امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟

بسیاری از افراد از پنجره های آهنی استفاده می کنند که یکی از مشکلاتی این پنجره ها دارند این است که سریع دچار زنگ زدگی خواهند شد. در این موارد باید اقداماتی را انجام دهید که از زنگ زدن آن جلوگیری شود. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟

فرایند زنگ زدن پنجره و درب های آهنی یک مشکل اجتناب پذیر برای این محصولات می باشد. زنگ زدن درب و پنجره های آهنی یک ظاهر بسیار ناخوشایندی ایجاد کرده همچنین باعث می شود ظاهر تغییر کرده و در عملکرد ان اختلال ایجاد شود. در صورتی که لولاها دچار زنگ زدگی شده باشد؛ باعث می‌شود تا باز و بسته شدن پنجره ها سر و صدای زیادی را به همراه داشته باشد.

 در این صورت با گذشت زمان لازم است که این لولاها را به طور کامل تعویض کنید که هزینه های بسیاری را به همراه خواهد شد. اما شما می‌توانید با به کارگیری راهکارهایی از زنگ زدگی پنجره ها محافظت کنید. در ادامه به سوال برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ پاسخ می دهیم و چند راهکار مفید را نیز بیان خواهیم کرد.

 

محافظت از از زنگ زدگی پنجره آهنی

 

راهکارهایی برای محافظت از از زنگ زدگی پنجره آهنی

در پاسخ به سوال برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ برای شما عزیزان ۵ راهکار را در ادامه بیان می کنیم.

  1. سعی کنید توسط رنگ، اسپری محافظت کننده بر سطح فلزی یک لایه محافظ قرار دهید. اگر پنجره های شما آهنی یا فلزی است و در شرایط آب و هوایی رطوبت زندگی می کنید؛ حتما بر روی درب و پنجره ها لایه محافظ ایجاد کنید. هر چند در زمان تولید این محصولات از رنگ مقاوم در مراحل تولید استفاده می شود اما با این حال شما باید نکات لازم را رعایت کنید. اگر بر روی این پنجره های لایه پوشش محافظت کنید باعث می شود تا مانع رطوبت و اکسیژن به بافت آهن شود و از زنگ زدگی جلوگیری خواهد کرد.
  2. یکی دیگر از راهکار هایی که می توان در پاسخ به سوال برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ این است که سطح فلز را با واکس یا موم بپوشانید. استفاده از یک لایه نازک از یک واکس یا موم باعث می شود تا فرایند زنگ زدگی متوقف شود؛ چرا که واکس و موم دارای ماهیت غیر قطبی و روغنی می باشد. به همین خاطر از نفوذ رطوبت به سطح پنجره آهنی جلوگیری خواهد کرد.
  3. بهتر است بدانید که وجود گرد و غبار و همچنین ذرات معلق هوا بر روی پنجره های آهنی باعث می شود تا زنگ زدگی به سرعت انجام شود. سومین راهکار این است که سعی کنید به صورت مستمر و دائمی گرد و غبار و آلاینده ها را از پنجره ها پاک کنید. تمیز کردن سطح پنجره ها توسط یک پارچه خشک بدون پرز و اندکی محلول شوینده بهترین گزینه است که باید سعی کنید تمامی قسمت های پنجره را به خوبی تمیز کنید.
  4. نکته دیگری که در پاسخ به سوال برای اینکه پنجره آهن زنگ نزند چه باید کرد؟ باید ذکر کرد این است که باید سعی کنید به صورت مرتب و دوره ای این پنجره های آهنی که از فلز ساخته شده اند؛ را بررسی و بازرسی نمایید. در صورتی که کوچک ترین آثار زنگ زدگی در هر یک از قسمت های آن مشاهده کردید؛ در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. برای برطرف کردن زنگ زدگی می توانید از محلول های شوینده صنعتی که ماهیت اصلی و همچنین عوامل ساینده مکانیکی استفاده نمایید.
  5. یکی دیگر از راهکارهایی که برای پاک کردن آثار زنگ زدگی این پنجره ها می توانید استفاده کنید؛ این است که مقداری نوشابه را با اندکی جوش‌شیرین مخلوط نمایید. توسط حوله یا دستمال تمیز بر روی قسمتی که دچار زنگ زدگی شده است؛ بکشید. پس از تمام شدن کار حجم را تمیز کنید تا از آسیب های جانبی به خوبی محافظت شود.

انواع پوشش های محافظ پنجره آهنی

در ادامه مبحث برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ باید ذکر کنیم که می توانید از انواع پوشش ها برای جلوگیری از زنگ زدگی استفاده کنید. برخی از این پوشش ها به شرح زیر می باشد.

 

انواع پوشش های محافظ پنجره آهنی

 

پوشش های رنگ ها و جلا ها

با استفاده از پوشش رنگ ها و جلا ها می توانید ارتباط فلزات را با محیط قطع کرده و از زنگ زدگی آن جلوگیری نمائید. توسط روش های رنگی می توانید ضخامت معینی از رنگ ها را بر روی پنجره آهنی قرار دهید؛ به این صورت از زنگ زدگی آن جلوگیری خواهد کرد.

پوشش های فسفاتی و کروماتی

در ادامه مبحث برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟ باید بدانید که پوشش های فسفاتی و کروماتی به نام پوشش های تبدیلی نیز شناخته می شوند. این پوشش ها از خود فلز ایجاد می کنند. توسط محلول های معینی اسید سولفوریک و مقداری از نمک های فسفات می توانید قسمت سطح قطعات فلزی را به فسفات یا کرومات تبدیل کنید. در نتیجه باعث می‌شود تا پوشش چسبیده به سطح قطعه فلزی و به عنوان پوشش های محافظ در محیط های خنثی عمل می کند.

از دیگر پوشش هایی که می ‌توانید جهت جلوگیری از زنگ زدگی پنجره آهنی استفاده کنید؛ می توان به پوشش های اکسید فلزات، پوشش قلع، پوشش کادمیوم، پوشش گالوانیزه و …. اشاره کرد. توسط این روش ها به راحتی می توانید از زنگ زدگی پنجره جلوگیری کرده که باعث می‌شود تا نمای ساختمان نیز زیبایی خاص خود را داشته باشد.

 

برای اینکه پنجره آهنی زنگ نزند چه باید کرد؟

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این فروشگاه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. همانطور که می دانید تمامی این مقاطع در انواع و ابعاد مختلفی موجود است که هر یک کاربرد خاص خود را دارد. با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

شما عزیزان از سراسر ایران می توانید جهت سفارش محصولات مد نظر خود از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آهن زنگ زده چطور پاک می شود؟

آهن چرا زنگ می زند ؟

https://ahanhyper.com//?p=26344

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *