امروز : سه‌شنبه 23 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیرآهن چگونه تهیه می شود؟

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ بپردازیم. توجه داشته باشید تیرآهن از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. جهت آشنایی با این مقاطع فولادی با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که تیرآهن به عنوان پایه و اساس ساختمان و بناهای می باشد که امروزه ساخته می شود. به گونه ای که بدون استفاده از تیرآهن ساخت و ساز اصلا امکان پذیر نیست. در گذشته تا به الان پایه اصلی و اساسی هر ساختمانی را تیرآهن تشکیل می دهد. در گذشته معمولاً این تیر ها از جنس چوب ساخته می شد؛ اما امروزه از فولاد و فلزات ساخته می شود. چرا که تیرهای چوبی به اندازه تیر هایی که از فلزات مختلف به خصوص از آهن ساخته می شدند؛ مقاومت چندانی نداشتند.

 یکی از بارزترین وظیفه تیرآهن در ساخت بناهای مختلف این است که معمولاً بار ورودی ساختمان را به ستون های عمودی منتقل خواهد کرد. تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ سوالی است که برای بسیاری از افراد جالب بوده و تمایل دارند تا نسبت به بررسی آن بپردازند.

 

تیرآهن چگونه تهیه می شود؟

 

تیرآهن چگونه تهیه می شود؟

در ادامه مبحث تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ باید ذکر کنیم یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان انواع فلزات را شکل گیری کرد؛ نورد گرم می باشد. این روش ابتدا در کوره هایی که تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده اند؛ فلزات مخصوص را ذوب خواهند کرد. فلز مورد نظر معمولا در قطعات و شمش های مختلفی قالب گیری خواهد شد که این قطعات توسط جک های هیدرولیکی به راحتی در جای خود قرار می گیرند.

این جایگاه ها درباره جریان های گردابی قرار می دارند. پس از اینکه قطعات به دمای مورد نظر برسند؛ باعث می شود تا به خط تولید ارسال شود. معمولاً به این مرحله؛ مرحله پخته شدن می گویند. پس از پخته شدن باید به مرحله رافینگ برود که در آنجا قطر شمش در دمای بالا قرار گرفتند؛ باعث می شود از عرض آن کم شده و به طول آن اضافه شود.

در این مرحله با استفاده از قیچی های صنعتی مخصوصی که معمولاً به آن قیچی متراژ می‌گویند؛ با توجه به استانداردهای لازم ساخت تیرآهن برش‌هایی بر روی قطعات مورد نظر ایجاد خواهد شد. در آخرین مرحله از ساخت تیر آهن و سطح بندی انجام می شود. بسته بندی این مقاطع به گونه ای است که در بندیل های مخصوصی باید انجام شود.

تیرآهن چگونه درست می شود؟

حال که با سوال تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ آشنا شدید؛ برای اینکه بدانید تیرآهن چگونه درست می شود؟ لازم است که با فرآیند تولید آن آشنا شوید.

توجه داشته باشید که تولید تیرآهن مرغوب توسط ابزار به روز و پیشرفته، تکنیک، تخصص و تجربه کافی امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که ابزارها و تکنیک‌های جدید و مدرن جهت ساخت تیرآهن لازم است. از آنجا که فناوری با سرعت بسیار بالا در حال پیشرفت می باشد؛ سازندگان مقاطع فولادی علاوه بر تجربه سعی می کنند به صورت دوره‌ای آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند از جدیدترین ابزارها و تکنیک ها بهره مند شوند.

برای تولید تیرآهن از ابزارها و تجهیزات CNC جدید استفاده می کنند؛ می توانند محصولات دقیق تر و با کیفیت بالاتری تولید و عرضه کنند. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از تکنولوژی و ابزارهای روز جوشکاری و تجهیزات کامپیوتری کار را برای تولیدکنندگان آسان تر کرده و به این صورت قیمت تمام شده تیرآهن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

تیرآهن چگونه درست می شود؟

 

روش تولید تیرآهن

همانطور که در ابتدای مبحث تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ ذکر کردیم؛ روش نورد گرم یکی از روش‌هایی است که در ساخت تیرآهن استفاده می شود. اما در نظر داشته باشید که نورد گرم تنها روش ساخت تیرآهن نمی باشد؛ بلکه به روش نورد سرد با چهار روش نورد، اکستروژن، جوشکاری یا پرچ تولید این مقطع فولادی امکان پذیر می باشد.

به طور کلی می‌توان گفت تیرآهن های فولادی براساس روش ساخت چهار طبقه تیرهای نورد شده، تیرهای اکسترود شده، تیرهای جوش داده شده، تیرهای پرچ شده و … طبقه‌بندی می‌شود.

 فرایند تولید تیرآهن به این صورت است که مواد اولیه را گرم کرده و باید تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شود. توسط جک های هیدرولیکی به سمت غلتک های بزرگ ارسال شود تا ساخته شده و به شکل دلخواه در آید. به این مرحله معمولا نورد کشی تیرآهن می گویند. پس از اینکه تیرآهن به شکل مورد نظر در بیاید؛ سطح آن کاملاً صاف و صیقلی می شود و در نهایت باعث می شود تا به طول استاندارد برش داده شود.

در ادامه مبحث تیرآهن چگونه تهیه می شود؟ باید ذکر کنیم که توسط جوشکاری نیز می توان جهت تولید تیرآهن استفاده کرد. به این صورت که ابتدا باید ورق های فلزی در اندازه های مورد نظر برش داده شود. سپس توسط ابزارهای جوشکاری صنعتی می‌توانید به یک دیگر جوش داد. می توان با روش پرچ نیز تیرآهن را تولید و روانه بازار کرد. جهت این کار از سوراخ هایی بر روی ورق های فلزی بریده شده؛ ایجاد می‌کند و این قطعات به یکدیگر پرچ می کنند.

 

 

روش تولید تیرآهن

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که این محصولات توسط برترین تولید کنندگان تولید و روانه بازار شده است. توجه داشته باشید که این محصولات علاوه بر کیفیت بالا از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد که شما می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ این محصولات را تهیه کرده و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید.

برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. این محصولات معمولا در سایز ها و ابعاد مختلف در فروشگاه تیرآهن موجود است. شما عزیزان با توجه به کاربرد مدنظر خود نوع مناسب آن را می‌توانید تهیه کرده و بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه ساخت تیرآهن

نحوه ساخت تیرآهن لانه زنبوری

https://ahanhyper.com//?p=26937

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *