امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی میزان مقاومت تیرآهن

یکی از اجزای بسیار پرکاربرد در ساختمان سازی تیرآهن می باشد که شما می توانید در بیشتر ساختمان های بتنی و فولادی از آن استفاده کنید. از تیرآهن ها در سازه های متنوعی استفاده می شود تا مقاومت ساختمان افزایش پیدا کند.

مقاومت تیرآهن بسیار بالا است و بر اساس استانداردهای مشخص شده ای آن را تولید و طراحی می کنند. اهمیت مقاومت هر یک از تیرآهن برای ساختمان سازی به تحمل بار آنها بستگی دارد. بررسی مقاومت هر یک از آنها را شما باید به خوبی از نظر استاندارد بودن و اندازه بررسی نمایید.

در این صورت قادر خواهید بود که هر یک از تیرآهن ها را از نظر اندازه بودن خریداری کنید و در ساختمان سازی به کار ببرید. شما برای اینکه مقاومت تیرآهن را مورد بررسی قرار دهید باید به خوبی استانداردهای آن را از هر نظر بررسی کنید و بشناسید.

استانداردهایی که مربوط به مقاومت انواع تیرآهن می باشد را شما می توانید در کاتالوگ بررسی نمایید. هر یک از استانداردهایی که مربوط به مقاومت انواع تیرآهن می باشد را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشید. در این صورت بر اساس استاندارد تیرآهن قادر خواهید بود که در ساختمان سازی از آن استفاده نمایید.

مقاومت تیرآهن

استانداردهای مربوط به مقاومت تیرآهن

هر یک از استانداردهایی که مربوط به مقاومت تیرآهن می باشد را شما باید به خوبی بشناسید که برخی از این استانداردها عبارت است از :

  1. استاندارد ipe :

هر یک از تیرآهن های ساخته شده در کشور روسیه و چین از این استاندارد پیروی می نمایند.

یکی از مهمترین مشخصات تیرآهن هایی که از استاندارد ipe پیروی می‌ کنند این است که ضخامت بال های آنها زیاد است به این صورت که هر چه به وسط تیرآهن ها نزدیکتر می گردید ضخامت بال های آن افزایش پیدا خواهد کرد.

در کشور ایران تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان دارای این استاندارد مشخص شده می باشند. بر همین اساس بیشتر تیرآهن های کشور ایران از استاندارد مشخص شده پیروی می‌ کنند و وارداتی می باشند.

  1. استاندارد inp :

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تیرآهن ها به آن دسته از تجهیزاتی گفته می شود که به صورت شیب دار افقی و یا عمودی هستند. توانایی تحمل بارهای قائم هر یک از سازه های ساختمانی بر عهده تیرآهن ها می باشد. در صورتی که تیرآهن ها تحت فشار و تنش قرار بگیرند می‌ توانند این تنش‌ها را کنترل کنند.

در کشور ایران کارخانه های فولاد مبارکه و اهواز تولید این نمونه از تیرآهن ها را انجام می‌ دهند و هر یک از مدل های  وارداتی استانداردهای مشخص شده ای دارند. شما می توانید به طور معمول آن دسته از ورق های وارداتی که برای کشورهای چین روسیه و اوکراین هستند را خریداری کنید.

  1. استاندارد iph :

این نمونه از تیرآهن ها که مقاومت بسیار بالایی دارند به عنوان تیرآهن بال پهن نیز شناخته می‌ شوند. تحمل بار ساز ساختمانی در این نمونه از تیرآهن ها بسیار زیاد است. در واقع شما باید بدانید که مقاومت تیرآهن ها بر اساس این استانداردهای تولیدی بالا می باشد و همین ویژگی موجب شده است که از آنها در سازه‌ های ساختمانی بزرگ و تعداد طبقات بالا استفاده شود.

در صورتی که این نمونه از استانداردهای تیرآهن ها را خریداری کنید خیالتان راحت است که مقاومت بالایی از آنها دریافت می کنید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری انواع تیرآهن ها باید به خوبی در مورد استانداردهای تیرآهن ها اطلاعات کافی به دست آورید و سپس مقاومت و کیفیت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

پیش از خرید تیرآهن های متنوع با استانداردهای مشخص شده بهتر است که به خوبی ویژگی ها و مشخصات آنها را از نظر کارایی که دارند بررسی کنید.

میزان مقاومت تیرآهن چقدر است ؟

میزان مقاومت تیرآهن چقدر است ؟

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تیرآهن های ساختمانی را در اندازه ها و ابعاد و سطوح متنوعی تولید و طراحی می ‌کنند. بسته به استاندارد و اندازه بودن هر یک از تیرآهن ها باید به خوبی بدانید که آنها تحمل بارهای متفاوتی را خواهند داشت.

هر چه که تیرآهن ها ضخامت بیشتری داشته باشند بدون شک تحمل بار بیشتری را خواهند داشت. همانطور که می ‌دانید تیرآهن ها از دو بخش جان و بار تولید و طراحی می ‌شوند. ضخامت و طول بال و جان تیرآهن ها به صورت مستقیم روی تحمل بار آنها تاثیر زیادی می گذارد.

برای آن دسته از تیرآهن هایی که در بخش های گسترده و ساختمان ‌های بزرگ استفاده می ‌شوند باید سازه ها با تیرهای کوچکتری ابتدا طراحی شوند و سپس در تعداد بالاتری آنها را به کار بگیرند. مقاومت تیرآهن به متریال های تشکیل دهنده آن بستگی دارد.

آن دسته از تیرآهن هایی که متریال های با کیفیتی ندارند بدون شک مقاومت خوبی در خود نشان نمی دهند. قیمت تیرآهن ها به ضخامت ها و مقاومت های متنوع آنها بستگی دارد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نقش تیرآهن در مقاوم سازی ساختمان

https://ahanhyper.com//?p=8078

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *