امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

از فولاد پوشش دار چه می دانید

فولاد یکی از مقاطع پروفیلی پرکاربردی است که گاهی آن را با روش های مختلفی پوشش دار می کنند‌. این محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد؛ در موارد گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مبحث قصد داریم از فولاد پوشش دار چه می دانید؟ را مورد بررسی قرار دهیم. شما همراهان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فولاد پوشش دار

آشنایی با فولاد پوشش دار

فولاد پوشش دار محصولی است که به طور گسترده و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. فولاد خود مقاومت زیادی دارد ولی سال هاست که این محصول را پوشش دار می کنند تا مقاومت آن در برابر آسیب ها افزایش بیشتری یافته و عمر آن‌ طولانی شود.

انواع روکش کردن فولاد با روی

بهتر است بدانید فولاد را با روش های مختلفی پوشش می دهند که در زیر به آن ها می پردازیم:

فولاد پوشش دار شده با سرب

فولاد خود بسیار مقاوم بوده و در برابر پوسیدگی و خوردگی استحکام‌ زیادی دارد. اما گاهی در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز است مقاومت آن افزایش یابد. یکی از راه های موثر در این صورت استفاده از روکش سرب یا آلیاژ سرب و قلع است که به حلب سربی نیز معروف است. در این روش ساخت فولاد پوشش دار یک لایه نازک حدود ۲۰ میکرون از حلب سربی را بر روی آن می کشند. این کار مقاومت آن در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی تا حد زیادی افزایش می دهد. از نوع این فولاد در ساخت آب روها، سقف ها و پوشش زیرین سازه ها استفاده می شود.

فولاد پوشش دار شده با سرب

فولاد پوشش دار شده با مواد آلی

این محصولات ظاهر زیبایی داشته و از استحکام بالایی برخوردارند. این مواد از روش های مدرنی است که برای فولاد پوشش دار استفاده شده و رنگ بندی متنوعی دارد. مواد آلی برای پوشش مقاطع فولادی به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر آن ها را شرح می دهیم:

پلاستیک :p.v.c این پوشش را بر روی فولاد پوشش دار شده با آلومینیوم_ روی استفاده می کنند. یک سطح این پوشش چرم و زمخت بوده و در رنگ های مختلفی تولید می شود ولی سطح دیگر آن با یک ماده ضدخوردگی پوشیده می شود. دقت کنید که در زمان حمل و نقل سطح بیرونی آن دچار آسیب نشود. در ساخت محیط های شیمیایی و سقف از این محصول استفاده می کنند.

پوشش پلی استر: یکی دیگر از مواد آلی برای فولاد پوشش دار پلی استر است که دوام بالایی دارد و می توان تا ۱۰ سال از آن استفاده کرد بدون آن که نیاز به تعمیرات داشته باشد. البته لازم به ذکر است که این محصول براب محیط های دریایی، مرطوب و گرم مورد مناسبی نمی باشد.

پوشش :p.v.f2 محصولی که با این روش پوشش دار شود مقاومت بسیاری بالایی داشته و قابلیت استفاده در همه جا را دارد. سطح این محصول صاف بوده و به راحتی می توان آن را تمیز کرد.

فولاد پوشش دار شده با مواد آلی

فولاد پوشش دار شده با روی

از بین موادی که برای فولاد پوشش دار استفاده می شود؛ روی بیشترین استفاده را داشته و کاربردی خاص دارد. پوشش روی باعث ساخت ورق گالوانیزه می شود که بسیار پرکاربرد هستند.‌ برای پوشش دار کردن با روی چهار حالت وجود دارد که در زیر آن را بررسی می کنیم:

فرو بردن فولاد درون مذاب روی: در این روش مواد مذابی متشکل از روی و آهن آماده کرده و قطعه را در آن فرو می برند. اینگونه مقاومت آن در برابر آسیب های احتمالی افزایش یافته و برای رنگ کردن و جوشکاری مناسبتر می شوند.

پاشیدن روی مذاب روی قطعه فولادی: در این روش ساخت فولاد پوشش دار روی مذاب را با استفاده از اسپری های مخصوص بر روی سطح مورد نظر می پاشند و می گذارند تا خشک شود.

وارد کردن فولاد درون پودر داغ روی: در این صورت قطعه را در پودر داغی از روی فرو برده سپس آن را از کوره عبور می دهند تا پودرها به سطح کار بچسبد.

پوشش دادن با روش الکترولیز: در این روش پوشش دار کردن از محلول روی سولفات استفاده می شود که قطعه نقش کاتد و آند سربی می باشد. قطعه فولادی به قطب مثبت انرژی وصل شده و با اعمال جریان الکتریکی یون روی موجود در الکترولیت بر سطح آن نشسته و یک لایه محافظ ایجاد می کند.

فولاد پوشش دار شده با آلومینیوم_ روی: مقطعی که با آلومینیوم و روی پوشش دار شود دوام بالایی داشته و از آن در محیط ها بدون حفاظت استفاده می شود. این پوشش ۵۵ درصد آلومینیوم، ۴۳.۵ روی و ۱.۵ درصد سیلیسیم دارد.

فولاد پوشش دار شده با لعاب

در این روش فولاد پوشش دار شده از لعاب استفاده شده و سطح آن صاف بوده و نور را منعکس می کند. این محصول به خوبی تمیز شده و در قسمت های داخلی سقف و دیوارها از این محصول استفاده می شود.

فولاد پوشش دار شده با لعاب

خرید انواع فولاد پوشش دار

جهت خرید انواع فولاد پوشش دار می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام کنید. این مقطع در انواع و سایزهای مختلفی موجود می باشد. میلگرد، تیرآهن، ناودانی و سپری از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشد. در صورت نیاز به راهنمایی اطلاعات بیشتر درباره این محصولات می توانید با کارشناسان فروش مجموعه تخصصی آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع روش های پوشش دار کردن فولاد را ذکر کنید؟

فولاد پوشش دار شده با سرب، روی، مواد آلی، لعاب، آلومینیوم_ روی

مواد آلی برای پوشش دار کردن فولاد به چند دسته تقسیم می شود؟

پلاستیک p.v.c، پوشش پلی استر و پوشش p.v.f2

برای پوشش دار کردن فولاد با روی چند حالت وجود دارد؟

پوشش دار کردن فولاد

چهار حالت فرو بردن فولاد در مذاب روی، پاشیدن مذاب روی بر قطعه، وارد کردن در پودر داغ روی، روش الکترولیز

 

https://ahanhyper.com//?p=70786

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *