امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع آب بندی بتن

بتن به عنوان یکی از بهترین متریال های موجود شناخته شده و بالاترین کیفیت در مقاومت ساختمان را ایجاد می کند. باید در نظر داشت که کیفیت در این محصولات می تواند باعث راحتی در اجرا نیز شود. یکی از موارد و نکات در بتن مربوط به آب بندی می باشد. آب بندی بتن را می توان به شکل های گوناگون انجام داده و به خوبی کیفیتی بالاتر را در اختیار داشت. انواع آب بندی بتن می تواند برای شما مزیت های بسیار زیادی را داشته باشد.

به صورت کلی می توان با سه روش جامع آب بندی بتن را انجام داد. انجام دادن این روش ها بسیار مهم بوده و باید با دقت بالایی انجام شود. هرچه کیفیت در آب بندی بالاتر باشد می توان عایق بالاتری را نیز در اختیار داشت.استفاده از وسایل و تجهیزات مخصوص برای آب بندی بتن به شکل های مختلف امکان پذیر می باشد. می توان با استفاده از روش های مختلف برخی از قابلیت ها را نیز در اختیار داشت.

هرچه روش ها را به صورت دقیق تر انجام دهید قطعا در هزینه های شما نیز صرفه جویی هایی خواهد شد. در انتخاب متریال های به کار رفته در بتن ها بهتر است که بهترین نمونه های موجود استفاده کنید. شن، ماسه سنگدانه و سیمان را می توان به عنوان اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بتن نام گذاری کرد. این مواد و متریال ها باید به صورت ویژه ای در نسبت های درست با یکدیگر مخلوط شوند.

نسبت های موجود باید به گونه ای انتخاب شوند که نوع بتن به خوبی تهیه شود. با تغییر در نسبت های موجود می توان بتن های مختلف را تولید کرده و برای کاربرد های گوناگون به کار برد. برای آب بندی بتن ها از دهه 1980 به بعد از برخی افزودنی ها استفاده می کنند. در ادامه هر یک از روش های آب بندی بتن را به صورت جداگانه برای شما شرح خواهیم داد.

 

انواع آب بندی بتن

 

انواع آب بندی بتن

آب بندی بتن با استفاده از ورق

در انواع آب بندی بتن می توان روش ورق را نام برد که بسیار کاربردی و محبوب می باشد. ورق هایی که برای آب بندی به کار گرفته می شوند از جنس مواد پلیمری، قیر و پلی اتیلن می باشند. ترکیبات این مواد باعث می شود تا در برابر عوامل محیطی و دمایی از خود مقاومت بالایی را به نمایش بگذارند. با استفاده از این ورق ها می توان کیفیت بتن را به صورت چشمگیری بالا برد. در برابر حرارت های بالا نیز این محصولات می توانند بسیار مقاوم بوده و تغییرات کمی را داشته باشند.

این محصولات از نفوذ بسیاری از مواد خطرناک و شیمیایی جلوگیری می کنند. استفاده از این نوع ورق ها می توانند باعث بالا رفتن مقاومت کششی بتن شده و کیفیت آن را نیز بالا ببرد. در انتخاب این محصولات باید برند های مختلف را مد نظر قرار داد. انعطاف پذیری بالا در این ورقه ها می تواند به آب بندی بتن بسیار کمک کند.

در شرایط و مکان های بسیار زیادی می توان از این محصولات در بالاترین سطح ممکن استفاده کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان راحت تر و سریع تر آب بندی را انجام داد. زمان انجام آب بندی در این روش تقریبا طولانی می باشد. نمی توان به راحتی از این روش در حالت هایی خاص نیز استفاده کرد.

 یکی از معایب موجود در این نوع آب بندی استفاده از ورق های جدا و تکه ای می باشد. اتصال ورق های جدا و تکه ای سخت بوده و نمی توان به راحتی این کار را انجام داد. برای نصب این محصولات باید سطح بتن به صورت یکدست و صاف باشد تا هیچگونه فضای خالی پشت ورق ها به وجود نیاید. استفاده از این ورق ها می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. استفاده از این ورق ها در سالیان دراز به عنوان معمول ترین روش بوده و هنوز هم بسیار محبوب می باشند.

سیستم آب بندی بتن به روش پوسته

در آب بندی بتن یکی از روش های بسیار مفید استفاده از پوسته های مایع می باشد. در این روش از متریال های بسیار متنوعی استفاده می کنند که متداول ترین آن ها اورتان می باشد. می توان به وسیله قلم مو و یا اسپری، اورتان مایع را بر روی بتن پخش کرد. از دیگر مواد و متریال هایی که در این روش می توان از آن ها استفاده کرد آسفالت پلیمریک می باشد.

این روش بر روی سطح خارجی بتن انجام شده و می تواند قابلیت های بسیار زیادی را داشته باشد. با توجه به فناوری های روز می توان این روش را برای سطوح داخلی نیز مورد استفاده قرار داد. هرچه کیفیت در متریال های به کار رفته بالاتر باشد می توان کیفیت و کارایی بیشتری را نیز مشاهده کرد. باید در هنگام استفاده از این روش به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد این محصولات مربوط به ضخامت مایع پخش شده می باشد. برای مکان های مختلف و بتن های گوناگون باید از ضخامت های متفاوتی استفاده کنید. هرچه ضخامت در این محصولات بالاتر باشد قطعا آب بندی بهتری صورت می گیرد. از طرف دیگر ضخامت های بیشتر می تواند باعث بالا رفتن هزینه شود. از این روش معمولا زمانی استفاده می کنند که نتوان از ورق های پیش ساخته را به کار برد. از نظر هزینه روش ورق ای از تمامی روش ها مقرون به صرفه تر می باشد.

 

سیستم آب بندی بتن به روش پوسته

 

جمع بندی

به صورت کلی می توان بیان داشت که انواع آب بندی بتن می تواند ویژگی های خاصی را برای ساختمان به وجود بیاورد. از مهم ترین کاربرد های آب بندی بتن می توان به ساختن استخر های مختلف اشاره کرد. برای تهیه انواع متریال های آب بندی می توانید از مجموعه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

آهن هایپر به عنوان یک از بهترین مجموعه های موجود در کشور فعالیت داشته و می تواند برای شما بالاترین کیفیت را نیز ایجاد کند. در انتخاب انواع متریال های موجود می توانید از این مجموعه قوی نهایت استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

از کجا بفهمیم بتن یخ زده

افزایش کاور بتن

https://ahanhyper.com//?p=37596

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *