امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

آشنایی با میلگرد راستا یا سیتکا

میلگرد راستا یا سیتکا از آن دست مصالحی است که به صورت گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. می توان میلگرد ها را به عنوان اصلی ترین مصالح ساختمانی برای مقاوم سازی در نظر داشت. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان مقاومت بالاتری را نیز مشاهده نمود. کیفیت و کارایی در میلگرد راستا یا سیتکا را می توان به شکل های مختلف مورد بررسی قرار داد. در هر ساختمانی با هر تعداد طبقات این محصولات مورد نیاز می باشند. تنوع در این محصولات بسیار زیاد بوده و می توان به راحتی از آن ها استفاده نمود. برای ایجاد مقاومت های مختلف باید از سایز های متنوع این محصولات استفاده کنید.

برای اینکه در بتن ها مقاومت کششی و فشاری را به صورت چشمگیری افزایش دهند از میلگرد راستا یا سیتکا استفاده می کنند. این محصولات در مشخصات مختلف دارای تنوع بسیار بالایی می باشند. به عنوان مثال در تعداد و ارتفاع آج های موجود می توان تفاوت های بسیار متنوعی را مشاهده نمود. از این محصولات در بخش های مختلف یک ساختمان به صورت گسترده ای استفاده کرده و بهترین کاربردها را خواهند داشت. برای خرید میلگرد راستا یا سیتکا باید به مشخصات و سایز های موجود بسیار توجه داشته باشید.

برای قیمت میلگرد های مختلف می توان با توجه به شرکت های تولید کننده برخی از ویژگی ها را بیان کرد. باید توجه داشت که کیفیت در میلگرد کارخانه های مختلف کاملا متفاوت می باشد. در هر کارخانه ای می توان مشخصات خاصی را مشاهده نمود که برای شما کاربردی خواهند بود. در مورد کارخانه های موجود می توان به محصولات میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش و … اشاره کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با میلگرد راستا یا سیتکا برخی از ویژگی های موجود را معرفی خواهیم کرد.

میلگرد راستا یا سیتکا

 

ویژگی های میلگرد راستا یا سیتکا

در مورد ویژگی های میلگرد راستا یا سیتکا می توان بخش های گوناگون این محصولات را مورد بررسی قرار داد. توجه به سایز این محصولات باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی از آن ها در قسمت های مختلف استفاده کنید. میلگرد هایی به شکل سیم که برای جبران مقاومت های کششی و فشاری بتن در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. در کاربرد های گوناگون، این میلگرد ها دارای شکل های مختلف می باشند. این محصولات در دو طرف خود دارای برجستگی هایی می باشند که می تواند ویژگی های آن ها را دو برابر کند.

دو انتهای برجسته در این محصولات باعث می شود تا آن ها را در دسته میلگرد های خم خورده قرار داد. شکل دهی و خم کاری در این محصولات تنها در دو انتها بوده و در طول های مختلف می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. میلگرد راستا یا سیتکا به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود برای ایجاد تقویت نیز می باشد. برای دهانه های مختلف در ساختمان ها باید از این محصولات استفاده شود تا مقاومت به خوبی برای ایجاد طبقات بعدی نیز ایجاد شود. از این نوع میلگرد علاوه بر فونداسیون در ستون ها و سقف نیز استفاده می کنند. از مهم ترین ویژگی های موجود در این محصولات سایز بندی می باشد.

برای هر قسمت از ساختمان باید با توجه به پلان های تعیین شده از سایز های متنوعی استفاده شود. انتخاب سایز مناسب در این محصولات کاملا تخصصی می باشد. خم کاری های مختلف در میلگرد ها را می توان به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات در ساخت ساختمان ها معرفی کرد. میلگرد ها را در شاخه های 12 متری تولید کرده و برای مصارف مختلف آن ها را برش می زنند. برش زنی، خم کاری و دیگر اقدامات بر روی میلگرد راستا یا سیتکا باید به صورت دقیق انجام شود.

کاربرد های میلگرد راستا یا سیتکا

میلگرد راستا یا سیتکا به محصولاتی اطلاق می شود که در دو انتهای موجود می توان زاویه 90 درجه را مشاهده کرد. در سازه های بتنی این نوع میلگرد به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه قیمت میلگرد به گونه ای می باشد که ساختمان های بتنی بسیار مقرون به صرفه تر از سازه های فولادی هستند. در این سازه ها وجود میلگرد های مختلف می تواند انعطاف بسیار خوبی را نیز به وجود بیاورد. برای انتخاب انواع میلگرد ها باید به برند ها، ابعاد و کارخانه های سازنده توجه داشته باشید.

آلیاژ های به کار رفته در این محصولات به گونه ای انتخاب شده است تا به راحتی بتوان در زمینه های مختلف از آن ها استفاده نمود. از مهم ترین کاربرد های میلگرد راستا یا سیتکا می توان به استفاده آن ها در سقف اشاره کرد. برای سقف هر واحد باید میزان قابل توجهی از میلگرد را در اختیار داشت. شاید به توان بیان کرد که بیشترین میزان میلگرد در قسمت سقف به کار می رود.

 

کاربرد های میلگرد راستا یا سیتکا

 

از مهم ترین کاربرد های میلگرد راستا یا سیتکا می توان به استفاده آن ها در تیرچه ها اشاره کرد. به صورت کلی تیرچه ها دارای تعداد قابل توجهی از میلگرد ها می باشند. در تیرچه ها برای پاشنه از تعداد مشخصی میلگرد باید استفاده شود. این تعداد و سایز ها به وسیله فاصله دهانه های موجود تعیین می شوند. ابعاد میلگرد های راستا یا سیتکا در تیرچه ها را باید با توجه به نقشه های مهندسی تهیه شده تعیین کرد.

تهیه میلگرد راستا یا سیتکا

برای خرید میلگرد راستا یا سیتکا راه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان با توجه به امکانات موجود آن ها را استفاده نمود. تهیه یک محصول مرغوب امروزه بسیار سخت و دشوار شده است. برای اینکه در انتخاب های خود کیفیت را تجربه کنید باید از بهترین مجموعه های موجود استفاده کنید. یکی از بهترین مجموعه های موجود در این زمینه آهن هایپر می باشد که با سابقه بسیار عالی خود بهترین محصولات را ارائه می کند.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان داشت که استفاده از میلگرد راستا یا سیتکا در هر ساختمانی غیر قابل انکار می باشد. باید برای انتخاب نمونه های با کیفیت از بهترین شرکت ها استفاده کرده و بالاترین کیفیت را دریافت کنید. مقاومت خانه شما به صورت کلی به این محصولات بسیار وابسته می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد خاموت a2 یا a3

میلگرد تفلون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد پلی اتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=35624

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *