و ابعاد استاندارد، رایج ترین آهن آلات ساخت و ساز مدرن در کشور به حساب می آیند. بدین ترتیب انتخاب و خرید درست آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بی شک خرید مناسب ترین میلگرد و تیرآهن های ساخت و ساز در چند سال اخیر از بزرگ ترین چالش های در سازنده ای به شمار رفته است، خصوصاً که افزایش رونق بازار یک محصول، همیشه مقدمات تنوع مدل های آن و سردرگم نمودن خریداران را نیز فراهم خواهد نمود.

ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا با تشریح مختصر و مفید میلگرد و تیرآهن و انواع دسته بندی های رایج آن ها، شما در خرید این قطعات مهم و پرکاربرد راهنمایی نماییم.

در وب سایت فروشگاه آهن هایپر، مقالات تخصصی دیگری در زمینه آهن آلات ساختمانی همچون میلگرد و تیرآهن تهیه شده اند که می توانید در صورت علاقه از آن ها نیز بازدید داشته باشید.

میلگرد چیست؟

به بیانی ساده، میلگرد یا آرماتور فولادی را قطعاتی به طور معمول طویل، باریک و استوانه ای شکل گویند که بسته به میزان کربن به کار رفته در ساختارشان، از انعطاف پذیری معینی برخوردارند. گفتنی است معمولاً در سایز ۱۰ الی ۲۵ سانتیمتر می باشد که برای مثال میلگرد8، میلگرد10 و یا میلگرد22 نامیده می شوند که هریک کاربرد خاصی دارد.

 

خرید میلگرد

 

وظیفه اصلی میلگردهای دارای کربن زیاد، به کار رفتن در داخل بتن های ساختمانی و محافظت از آن ها در برابر ترک خوردگی و تخریب می باشد. اما وظیفه میلگردهای دارای کربن به میزان پایین، خمش بدون شکستگی یا استفاده در عملیات جوشکاری است.

انتخاب و خرید انواع میلگرد

دسته بندی های اصلی انواع میلگردها شامل آج دار، بدون آج، شاخه ای و دسته اول تا سوم (بر حسب میزان کربن) می شود که هر یک شامل مدل های مختلفی از میلگردها می شوند.

امروزه بیش از ده ها مدل میلگرد در بازار قابل مشاهده هستند، اما به راستی کدام یک از آن ها می توانند نیاز ما را تأمین کنند؟! در ادامه به محبوب ترین انواع میلگردها پرداخته ایم:

  • میلگرد اروپائی

ساختار بسیار منعطف و بدون آج این میلگردها، آن ها را برای پروژه های خمشی و جوشکاری بسیار مناسب می نماید. البته فراموش نکنید که درصد کربن بسیار پایین آن ها سبب شده تا سریع دچار اکسایش شوند.

  • میلگرد پرکربن

کافیست تا به رنگ میلگرد دقت نمایید تا متوجه میزان کربن آن ها شوید! هر چه میزان کربن در میلگرد بیشتر باشد، رنگ آن به مشکی مایل تر خواهد بود.

میلگرد پرکربن شاخه ای در پروژه های ساختمان سازی بیشترین کاربرد را دارند چرا که از استحکام لازم برخوردارند.

  • میلگرد فایبرگلاس پلیمر

از دیگر مزایای کربن زیاد در میلگرد، به تأخیر انداختن زنگ زدگی آن هاست. میلگرد فایبرگلاس پلیمر، هم از کربن به میزان کافی و هم از پوششی پلیمر تشکیل شده تا سال ها بدون کوچک ترین مشکلی عملکرد خود را ارائه دهند.

  • میلگرد پوشش داده شده با اپوکسی

همانند فایبرگلاس پلیمر، این میلگردها نیز از پوشش های پلیمری برخوردارند. این پوشش ها، چالش استفاده از میلگردها در نواحی مرطوب را کنار گذاشته اند.

  • میلگرد استینلس استیل

با داشتن عنوان مقاوم ترین و گران ترین میلگرد موجود در بازار حال حاضر، این میلگرد توانایی مقاومت 1500 برابری را نسبت به زنگ زدگی دارا می باشند. قیمت بالای آن ها باعث شده تا استفاده از این میلگرد خیلی رایج نباشد.

  • میلگرد راستا

هدف اصلی از ساخت این میلگردها، افزایش مقاومت بتن است.

  • میلگرد خاموت

از انواع آرماتورهای عرضی هستند که کاربرد خاص خود را در ساخت و ساز دارند.

  • میلگرد سنجاقی

این آرماتورها در کنار خاموت ها با نقش مکملی قرار می گیرند.

  • میلگرد خرک

این میلگردها نیز در شبکه های افقی در قالب تعبیه می گردند.

  • میلگرد رکابی

نام دیگر میلگردهای U شکل می باشد که بسیار پرکاربرد اند.

  • میلگرد ادکا

هدف از ساخت آن ها، تحمل بارهای منفی و مرده سازه می باشد.

 

خرید انواع میلگرد

 

تیرآهن چیست؟

تیرآهن نیز از رایج ترین قطعات فولادی است که در ساخت ستون و پایه های هر سازه ای از آن ها استفاده می شود. تیرآهن ها به طور کلی از سه بخش زیر تشکیل شده اند:

  • دوبال موازی که دو انتهای تیرآهن را تشکیل می دهند
  • یک تکه فولادی ضخیم که به صورت عمودی میان دو بال قرار گرفته و آن را تحت عنوان جان تیرآهن می شناسند.

 

انتخاب و خرید انواع تیرآهن

  • تیرآهن IPE

این تیرآهن از استانداردهای ST44، ST37 و ST52 پشتیبانی می کند و ویژگی آن، ثابت بودن ضخامت بال ها در کل طول آن می باشد.

استفاده از این تیرآهن در آهنگری، عملیات های صنعتی و ساخت و سازهای ساختمانی بسیار رایج است.

  • تیرآهن INP

این تیرآهن در دسته تیرآهن های I شکل قرار می گیرد و با افزایش طول، ضخامت بال هایش افزایش پیدا می کند، به صورتی که در ابتدای تیرآهن بال ها نازک اند و سپس هر چه به سمت پایین تر برویم، این ضخامت بیشتر خواهد شد.

از این تیرآهن در مواردی همچون ساختمان سازی، ساخت سد، ساخت برج و آسمان خراش، ساخت اسکله و… به خوبی استفاده می شود.

 

خرید انواع تیرآهن

 

انتخاب و خرید میلگرد و تیرآهن از وب سایت فروشگاه آهن هایپر

بیش از دو دهه است که فروشگاه آهن هایپر در زمینه عرضه مستقیم باکیفیت ترین محصولات فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن در کشور، نام و رسمی معتبر برای خود برهم زده است و تا به امروز پروژه های کوچک و بزرگ زیادی را پوشش داده است.

با توجه به این که یکی از چالش های مشتریان آهن هایپر، امکان بازدید و ثبت سفارش به صورت حضوری بوده است، اکنون وب سایتی تهیه شده که در آن تمامی موجودی ها، قیمت ها و مشخصات فنی محصولات فروشگاه به صورت به روز قرار داده می شود.

از هر کجای ایران که باشید، می توانید در کمترین زمان و با آسان ترین مراحل، سفارش خود را از طریق همین وب سایت ثبت نمایید و منتظر رسیدن آن به محل پروژه بمانید. برای بررسی قیمت انواع میلگرد ساختمانی و نیز خرید میلگرد از کارخانه و یا سایر استان ها و اطلاع از قیمت روز میلگردها در سایزهای مختلف همچون قیمت هر کیلو میلگرد22،قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده با کارشناسان مجرب ما در مجموعه آهن هایپر در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

نحوه خرید میلگرد از بورس کالا

https://ahanhyper.com//?p=19375

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *