امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت لوله Api و مانیسمان

تفاوت لوله Api و مانیسمان

لوله ها وسیله انتقال سیالات از مکانی به مکان دیگر می باشند. به طور کلی می توان ذکر کرد که لوله ها استوانه‌های تو خالی می باشند که در جنس و اندازه های مختلفی تولید و روانه بازار خواهد شدن این نوع تجهیزات دارای انواع مختلف بوده و هر یک با توجه به کاربرد و ویژگی هایی که دارند؛ در صنایع مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

از جمله لوله های پرکاربرد می توان به لوله مانیسمان و لوله Api اشاره کرد. در ادامه این مطلب در مورد تفاوت لوله Api و مانیسمان صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

تفاوت لوله Api و مانیسمان

 

لوله مانیسمان

قبل از اینکه به تفاوت لوله Api و مانیسمان بپردازیم؛ لازم است که با این لوله ها آشنا شوید. لوله مانیسمان از جمله نوعی از لوله های بدون درز بوده که دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری می باشد. مهمترین وجه تمایز این لوله ها بدون درز بودن آن می باشد.

در برخی لوله های درزدار محل جوش به مرور زمان دچار ترک خوردگی شده و به همین خاطر لوله های بدون درز از لوله های درز دار پر استفاده تر می باشند. ساختمان لوله ها بدون درز به صورت یکنواخت می باشد. به همین خاطر علاوه بر استحکام در برابر خوردگی از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

بهتر است بدانید که این لوله ها در رده های مختلفی همچون رده 20 و رده 40 و رده 60 و رده ۸۰ و رده 120 و رده 160 تولید و روانه بازار می‌شوند. از مهمترین ویژگی های این لوله ها می توان به این مورد اشاره کرد که نسبت به لوله های دیگر در برابر خوردگی از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد. همچنین دارای قابلیت تست جوشکاری نیز می باشد. این لوله های بدون درز در مواردی استفاده خواهد شد که نیازمند حساسیت و دقت بالایی باشد.

بهتر است بدانید در لوله مانیسمان رده 40 دارای کاربرد بسیاری می باشد؛ معمولا در صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نحوه اتصال آن ها دشوار باشد. این لوله ها مقاوم بوده و هیچ آسیبی در زمان اتصال به آن وارد نخواهد شد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای استفاده از این لوله ها می توان به مبدل های حرارتی و گرمایی، آبرسانی صنعتی، خط های انتقال نفت و گاز و همچنین عایق کردن کابل های فشار قوی برق اشاره کرد.

لوله های Api

لوله های Api به طور کلی از ورق های فولادی تولید و ساخته می شود. لوله api از جمله انواع لوله های درزدار بوده که در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید درز لوله ها استفاده از لوله ها باعث بهبود انتقال نفت و گاز خواهد شد.

همچنین عدم انتقال ترک در خطوط لوله ها از ویژگی های سیستم این لوله ها به شمار می‌رود؛ چرا که در مقابل ترک بسیار مقاوم می باشند. از کاربرد این لوله ها می توان به استفاده در صنعت نفت و گاز به خاطر هزینه پایین و همچنین قابلیت استفاده در ساخت سوله های صنعتی اشاره کرد.

 

تفاوت لوله Api و مانیسمان

 

تفاوت های لوله api و مانیسمان

همانطور که ذکر شد تفاوت لوله Api و مانیسمان در برخی از موارد وجود دارد؛ که می‌توان به کاربردهای مختلف، روش تولید، قیمت و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی تفاوت این دو لوله می پردازیم.

نحوه ساخت

یکی از تفاوت لوله Api و مانیسمان در نحوه ساخت آن می باشد. در فرایند ساخت لوله مانیسمان هیچ درز جوشی وجود ندارد. در صورتی که به روش ساخت لوله های api ساخت دستگاه در خط تولید جوشکاری خواهد بود.

میزان استحکام

بهتر است بدانید استحکام لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. لوله های مانیسمان از استحکام بیشتری برخوردار است.

ضخامت

از دیگر تفاوت لوله Api و مانیسمان می‌توان به ضخامت دو لوله اشاره کرد. لوله مانیسمان نسبت به لوله های api از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد. در کاربردهایی که ضخامت بیشتر مدنظر باشد و از این لوله ها استفاده می شود.

کاربرد و نوع مصرف

بهتر است بدانید که لوله مانیسمان با توجه به اینکه از ضخامت بالایی برخوردار است؛ می تواند فشار بالایی را تحمل کند و در موتورخانه ها و انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما لوله api ضخامت کمتری داشته و بیشتر برای مصارف خانگی و ساخت و ساز مناسب هستند.

قیمت

لوله های مانیسمان با توجه به اینکه در ضخامت و استحکام بالاتری تولید و عرضه می شود؛ معمولا نسبت به لوله های api از قیمت بیشتری برخوردار است.

وزن

از دیگر تفاوت لوله Api و مانیسمان می‌توان به وزن لوله ها اشاره کرد. لوله مانیسمان از وزن بالاتری برخوردار است؛ چرا که این لوله ها معمولاً از شمش فولادی تولید و ساخته می شود. اما لوله های api از ورق‌های فولادی تولید و ساخته خواهد شد.

مقایسه تحمل فشار لوله api و مانیسمان

همانطور که ذکر شد این دو لوله جهت انتقال مایعات و گاز های پرفشار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که میزان تحمل فشار لوله مانیسمان بیشتر می باشد. لوله های مانیسمان به خاطر روش ساخت متفاوتی که دارند؛ در حین انتقال گازهای پر فشار و مایعات  ترکیدگی را به همراه ندارند. همچنین بهتر است بدانید که لوله های api فشار قابل ملاحظه‌ای را تحمل می‌کند اما در مسافت‌های طولانی پیشنهاد نمی‌شود؛ که از این لوله ها استفاده کنید.

 

تفاوت لوله Api و مانیسمان

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی و لوله های مورد نیاز می باشد. انواع لوله های مانیسمان و api از جمله محصولات قابل عرضه توسط این مجموعه می باشد. شما عزیزان با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید محصول مناسب را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برخی از پرکاربردترین محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل و ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی، لوله مانیسمان، لوله درزدار، لوله بدون درز و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی از سراسر ایران جهت خرید انواع محصولات فولادی مورد نیاز می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله مانیسمان و لوله api از نظر استحکام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

لوله مانیسمان معمولاً نسبت به لوله api از استحکام بیشتری برخوردار است.

لوله مانیسمان و لوله api از چه نظر با یکدیگر تفاوت دارند؟

لوله مانیسمان و لوله api از نظر نحوه ساخت، میزان استحکام و ضخامت، کاربرد و نوع مصرف، قیمت و وزن با یکدیگر تفاوت دارند.

نحوه خرید لوله مانیسمان و لوله api به چه صورت است؟

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید جهت خرید انواع لوله های مورد نیاز اقدام کرده و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=71330

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *