امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت تسمه آهنی و ورق و موارد استفاده از آن ها

در این مطلب قصد داریم به تفاوت تسمه آهنی و ورق و موارد استفاده از آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید تسمه آهنی و ورق از جمله محصولاتی می باشند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از آن ها دارای کاربردهای خاص خود می باشد. در ابعاد های مختلف برش داده شده و معمولاً در انواع مختلف و جنس های مختلفی در بازار موجود می باشد. شما با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید از آن بهره مند شوید.

تسمه و کاربرد آن

معمولاً تسمه آهنی برشی از سطح قطعات فلزی می باشد که به صورت ورق های صاف و یکسان است که روی ورق شکل داده خواهد شد. این محصول معمولاً به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که پرکاربردترین آن ها نوع آهنی است. تسمه آهنی معمولا به دو صورت تولید می‌شود که عبارتند از:

  1. نوردی
  2. ماشین کاری

 نوردی 

در روش تولیدی تسمه به روش نوردی از ضایعات آهن ذوبی استفاده می‌شود و در اندازه‌های مختلف تولید و روانه بازار خواهد شد. اندازه محصولات تولیدی توسط روش نوردی معمولاً بین ۴ تا ۷ متر متغیر می باشد.

ماشین کاری

در این روش ورق های فولادی به صورت درجه یک و مرتب تولید و عرضه می‌شود و در پایان نیز لبه‌های آن ها توسط ماشین آلات خاص ساییده شده و گرد می شوند.

 

تفاوت تسمه آهنی و ورق

 

کاربرد تسمه در صنعت و ساختمان سازی

همانطور که ذکر شد تسمه در دسته های مختلفی مثل آهن و فولاد، آلومینیوم، آلیاژی، گالوانیزه و … تولید و روانه بازار خواهد شد. برای مکان هایی که نیاز به استحکام بالا و مقاومت بالا باشد معمولاً از نوع تسمه فلزی استفاده خواهد شد. این محصول در دسته بندی های صنایع گوناگون مثل ترابری، پروفیل، صنایع فلزی، شیشه، چوب، ام دی اف، کارخانجات تولیدی موزاییک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است بدانید گریتینگ یکی از محصولات پرکاربرد و نوعی شبکه فولادی می باشد که از انواع تسمه است. این محصول دارای ویژگی های خاصی مثل مقاومت بسیار بالا، زیبایی ظاهری، قیمت پایین تر نسبت به محصولات مشابه، امکان عبور هوا و نور و .. می باشد.

این محصول مطلوب ترین گزینه برای استفاده در مواد ساختمانی و صنعتی خواهد بود. در مواردی که مقاومت بالا مدنظر باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت که برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

  • پله های کارخانجات
  • پل سازی در ساختمان ها
  • پوشش کف
  • و غیره

ورق

ورق از فلزات آهنی و غیر آهنی مثل فولادهای ضد زنگ، فولاد ساختمان یا آلیاژ برنج، مس، آلومینیوم و … ساخته و تولید می شود. محصولات فولادی اکثر به صورت ورق تولید و روانه بازار می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص خود می باشد. بر اساس نوع ساختار و فیزیک هر یک از آن ها در حوزه‌های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات معمولا در انواع متفاوتی وجود دارند.

 

کاربرد تسمه در صنعت و ساختمان سازی

 

برخی از انواع ورق ها عبارتند از:

ورق گالوانیزه

همانطور که از نام این ورق پیداست سطح ان با فلز روی پوشش داده خواهد شد.

ورق رنگی

سطح این ورق توسط رنگ های مختلف پوشش داده می‌شود که ظاهر زیبایی دارند. این ورق ها در مواردی که زیبایی مد نظر باشد در اولویت قرار دارند.

ورق سیاه

بر روی ورق سیاه صیقل کاری انجام نشده و اکسید سطح ان را می پوشاند.

ورق آجدار

ورق آجدار حاصل شکل گیری مدل های  ST37 و ST52 می باشد. سطح ان دارای اج است.

 اسید شویی

همانطور که از نام این ورق پیداست وارد اسید شده که باعث می‌شود تا ناخالصی‌های آن به صورت کامل حذف شود .

ورق فولادی

ورق فولادی ورقی می باشد که در ساخت آن از فولاد استفاده شده است.

ورق کرکره

ابتدایی ترین انواع ورق ها نوع کرکره می باشد که برای سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق روغنی

بهتر است بدانید ورق سیاه با حذف ناخالصی و روش نورد سرد به ورق روغنی تبدیل خواهد شد.

توجه داشته باشید تمامی این محصولات در اندازه ها و ضخامت های مختلفی در بازار موجود می باشند. ضخامت آن ها در سه سطح نازک، متوسط و ضخیم تقسیم بندی خواهد شد. همچنین این محصولات از لحاظ سطح نیز دارای تنوع های بالایی می باشند و در انواع اجدار، صاف، خش دار و … تولید و روانه بازار می شود.

در صنایع مختلفی می‌توان از این محصولات بهره‌مند شد. از جمله صنایع خودروسازی و صنایع حمل و نقلی، ساخت سدهای فلزی، تانکر سازی، صنایع دریایی و کشتی سازی، انواع سازه های هوایی و هواپیماسازی، لوازم خانگی، ساخت مخازن و … از جمله مواردی می باشد که می توان از این محصولات استفاده کرد.

 

تفاوت تسمه آهنی و ورق

 

تفاوت تسمه آهنی و ورق

در ادامه مبحث تفاوت تسمه آهنی با ورق و موارد استفاده آن ها باید ذکر کنیم که این محصولات از جمله پر کاربردترین محصولاتی می باشند که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از تفاوت بین تسمه آهنی و ورق عبارتند از:

  • اولین تفاوت بین تسمه آهنی و ورق این است که معمولا تسمه آهنی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر از این تسمه های آهنی در مکان دهایی که نیاز به مقاومت و استحکام بالا باشد استفاده خواهد شد.
  • تفاوت دیگر این دو محصول این است که ورق در صنایع کاربرد دارد ولی تسمه آهنی در ساختمان سازی کاربرد دارد.
  • ضخامت و اندازه هر دو محصول با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • تسمه آهنی و ورق از جنس فلزات آهنی و غیر آهنی تولید و عرضه خواهد شد.
  • هر دو محصول توسط روش نورد کاری تولید و عرضه می‌شود.

بهتر است بدانید تسمه آهنی و ورق از جمله محصولاتی می باشد که در صنایع و ساختمان سازی پرکاربرد بوده و استفاده زیادی از آن می‌شود. به همین خاطر امروزه کارخانه‌های داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید و عرضه این محصولات اقدام کرده اند. باید سعی کنید در هنگام تهیه این محصولات؛ محصولات باکیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 پیشنهاد می کنیم از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به تهیه و خرید تسمه آهنی و ورق اقدام نمایید تا محصول با کیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه آهن هایپر ارائه می گردد با کیفیت بالا بوده و توسط کارخانه های مطرح و شناخته شده تولید و عرضه می‌شود.

شما مشتریان عزیز با اطمینان خاطر می توانید از این محصولات استفاده کرده و دغدغه‌ ای بابت کیفیت آن نداشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن

نکات مهم برای خرید تسمه که باید بدانید

https://ahanhyper.com//?p=19218

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *