امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع فولاد ck

فولاد از جمله پرکاربرد ترین و حیاتی ترین آلیاژی می باشد که تکنولوژی ساخت و تنوع آن روز به روز در حال پیشرفت و دگرگونی می باشد. بهتر است بدانید با اضافه کردن عناصر دیگری به فولاد خواص آن را می توانید تا حدی تغییر دهید. ویژگی های همانند ثبات در دماهای بالا و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و ساییدگی در آن ایجاد کرد. متداول ترین و پرمصرف ترین نوع فولاد آلیاژی فولاد سری CK می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع فولاد ck بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی فولاد ck

توجه داشته باشید که محصولات فولادی گوناگونی در صنایع بزرگ و کوچک استفاده خواهد شد. با توجه به میزان سختی می توان به کربن بالا، کربن متوسط و کربن پایین اشاره کرد. انواع فولاد ck که به آن استیل CK نیز می‌گویند؛ از جمله متداول ترین و در دسترس ترین انواع فولاد ها می باشد که به صورت نرمال و همچنین در طی فرآیند نورد تولید و ساخته می شود که در گروه محصولات کربن متوسط قرار دارد. در ساختار این فولاد علاوه بر کربن عناصری همچون کروم، کربن، منگنز و نیکل و … نیز وجود دارد.

 

فولاد ck چیست

 

 بهتر است بدانید این نوع فولاد از ویژگی های مطلوبی همچون مقاومت در برابر ضربه، مقاومت کششی، و استحکام بالا و … برخوردار است. البته در نظر داشته باشید که با توجه به درصد کربن و منگنز مورد استفاده در این فولاد جوشکاری باید با دقت بالا انجام شود تا دچار سختی و ترک خوردگی نشود. بهتر است بدانید این عناصر در کوره های آلیاژ سازی و درصدهای وزنی به آهن مذاب اضافه خواهد شد. سپس توسط روش ریخته گری پیوسته محصول نهایی در شکل های مختلف تولید و عرضه خواهد شد.

انواع فولاد ck

همان طور که ذکر شد انواع فولاد ck وجود دارد که هر یک دارای ویژگی ها و کاربرد های خاصی می باشد. در ادامه به شرح برخی از انواع این نوع فولاد می پردازیم.

فولاد CK10

 یکی از انواع فولاد ck فولاد CK10 می باشد که دارای حداقل کشش، استحکام کششی فولاد ۳۲۰ مگاپاسکال می باشد. توجه داشته باشید که این نوع فولاد قابلیت سخت شدن بسیار خوبی برخوردار است و در برابر هوا خنک شده که می‌تواند سخت شود و نیازی به نگرانی برای ترک خوردگی این فولاد ندارید. توجه داشته باشید که فولاد CK10 از جمله ورق فولادی با کربن بالا می باشد که حداقل مقدار کربن در این نوع فولاد 0.7 درصد می باشد. به گونه ای که می توان جهت استحکام نیاز به آبکاری یا سختی نسبتاً کمی باشد. اما جهت اضافه کردن استحکام متعادل‌سازی خواهد شد.

 بهتر است بدانید این نوع فولاد جهت کاربرد هایی همچون اتصالات، بست و پیچ ها استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که تغییرپذیری فولاد CK10 در شرایط سرد کاری بسیار مناسب می باشد. درصد قابل پردازش فولاد با ۵۵% ماشینکاری دارد که رتبه بسیار عالی را به همراه خواهد داشت.

فولاد CK15

یکی دیگر از انواع فولاد ck فولاد CK15 می باشد که این فولاد با شماره استاندارد آلمان با کد فولادی 1.1141 می باشد. توجه داشته باشید که این نوع ورق فولادی از جمله فولادهای ضد سایش می باشد و همچنین دارای قابلیت بسیار محدودی نیز است. توجه داشته باشید که این فولاد برای ساخت بهتر از قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین کاربرد آن در صنایع خودرو سازی می باشد.

از جمله خصوصیات این نوع فولاد می توان به برخورداری از استحکام و سختی پذیر متوسط، مقاومت سایشی خوب و مقاومت تنشی برش خیلی خوب اشاره کرد. برای ساخت قطعات کوچک ماشین آلات تحت سایش و مغزی پایین همچنین بازوها و بوش ها و پیچ ها و پین ها و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

فولاد CK15

 

فولاد CK45

یکی دیگر از انواع فولاد ck می توان به فولاد CK45 اشاره کرد. توجه داشته باشید که این فولاد غیر عالی دارای کربن متوسط می باشد که با توجه به قیمت ارزان و مقرون به صرفه معمولاً جهت ساخت محور پمپ بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این فولاد به خاطر کمبود میزان کروم دچار خوردگی و زنگ زدگی خواهد شد.

 فولاد CK45 از جمله فولادهای قابل عملیات حرارتی است که بهتر است و در موارد مصرف آن یکنواخت سازی آبدهی یا برگشت تهی خواهد بود. در ساخت ابزارهای کشاورزی، محور ماشین میله‌ای، رابط پیچ ها، میلنگ کوپلینگ، چرخ دنده، شفت، انبردست، پیچ چرخ ها و .. مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهتر است بدانید این فولاد به روش القایی توسط شعله سخت کاری خواهد شد و در قطعات استفاده می‌شود که در معرض تنش های متوسط باشد.

فولاد CK60

از جمله انواع فولاد ck می توان به فولاد CK60 اشاره کرد. این نوع فولاد در بسته بندی فولادهای آلیاژی تولید شده به روش نورد گرم قرار می‌گیرد و در آلیاژهای خود دارای عناصر مختلفی می باشد که این عناصر باعث ایجاد خواص مختلف در این نوع فولاد شده است.

بهتر است بدانید برخی از عناصر که در این فولاد استفاده می‌شود می‌توان به منگنز و کربن، نیکل، کروم و … اشاره کرد که باعث می‌شود تا قبل از شکل پذیری و استحکام بیشتری برخوردار باشد. در مواردی که نیاز به تحمل فشار و ضربه زیاد باشد معمولاً این فولاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فولاد CK75

یکی از انواع فولاد ck فولاد CK75 در استاندارد DIN آلمان می باشد که در دسته بندی فولادهای آلیاژی فنری قرار خواهد گرفت. این نوع فولاد از نیکل و مولیبدن، گوگرد، منگنز، سیلیسیوم، کروم، کربن و … استفاده می‌شود.

از ویژگی های اصلی این فولاد می توان به قابلیت الاستیسیته بالا، استحکام بالا و سختی متوسط و … اشاره کرد. بهتر است بدانید این نوع فولاد جهت استفاده در تسمه های فولادی نورد شده سرد برای فنرهای با اندازه تغییر و کیفیت سطحی خیلی خوب اشاره کرد.

 

قیمت فولاد ck

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد که بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند. فروشگاه های بسیاری نیز با توجه به اینکه کاربرد بسیاری دارد؛ جهت عرضه آن فعالیت دارد که شما برای اینکه بتوانید این سیستم ها را تهیه کنید باید ابتدا فروشگاه معتبری را انتخاب نمایید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی https://ahanhyper.com/ می باشد. شما عزیزان مقاطع فولادی مورد نیاز خود را می‌توانید از طریق وبسایت آهن را تهیه نمایید. برخی مقاطعی که توسط این مجموعه عرضه  می‌شود می‌توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فولاد CK45 چیست؛ مهمترین کاربرد و ویژگی های آن

https://ahanhyper.com//?p=30312

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *