امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع اتصالات لوله فولادی

لوله های فولادی از جمله پرکاربردترین مقاطعی می باشد که امروزه در ساخت و ساز و تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که لوله ها معمولا در برخی مواقع به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. لازم است که توسط برخی اتصالات این لوله ها به یکدیگر اتصال داه شوند. در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم انواع اتصالات لوله فولادی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع اتصالات لوله فولادی

از جمله روش های اتصال لوله های فولادی استفاده از اتصالات دنده ای با وصاله می باشد. در نظر داشته باشید که اتصال دهنده های فولادی در استانداردهای مختلف ساخته و روانه بازار می شود. این اتصالات در مدارات لوله کشی استفاده می‌شود که معمولاً از نوع چدن چکش خوار و فولاد خواهد بود که به دو صورت سیاه و گالوانیزه در بازار موجود است. در ادامه شما را با انواع اتصالات لوله فولادی آشنا می کنیم.

 

خرید اتصالات لوله فولادی

 

اتصالات مانیسمان

یکی از انواع اتصالات لوله فولادی اتصالات مانیسمان می باشد که این نوع اتصالات معمولاً به صورت جوشی است و علاوه بر لوله های مانیسمان، لوله های درز دار استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید این اتصال سیستم های دما و فشار بالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اتصالات سیاه درزدار

از انواع اتصالات لوله فولادی می توان به اتصالات سیاه درزدار اشاره کرد که تفاوت این اتصالات با مانیسمان در طراحی و ساخت آن می باشد. به گونه ای که با استفاده از روش قالب و درصد جوش در بدنه آن ها ساخته خواهد شد که می تواند فشار و دمای پایین تری را تحمل کرده و به همین خاطر از قیمت کمتری نیز برخوردار می باشد. در زمان تولید این اتصالات درز جوش داده شده شامل دو نوع سنگین و فوق سنگین خواهد بود. توجه داشته باشید که کارخانه های مهم تولید کننده این اتصالات می توان به کارخانه نورد اهواز، کارخانه سپاهان اصفهان، سپنتا و … اشاره کرد.

اتصالات دنده ای گالوانیزه

بهتر است بدانید اتصالات دنده ای گالوانیزه به صورت رزوه ای و فشاری گالوانیزه خواهد بود. در مناطقی که دارای رطوبت بالایی می باشند و زنگ زدگی و خوردگی در آن اتفاق می افتد؛ از این اتصالات استفاده خواهد شد.

 

اتصالات دنده ای گالوانیزه

 

اتصالات فشار قوی

از دیگر انواع اتصالات لوله فولادی می توان به اتصالات فشار قوی اشاره کرد که شامل دنده ای و ساکت ولد می باشد. نوع دنده ای آن نسبت به اتصالات گالوانیزه، فشار و دمای زیادی را تحمل خواهد کرد. توجه داشته باشید که این گونه اتصالات فولادی جزو مهم ترین اتصالات می باشد که با توجه به فشار کاری سیستم و همچنین نوع لوله و شیرآلات از آن استفاده خواهد شد.

بوشن ها

از جمله انواع اتصالات لوله فولادی می توان به بوشن ها اشاره کرد. معمولاً در سه نوع بوشن معمولی، بوشن تبدیل و روپیچ توپیج موجود است. هریک از انواع آن کاربردهای خاصی دارد و جهت وظیفه خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بوشن معمولی: بهتر است بدانید بوشن معمولی جهت ارتباط دو لوله هم قطر به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی دو بوشن معمولی استفاده شده باشد؛ یکی از جنس چدن بوده و دیگری از جنس فولاد است.

بوشن تبدیل: معمولاً جهت اتصال دو لوله غیر هم سایز و کم قطر از این نوع بوشن استفاده می شود.

روپیچ توپیچ: یکی از انواع بوشن ها روپیچ توپیچ می‌باشد که معمولاً یک سر آن داخل و سر دیگر آن از خارج دنده شده است. در جایی که لازم است طول لوله به مقدار کم اضافه شود؛ از این نوع بوشن استفاده می شود.

زانوها

از دیگر انواع اتصالات لوله فولادی می توان به انواع زانو ها اشاره کرد. توجه داشته باشید که زانو ها جهت ایجاد تغییر در امتداد زاویه استفاده خواهد شد که معمولاً در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. می‌توان به زانوی ۹۰ درجه و زانوی ۴۵ درجه اشاره کرد.

 

انواع زانویی

 

انواع زانوی تبدیلی برای لوله فولادی

معمولاً از این نوع اتصالات جهت تغییر در امتداد لوله و همچنین در سایزهای مختلف و … استفاده می شود. در بازار می توانید در انواع مختلف آن را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. برخی از انواع اتصالات لوله فولادی تبدیل می توان به زانو چپقی ۹۰ درجه و زانو چپقی ۴۵ درجه اشاره کرد.

سه راه ها

سه راه ها از دیگر انواع اتصالات لوله فولادی می باشد که جهت گرفتن انشعاب از سه راه استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که سه راه ها دارای دنده داخلی می باشد. در انواع مختلف در بازار موجود است که می‌توان به سه راه ۹۰ درجه و سه راه کنج، سه راه تبدیل، سه راه ۴۵ درجه اشاره کرد. انواع اتصالات دارای کاربرد ها و ویژگی های خاص خود می باشد که می توان با توجه به کاربرد خاص از نوع مناسب آن بهره مند شد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های تخصصی و شناخته شده می باشد که جهت فروش و عرضه انواع مقاطع فولادی و آهن آلات فعالیت دارد. تمامی مقاطعی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با اطمینان خاطر از مرغوبیت کالا می توانید تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

 

قیمت اتصالات لوله فولادی

 

 در هر مرحله که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید. بهتر است بدانید شما بازدید کنندگان عزیز از هر نقطه ایران می توانید جهت سفارش انواع اتصالات لوله فولادی و دیگر مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. این محصول را با کیفیت بالا درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اتصالات لوله فولادی، مسی و پلیمری

راهنمای خرید لوله

https://ahanhyper.com//?p=31588

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *