امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیر آهن 27 + بیان ویژگی های برجسته محصول

تیر آهن 27 یکی دیگر از مصالح و مقاطع فولادی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی و حوزه ساخت و ساز محسوب می شود. بدون تردید، تیر آهن را باید از المان های مهم و حائز اهمیت برای ساخت و احداث هر سازه و بنای ساختمانی قلمداد نمود.

اگرچه ردپای این مدل از مصالح فلزی در دیگر صنایع و حوزه ها به چشم می خورد، اما عمده مصرف تیر اهن ها به صنعت ساختمان سازی مربوط می شود. به منظور تحمل وزن و جلوگیری از خم شدگی و فرسایش سازه، از تیرآهن به عنوان یک عنصر مقاوم و بادوام استفاده به عمل می آید.

به عبارت دیگر، تحمل فشارهای خمشی و تنشی اعمال شده به سازه های ساختمان را می توان از مهم ترین وظایف تیراهن ها برشمرد. به طور معمول، تیرآهن از متداول ترین و رایج ترین پروفیل ها بوده که از آلیاژهای مختلف و عمدتا فولاد طراحی و تولید می شود.

باید خاطر نشان نمود که یکی از پرکاربردترین فلزات مورد استفاده در اقصی نقاط دنیا، به فلز آهن اختصاص پیدا می کند. مزیت ها و خاصیت های کاربردی مانند دوام و استحکام بسیار بالا، انعطاف پذیری مناسب و کارکرد و عملکرد گسترده و وسیع، موجب افزایش استفاده از تیر آهن ها در حوزه های مختلف شده است.

به منظور حفظ دوام و استحکام اسکلت فلزی سازه، مقاوم سازی و ایمن سازی این بناها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. تیرآهن ها متناسب با نوع و مدل، مقاومت سازی و استحکام بخشیدن به سازه ها و بناها را به بهترین نحو انجام می دهند.

بررسی ویژگی های تیر آهن 27

در ساختار تیر اهن 27 از متریال و مواد اولیه بسیار باکیفیت و مرغوب نظیر آلیاژ فولاد استفاده می شود. آلیاژهای فولادی در برابر عوامل محیطی، خورنده، فرآیندهای شیمیایی و نوسانات دمایی، از تاب و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

قدرت، ثبات و پایداری مطلوب این مدل از مقاطع فولادی، امکان ثبات و ایستایی سازه را به سادگی فراهم می آورد. علاوه بر این، تیراهن 27 به راحتی دچار پوسیدگی، فرسودگی و آفت زدگی نمی‌شوند. به همین جهت، تیرآهن ها یا به عبارتی مقاطع فولادی، نیازها و توقعات ایجاد شده در حوزه ساخت و ساز را به بهترین نحو ممکن برآورده می سازند.

سطح کیفی بالا، ساخته شده بر اساس استانداردهای معتبر و کاربرد وسیع و گسترده، برخی دیگر از مشخصات تیر آهن سایز 27 را شامل می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن های شماره 27 بر اساس استاندارد معتبر اروپایی IPE ساخته و پرداخته می شوند.

در ساخت و تولید این نوع تیر اهن کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان و لهستان مشارکت دارند. دلیل نامگذاری این مدل به تیرآهن شماره 27 برگرفته از ارتفاع 27 سانتیمتری این محصول می باشد. در حال حاضر تیر آهن IPE27 در بسیاری از کارخانه های معتبر موجود در سطح کشور مانند ذوب آهن اصفهان طراحی و به مرحله تولید می رسد.

گفتنی است که طول تیر آهن سایز 27 همانند ابعاد مقاطع فولادی دارای استاندارد IPE، برابر با 12 سانتیمتر می‌باشد. همچنین، مطابق با اطلاعات جدول محصول، وزن تیر اهن 27 به ازای هر شاخه از این مدل مصالح فلزی در حدود 435 کیلوگرم برآورد گردیده است.

برای پوشش سقف های طراحی شده در سازه های ساختمانی و کاربرد به صورت تیر و ستون، از مهم ترین موارد استفاده از تیر آهن های ipe27 در حوزه های مختلف به شمار می رود. در ضمن، از لحاظ شکل ظاهری، غالبا این محصولات به صورت حرف I طراحی و عرضه می شوند.

میزان مقاومت تیر آهن IPE 27

به طور کلی، تیرآهن 27 از درصدی کربن و آلیاژ فولاد تهیه و تولید می شود. بر همین اساس، مقاومت خمشی بسیار بالای این محصول، امکان تحمل بارها و فشارهای جانبی و محوری زیاد را فراهم می آورد.

مضاف بر این، قابلیت جذب ارتعاش مطلوب در برابر عوامل خارجی، این مدل از مقاطع فلزی را به محصولات پرکاربرد در حوزه‌های ساختمانی مبدل ساخته است. رعایت استانداردهای معتبر و تعریف شده در فرآیند تولید و ساخت، موجب افزایش مقاومت و تحمل بار تیر اهن می شود.

تیر آهن از دو بخش مختلف جان و لبه متشکل شده که در افزایش تحمل مقاومت آن، پارامترهای طول و ضخامت، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که رعایت اصول استاندارد و نحوه و شرایط ساخت، در مقاومت و تحمل بار مقاطع فولادی، از مهم ترین فاکتورها محسوب می شوند.

قیمت تیر آهن 27

نرخ ارز، از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در تعیین قیمت تیر اهن 27 تلقی می گردد. بر این اساس، کوچک ترین نوسان در نرخ ارز، قیمت تمام شده محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، قیمت مقاطع فولادی با نرخ ارز، رابطه مستقیم دارد.

وزن هر شاخه، نوع استاندارد، متریال و آلیاژها و سایز و حالت، از دیگر پارامترهای موثر در قیمت تیر آهن 27 می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

https://ahanhyper.com//?p=3481

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *