امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کارخانه فولاسازان کیوان یزد

کارخانه فولاسازان کیوان یزد

کارخانه فولاسازان کیوان یزد یکی از تولید کنندگان صنایع فولادی نظیر تیرآهن، شمش فولاد و میلگرد است. این شرکت یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در این صنعت به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا با شرکت فولاسازان کیوان یزد و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاسازان کیوان یزد

کارخانه فولاسازان کیوان یزد فعالیت خود را از 1387 در حوزه تولید و عرضه شمش‌های سبک فولادی با سرمایه گذاری خارجی ( اتباع هندی) آغاز کرده است. موضوع و زمینه فعالیت اصلی شرکت فولاسازان کیوان یزد تولید و عرضه انواع گوناگون شمش‌های فولادی دارای کیفیت استاندارد، انواع تیر آهن و میلگرد است.

 

کارخانه فولاسازان کیوان یزد

 

چشم اندازهای شرکت فولاسازان کیوان یزد

  •  افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولید و به بازار عرضه شده
  • ایجاد رابطه همکاری و مشارکت در ایجاد صنعت  بالادستی و پائین دستی
  •  ایجاد همکاری و تعامل مستمر با دیگر واحدهای فولادسازی در سراسر کشورمان
  • تلاش و تحقیقات دائمی در افزایش بهره برداری و ارتقاء کیفیت و استفاده از تکنولوژی‌های روز و
  • قابل استفاده و تطبیق با شرایط کشور.
  • آموزش مستمر و مفید در جهت دسترسی و نیل به اهداف شرکت .
  •  ایجاد اشتغال واقعی و موثر از طریق توسعه فعالیت‌ها .
  •  تلاش در هر چه سود ده کردن بنگاه اقتصادی تحت اختیار در جهت تامین و حفظ منابع سهامداران.

محصولات شرکت فولاسازان کیوان یزد

تیرآهن

دیگر محصول تولیدی شرکت فولاسازان کیوان یزد که تیرآهن است بیشترین مصرف را در ساخت‌وساز دارد و باید تنش‌هایی که از نیروی برش ایجاد می‌شود را تحمل کند. از رایج‌ترین روش‌های تولید این محصول به شیوه نورد گرم است که با عبور از کوره‌های نورد شمش فولادی با این حرارت به شکل موردنظر تبدیل می‌شود و این محصول در سایزها نوع‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند.

ورق سیاه مدل‌های مختلفی دارد. ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی که شامل استاندارهای مختلفی است. مدل صنعتی این ورق که نام تجاری ان اس تی 37 است پرمصرف‌ترین ورق در بخش صنعتی است که در سوله سازی و ساختمانی و مخزن سازی و سدسازی است.

محصولات شرکت فولاسازان کیوان یزد

قیمت ورق‌های سیاه برطبق سایز و ضخامت و شرکت تولیدکننده آن متفاوت است و همچنین باید نوسانات قیمت ارز را هم در قیمت این محصول در نظر گرفت که باعث تغییر آن می‌شود.

البته این محصول ورق سیاه چون به روش نورد گرم تولید می‌شود از قیمت پایین‌تری نسبت به انواع مشابه دارد و این یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تولید دستگاه‌های بزرگ است و چون مصرف این محصول بالا است قیمت آن مهم است با استفاده از فروشگاه اینترنتی آهن هایپر می‌توانید محصولات این کارخانه را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

شمش‌های فولادی

از جمله محصولات شرکت فولاسازان کیوان یزد شمش فولاد است که به دو دسته شمش آلیاژی و شمش ساختمانی است.

از این روش کوره القایی در کشورهای اروپایی نیز برای ذوب فلزات استفاده می‌شود و از این شمش‌های القایی بدست آمده در کارخانه‌های نورد برای ساخت میلگرد و نبشی و ناودانی استفاده می‌شود.

تولید شمش القایی و سایر قطعات به این روش یک راه پر منفعت و مطمئن است و دیگر این که کمبود این محصول راجبران می‌کند و باعث کاهش واردات این محصول می‌شود. باید در نظر داشت که این روش از سرعت عمل بالایی برخوردار است و تولید کنندگان تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این روش دارند.

 نکته قابل توجه دیگر این است که این کوره‌ها دارای تنوع در ظرفیت خود هستند که این موضوع باعث شده که از این روش حتی در کارگاه‌ها نیز قابل اجرا باشد و البته در مقیاس‌های بالا می‌توان خط مداوم بیلت فولادی استفاده کرد.

قیمت شمش فولاسازان کیوان یزد

 به این صورت که ماده بدست آمده از کوره القایی دائماً به ریخته گری منتقل می‌شود و بیلت در ابعاد بزرگ تولید و عرضه می‌شود. و از این روش القایی به دلیل سرعت بالا در صنایع قطعه سازی نیز کاربرد دارد.

 این جایگزینی کوره‌های قدیمی به جای کوره‌های القایی سبب افزایش سود واحدهای ریخته گری در صنعت شده است. عملکرد کوره القایی به شکل است که با ایجاد جریان بالادر مواد باعث ذوب آن‌ها می‌شود که این جریان توسط سه الکترود موجود در کوره به وجود می‌آید.

 کوره‌ها به صورت اتوماتیک کار می‌کند به این صورت که بعد از ذوب شدن مواد الکترودها از آن برداشته می‌شوند و در مرحله بعد فلز ذوب شده به درون یک بوته آهنگری ارسال می‌شود که این ماده می‌تواند به خط تولید هم برود. برای کنترل دمای کوره به 20 نقطه برای اندازگیری دمای اطراف و داخل کوره نیاز است.

 از مهم‌ترین مزیت‌های کوره‌های القایی می‌توان  موارد زیر اشاره کرد.:

  • بهبود بخشی اندازگیری
  • اطمینان و اعتماد لازم برای از بین بردن و شکستن مداوم کابل‌ها
  • کاهش مدت زمان نگهداری و رسوب زدایی در کوره‌ها
  • انعطاف پذیری بیشتر در تغییر کوره بعداز هربار معین
  • ایمنی و امنیت بالا در مقابل تداخل‌های الکتریکی با فشار زیاد
  • کوره‌ها فضت های کمتری نسبت به کوره‌های سنتی اشغال کند و فضای بیشتری آزاد شود.
  • ایجاد بازدهی و اثر بخشی بیشتر
  • محیط زیست را دچار آلودگی نکند.

میلگرد

میلگرد های تولیدی این شرکت به دو استاندارد ملی ایران و استاندارد شرکت فولاسازان کیوان یزد تولید می‌شوند به طوری که کمترین میزان استحکام تسلیم و استحکام کششی این محصولات به ترتیب 400 و 600 نیوتن برمیلی متر مربع است و همچنین کمترین میزان درصد ازدیاد نسبی طول ان 16 و زاویه خمش ان 160 تا 180 درجه است.

میلگرد شرکت فولاسازان کیوان یزد

شرکت فولاسازان کیوان یزد میل‌گردهایی با سطح مقطع‌هایی از 8 تا 32 میلیمتر تولید می‌کند و همچنین باید در نظر داشت که تکنولوژی که در تولید میلگرد ها به کار می‌رود مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است. مهم‌ترین شرکت برای تأمین شمش مورد نیاز این کارخانه برای تولید میلگرد از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو است.

مراحل تولید میلگرد ها به این صورت است که شمش‌ها در کوره‌های پیشگرم مورد حرارت یک اندازه قرار می‌گیرند که ظرفیت این کوره‌ها حدود 100 تن در هر ساعت است که از سوخت‌های مانند مازوت و گاز طبیعی برای تغذیه استفاده می‌کنند.

در این مرحله وقتی شمش‌ها به دمای حدود 1000 درجه سانتی گراد رسید از کوره خارج می‌شوند و به قسمت غلتک‌های نورد می‌روند که در طی این مراحل سطح مقطع آنها کاهش میابد ولی طول آنها زیاد می‌شوند و در مراحل بعد عملیات‌های آج زنی و برش زدن و خنک شد هم انجام می‌شود تا محصول نهایی تولید شود.

البته باید توجه داشت که مرحله آج زنی فقط مخصوص میلگرد آجدار است و برای میلگرد ساده فقط برش داده می‌شوند. در این نوع از روش تولید با وجود تکنولوژی‌های مدرن به کار رفته اندازه دی کربنه و اکسیداسیون به کمترین میزان حود می‌رسد. برش میلگردها هم مطابق با نیاز مشتریان انجام می‌شود که بیشترین آنها به طول 12 متر است.

برای تولید میلگرد بیشتر از روش الیاژی شده و یا ترمکس کاربرد دارد. که این دو روش تقریباً یک جور هستند و تفاوت آنها در قسمت خنک کردن آنها است.

به این صورت که در روش الیاژی محصول تولید شده بعد از مرحله نورد در هوای ازاد خنک می‌شود اما در روش ترمکس محصول به دست امده درون یک تونل با پاشش آب قرار می‌گیرد تا با سرعت بیشتری خنک شود. و در نهایت محصول تولیدی الیاژی سختی کمتر و محصول تولیدی ترمکس سختی بیشتری دارد و تمام این مراحل بر قیمت این محصول تأثیر گذار است.

حرف آخر

در این مطلب شرکت فولاد سازان کیوان یزد و محصولاتش راه به طور کامل برایتان بیان کردیم. برای خرید محصولات این کارخانه با بهترین کیفیت بازار به صورت آنلاین می‌توانید از وب سایت آهن هایپر خریداری کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاسازان کیوان یزد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

https://ahanhyper.com//?p=22584

اشتراک گذاری