امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حضور آهن در صنعت ورزش

 آهن یکی از پرکاربردترین محصولاتی می باشد که در تمامی صنایع از جمله صنعت ورزش مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم حضور آهن در صنعت ورزش را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

برخی از کارشناسان بر این باورند که فلزات سنگین و شبه فلزات برای سلامتی بدن انسان تهدید به شمار می آید. کادمیوم و آرسنیک از جمله فلزات مضر برای سلامتی انسان ها می باشد. اما توجه داشته باشید به خاطر برخورداری از خواصی مانند استحکام بالا، مقاومت در برابر ضربه، سختی و دوام مناسب و همچنین برخورداری از ظاهر زیبا و … در ساخت تجهیزات ورزشی فلزات مختلف کاربرد های فراوانی دارند.

همچنین بهتر است بدانید در این سال‌های اخیر معمولاً برخی از تیم های ورزشی با فلزات مختلفی مانند فولاد، مس و آلومینیوم و … پیوند خورده اند.

فلزات سبک و ورزش

توجه داشته باشید که آلیاژهای سبک امروزه علاوه بر کاربردهای صنعتی و ساخت و ساز در صنعت حمل و نقل لوازم و تجهیزات قابل حمل همچنین در زمینه تجهیزات ورزشی و … از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معمولاً فلزات سبک آلومینیوم، منیزیوم، تیتانیوم و … از جمله فلز های فراوان در سطح زمین می باشند که در تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت تجهیزات ورزشی را افزایش داده و همچنین استفاده از تجهیزات ورزشی را تسهیل بخشیده است.

 

فلزات سبک و ورزش

 

آلومینیوم در ساخت تجهیزات ورزشی

یکی از انواع فلزات که در ساخت تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ورق های آلومینیوم می باشد. آلیاژ آلومینیوم از استحکام بالایی برخوردار است و همچنین میزان نسبی آن پایین می باشد که باعث شده است تا در بین فلزات غیر آهنی کاربرد بسیاری را در ساخت قطعات داشته باشد.

بهتر است بدانید این قطعات به روش های ریخته گری ماسه ریخته گری تحت فشار کار سرد یا کار گرم و اکستروژن تولید و روانه بازار می کنند.

 از آلومینیوم علاوه بر ساختمان سازی، حمل و نقل و لوازم آشپزخانه، در و پنجره و … می توان در زمینه ساخت تجهیزات ورزشی نیز از آن بهره مند شد. از این فلز معمولاً در ساخت وسایلی مانند باشگاه های گل های تنیس و … استفاده می شود. متنوع ترین کاربرد های آلومینیوم استفاده از آن در ساخت تجهیزات و ماشین آلات همچنین در ساخت تجهیزات ورزشی، جاروبرقی و …. می باشد.

 دروازه فوتبال و فوتسال از جمله تجهیزاتی می‌باشد که فلز آلومینیوم در آن نقش اساسی دارد. همچنین در دوچرخه نیز از قابلیت الومینیوم استفاده می‌کند که دوچرخه توسط یک قاب آلومینیومی مناسب تولید شده باشد فوراً سرعت می‌گیرد. به همین خاطر امروزه اکثر تولیدکنندگان برتر دنیا از قابل با کیفیت بالا در ساخت تجهیزات ورزشی استفاده می کنند. قاب هایی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند به صورت کاملاً نرم و مناسب می باشد.

هنگامی که آلومینیوم با مقداری مقاومت بسیار بالایی می باشد و از آن در تجهیزات ورزشی، خودرو، هوافضا و … استفاده می شود. یکی از کاربردهای آلومینیوم استفاده از آن در تولید سقف های کاذب می باشد که در سالن های ورزشی استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید با توجه به ویژگی هایی مانند الاستیک، غیر قابل اشتعال، قابلیت نصب سریع و غیر این ورق ها باعث شده است تا تجهیزات پشت صحنه ویدئو آن قابلیت نصب برروی دیوار و سقف و .. برخوردار شود.

حضور آهن در ورزش های اسکی و کوهنوردی

توجه داشته باشید در چوب و اسکیت کوهنوردی معمولاً از تیتانیوم استفاده می‌کنند. این فلز به خاطر وزن سبک و همچنین استحکام بالا و از اهمیت ویژه برخوردار است. همچنین از تیتانیوم در شمشیربازی برای ماسک های محافظ و شمشیر و همچنین در قطعات قایقرانی و … استفاده می شود.

استفاده از منیزیم در تجهیزات ورزشی

بهتر است بدانید منیزیم یکی از انواع فلزات می باشد که به رنگ سفید یا نقره‌ای است که سبک ترین فلز صنعتی شناخته می شود. این فلز دارای ویژگی های منحصر به فرد متالوژیکی می باشد که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف از جمله تجهیزات ورزشی دارد.

 توجه داشته باشید آلیاژهای منیزیم معمولاً دارای استحکام بالایی می باشد و جایگزینی مناسبی برای فولاد و آلومینیوم شده است که در قطعات سبک مانند تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته بهتر است بدانید علاوه بر صنعت ساخت تجهیزات ورزشی به عنوان ماده غذایی در سلامت ورزشکاران، برای حفظ ساختار استخوان انقباض عضلانی و انتقال عصبی نیز می‌توان استفاده کرد.

 

 حضور آهن در ورزش های اسکی و کوهنوردی

 

 مواد غذایی مانند ماهی و میگو آجیل و غلات سبوس دار که شامل منیزیم می‌باشد. در تمرینات طولانی مدت بعد از پتاسیم از طریق تعریق خواهد شد. معمولا از این مواد غذایی برای مفاصل در برابر ضعف گرفتگی عضلات استفاده می کنند.

پروفیل های قوطی در لوازم ورزشی

توجه داشته باشید یکی از ابزارهای تولید لوازم و وسایل ورزشی قوطی فلزی جعبه و چهار گوش می باشد. پروفیل های که با مقطع مربع و مستطیل شکل به صورت توخالی می باشند را معمولاً پروفیل قوطی می نامند.  در تولید این قوطی ها از آلیاژ های مختلفی مانند آهن، استیل و … استفاده می کنند.

 قوطی پروفیل آهنی پرکاربردترین پروفیل های می باشد که در صنعت ورزش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. قوطی های پروفیل آهن متغیر می باشد اما این قوطی ها با ضخامت های بین ۰.۶ تا ۱.۵ میلی متر را قوطی سبک یاقوتی مبلی می گویند.

معمولاً در ساخت لوازم ورزشی مانند تجهیزات بدنسازی مستقر در پارک‌ها، ایستگاه سلامت، باشگاه ورزشی و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل ها دارای نفوذ پذیری خوب تنوع بالا و همچنین کیفیت سطح زیادی می باشند که واقعیت شکل و نفوذ پذیر بالا و کاربری آسانی آن را نیز دارند.

   توجه داشته باشید شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع تجهیزات و مقاطع فولادی از جمله پروفیل ها و قوطی های مستطیلی و مربعی و .. جهت استفاده در صنعت ورزش و … از طریق وب سایت  https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید.

مجموعه آهن هایپر همواره سعی کرده است مصالح فولاد با کیفیت بالا که توسط کارخانه های برتر دنیا و ایران تولید شده است را روانه بازار کند. با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه این تجهیزات از مجموعه آهن هایپر اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

آهن در صنایع دستی چه نقشی دارد؟

راهنمای خرید آهن آلات

https://ahanhyper.com//?p=17112

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *