امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آلومینیوم و صنعت خودرو

آلومینیوم و صنعت خودرو پیوندی حدا نشدنی از یکدیگر دارند.بهتر است بدانید که بیش از صد سال می باشد که در تولید خودرو از فلز استفاده می شود. امروزه پس از فولاد، آلومینیوم دومین فلز پر مصرف شناخته شده در سطح جهان می باشد. شاید برای شما عزیزان جالب باشد بدانید که به جای 2 کیلوگرم فولاد و چدن می توان از یک کیلوگرم آلومینیوم استفاده کرد.

پس عاقلانه می باشد که در فرآیند تولید خودرو از آلومینیوم استفاده شود. به این صورت از هزینه های اضافی نیز جلوگیری خواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مبحث آلومینیوم و صنعت خودرو بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آلومینیوم و صنعت خودرو

آشنایی با آلومینیوم

قبل از اینکه به مبحث آلومینیوم و صنعت خودرو بپردازیم لازم است که با فلز آلومینیوم آشنا شوید. توجه داشته باشید که آلومینیوم یک عنصر فلزی می باشد که معمولا از نظر میزان قلع و سرب در گروه فلز ضعیف طبقه بندی می شود؛ چرا که این عنصر بسیار انعطاف پذیر می باشد. آلومینیوم به راحتی با عناصر دیگر مخلوط شده و لایه های سبک اما قوی را ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است آلومینیوم بسیار سبک می‌باشد و گرما و برق را به خوبی هدایت خواهد کرد و غیر مغناطیسی نیز است. تمامی این خواص باعث شده است آلومینیوم در کاربردهای بسیار متنوعی گزینه مناسبی باشد. از ساختمان سازی گرفته تا ساخت ظروف پخت و پز و … از این فلز به وفور استفاده می شود.

مزایای استفاده از آلومینیوم و صنعت خودرو

همانطور که ذکر شد در صنعت خودروسازی آلومینیوم بیشترین کاربرد را به همراه دارد. معمولاً از آلومینیوم برای قاب و بدنه خودرو، سیم کشی برق، چرخ ها، لامپ ها، لوله های تهویه هوا، قطعات موتور و آهنربا استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید که استفاده از آلومینیوم و صنعت خودرو به جای فولاد مزایای بسیاری را به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از :

مزایای استفاده از آلومینویم در صنعت خودرو

عملکرد بهتر

می توان ذکر کرد که با توجه به نوع محصول آلومینیوم حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد از فولاد سبک تر می باشد. وسایل نقلیه ساخته شده از آلومینیوم، شتاب، ترمز گیری و حتی هندلینگ بهتری را به همراه دارد.

ایمنی بیشتر

با توجه به بحث آلومینیوم و صنعت خودرو باید بدانید که آلومینیوم در زمان سقوط دو برابر بیشتر از وزن فولاد انرژی ایجاد خواهد کرد. وسایل نقلیه ساخته شده از آلومینیوم سبک تر بوده و به توافق کوتاه تر نیاز دارد و جهت جلوگیری از برخورد بسیار کمک خواهند کرد.

مزایای زیست محیطی

بهتر است بدانید که حدود ۹۰ درصد از ضایعات آلومینیوم خودرو دارای قابلیت بازیابی و بازیافت می باشد. جایگزینی ناوگان وسایل نقلیه فولادی با وسایل نقلیه باعث صرفه‌جویی ۱۰۸ میلیون بشکه نفت خام و همچنین جلوگیری از ۴۴ میلیون تومان انتشار گاز co2 خواهد شد.

راندمان سوخت بهتر

از دیگر مزایای آلومینیوم و صنعت خودرو می‌توان به راندمان سوخت بهتر اشاره کرد. وسایل نقلیه با اعضای آلومینیوم حدود ۲۴ درصد از وسایل نقلیه فولادی می باشد. با این کار در هر ۱۰۰ مایل حدود ۰.۷ گالن سوخت صرفه جویی خواهد شد که صرفه جویی ۱۵ درصدی در مصرف سوخت برای خودروهای فولادی می باشد.

ماندگاری بالا

توجه داشته باشید که وسایل نقلیه با اجزای آلومینیوم دارای عمر طولانی تری می باشند؛ چرا که دیرتر دچار زنگ زدگی خواهند شد.

قطعات آلومینیومی خودرو

همانطور که ذکر شد از آلومینیوم در کاربردهای بسیاری در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از قطعات و قسمت های مختلف خودرو امروزه از آلومینیوم تولید شده اند. برخی از این قطعات می‌توان به موتور خودرو و بدنه خودرو، چرخ ها، سیستم تعلیق خودرو و همچنین سقف خودرو، چرخ دنده ها، دستگیره ها و … اشاره کرد.

قطعات آلومینیومی خودرو

تاریخچه مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی

تاریخ دنیای صنعت آلومینیوم ماده اصلی برای خودروسازان می باشد. اولین اتومبیل اسپرت با بدنه اتومبیل در نمایشگاه بین المللی اتومبیل برلین در سال ۱۸۹۹ رونمایی شد. بهتر است بدانید در دو سال بعد اولین موتور با قطعات آلومینیومی نیز توسط کارل بنز ساخته و روانه بازار شد.

از آنجا که قطعات و اتومبیل آلومینیومی جای خود را به چرخ و به فضای انتقال قدرت دادند؛ سپس به درون سرسیلندر ها و اتصالات تعلیق راه پیدا کرد. این فلزات قابلیت بازیافت بی نهایت داشته و الان ماده اصلی برای استفاده در سیستم‌های انتقال قدرت و چرخ می باشد. به کسب سهم بازار در کاپوت، صندوق عقب، در ها و ضربه گیرها و … ساختارهای کامل خودرو بسیار کمک خواهند کرد.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه استفاده از فولاد بسیار گسترش پیدا کرده است و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. به همین خاطر فروشگاه های بسیاری جهت عرضه این محصولات فعالیت دارند. شما عزیزان برای اینکه بتوانید سیستم مناسب و با کیفیتی را تهیه کنید؛ باید همواره سعی کنید تا این محصولات را از فروشگاه های معتبری تهیه کنید. لازم است سابقه فروشگاه را بررسی کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد.

این مجموعه با توجه به اینکه نیازهای روز بازار را می شناسد؛ محصولات با کیفیتی را عرضه خواهد کرد که شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه کنید. برخی از پر کاربرد ترین محصولات فولادی مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز و دیگر صنایع می‌توان به ناودانی، نبشی، ورق گالوانیزه، ورق استیل و … اشاره کرد.

مخاطبان گرامی از سراسر ایران جهت سفارش و خرید این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که برای خرید بهتر می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. در این صورت بدون شک انتخاب بهتری را تجربه خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک عنصر فلزی می باشد که از نظر میزان قلع و سرب ضعیف بوده و بسیار انعطاف پذیر می . همچنین بسیار سبک بوده، گرما و برق را به خوبی هدایت خواهد کرد.

مزایای استفاده از آلومینیوم در صنعت خودروسازی کدام است؟

مزایای زیست محیطی، ایمنی بیشتر، عملکرد بهتر، راندمان سوخت بهتر، ماندگاری بالا و ...

قطعات آلومینیومی خودرو کدامند؟

کاربرد آلومینیوم در خودروسازی

موتور خودرو و بدنه خودرو، چرخ ها، سیستم تعلیق خودرو ، چرخ دنده ها، دستگیره ها و ...

https://ahanhyper.com//?p=70862

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *