امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله و پروفیل کچو

کارخانه لوله و پروفیل کچو

کارخانه صنعتی لوله و پروفیل کچو در استان اصفهان تأسیس شده است و دارای توان یک‌صد هزار تن فولاد را دارد به همین دلیل به یکی از قطب‌های تولید فولاد کشور تبدیل شده است با ما همراه باشید تا با محصولات این شرکت بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه لوله و پروفیل کچو

کارخانه تولیدی صنعتی لوله و پروفیل کچو در سال 1372 با توان تولید یک‌صد هزار تن از انواع فولاد در سال در استان اصفهان تأسیس شد و با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق به بالاترین ظرفیت تولید خود که چیزی در حدود پانصد تن در سال است رسیده است.

این شرکت هم اکنون مشغول به تولید انواع لوله‌های گاز خانگی و شهری و صنعتی و لوله‌های داربستی و انواع قوطی‌های مربع مستطیل و پروفیل در و پنجره و نبشی و زهوار و انواع مقاطع باز فولادی و انواع ورق‌های شیت شده است. این شرکت در نظر دارد با افزایش سرمایه توان تولیدی خود را تا یک میلیون تن در سال بالا ببرد.

 

کارخانه صنعتی لوله و پروفیل کچو

 

لوله و پروفیل کچو

پروفیل کچو از محصولاتی است که در انواع لوازم از جمله لوله‌های انتقال آب و سیالات خنک‌کننده و گرم‌کننده و هوای فشرده و سیستم‌های آتش‌نشانی کاربرد دارد. از این نوع پروفیل هم در روی زمین و هم در زیرزمین مورداستفاده قرار می‌گیرد برای بار اول از این پروفیل کچو در سال 1960 میلادی استفاده شد.

به طور عمده این نوع پروفیل از فولاد کربن ساخته می‌شود و در بازار به نام باکس سکشن نیز عرضه می‌شود و در خط تولید این محصول انواع آزمایش‌های تحمل فشار را روی این محصول انجام می‌دهند.

پروفیل‌های این شرکت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم تولید می‌شوند که در روش مستقیم پروفیل مستقیم با انجام عمل نورد از ورق فولادی به دست میاید و نیازی به جوشکاری ندارد چون قطعات به یکدیگر متصل هستند. ولی در روش غیرمستقیم ابتدا ورق یا لوله درست می‌شود و بعد به یکدیگر متصل و یا خو می‌شوند تا در نهایت پروفیل درست شود.

 

کارخانه صنعتی لوله و پروفیل کچو

 

یکی از انواع این محصولات پروفیل ساختمانی است که برای تولید در و پنجره مورداستفاده قرار میگردد که ضخامت کمی دارد و بسیار نازک است و مصرف آنان زیاد است. از پروفیل صنعتی برای تولید بیلبرهوایای بسیار بزرگ و سازه‌های عظیم و صنایع نظامی استفاده می‌شود چون که دارای قدرت و استحکام بالایی است.

لوله و پروفیل کچو

پروفیل مبلی از دیگر محصولات این شرکت است که خیلی نازک است و به‌آسانی فرم می‌گیرد و نسبت به دیگر پروفیل‌ها سبک‌تر است و به پروفیل سبک نیز معروف است. از پروفیل زد در نیز در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و در دسته پروفیل‌های باز است.

پروفیل استیل خاصیت ضدزنگ دارد و هرقدر کروم به‌کاررفته در آن بیشتر باشد از مقاومت بیشتری نسبت به زنگ‌زدگی برخوردار است و درحالی‌که بسیار زیبا است مقاومت بالایی دارد و در طراحی دکوراسیون از ان استفاده می‌شود.

پروفیل کاموزیت به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و میدان مغناطیسی بسیار طرف‌دار دارد.

برای برآورد قیمت این پروفیل کارخانه صنعتی  لوله و پروفیل کچو باید به سایز و ضخامت آن توجه کرد و به دلیل وابستگی به آهن قیمت آن به‌صورت روزانه در حال تغییر است و برای فروش هم به‌صورت سایزی و هم به‌صورت کیلویی عرضه می‌گردد. از جمله محصولات این شرکت لوله‌های داربستی است که در ضخامت‌های 2 و 2.5 تولید می‌شود و لوله‌های صنعتی نیز در سایزها و ضخامت‌های تولید می‌شود. لوله‌های موردنیاز گازرسانی هم به‌صورت توکار و روکار و در سایزهای مختلف تولید می‌شود.

در ابتدا ورق‌های اس تی  37 به‌عنوان مواد اولیه به خط تولید وارد می‌شد و در عرض‌های مشخص برش داده می‌شد و در مرحله بعد به غلتک‌هایی وارد می‌شد تا فرم بگیرد و به روش القایی و با فرکانس‌های سطح بالا دو طرف لبه‌ها به هم متصل می‌شدند و به‌صورت لوله در می‌آمدند در مرحله بعد که سایز کرد و برش زدن در مقیاس‌های استاندارد است انجام می‌شود که معمولاً به طول 6 یا 12 متر برش داده می‌شوند و در پایان کار آزمون تست مخرب و غیرمخرب بر روی لوله‌ها انجام می‌شود. البته این نوع تست با درخواست خریدار یا بازرسان کنترل کیفی انجام می‌شود.

در پایان این مراحل محصول بسته‌بندی و به انبار فرستاده می‌شود. باید در نظر داشت که مشخصات فنی و مکانیکی محصولات این شرکت مانند مواد اولیه و تکنیک‌های خط تولید و… منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی است. شرکت‌های وابسته به گروه تولیدی لوله و پروفیل کچو از جمله کارخانه لوله وپروفیل سپاهان سخت و شرکت فنی و مهندسی اذرفام و کارخانه لوله وپروفیل کچو اصفهان و کارخانه لوله و پروفیل نوین پارسیان است. این شرکت تا به اکنون موفق به دریافت افتخارات گوناگونی شده است که مایه افتخار کشورمان شده است.

تولید لوله گاز

تولید لوله گاز

از محصولات این شرکت لوله گاز است که بالاترین کیفیت تولید می‌شود که به‌طورکلی از لوله‌های ای پی ای استفاده می‌شود که از فولاد کربن تولید می‌شوند و زیر نظر انجمن نفت و گاز امریکا تهیه می‌شوند. این لوله‌ها به لوله‌های گازی توکار معروف هستند که به‌صورت درزدار و بدون درز تولید می‌شوند و چون این لوله‌ها تحت‌فشار های بالای قرار می‌گیرند آزمایش‌های زیادی روی آنها انجام می‌شود. اساسی‌ترین نیاز خطوط انتقال گازی انتقال حجم زیاد گاز در کوتاه‌ترین زمان است.

این لوله‌های گازی باید از استحکام و قدرت تحمل فشار بالایی برخوردار باشند تا در شرایط محیطی مختلف مورداستفاده قرار گیرند. به دلیل مهم بودن مواد انتقالی از این لوله‌ها باید معیارهای مهمی برای سیستم نظارت داشته باشند که جوشکاری یکی از این معیارهای مهم است که انواع مختلفی همچون جوشکاری مقاومت الکتریکی و جوشکاری پیوسته و جوشکاری ذوبی و جوشکاری قوسی زیرپودری دوطرفه از انواع آنها به‌حساب می‌آید.

در این روش ورق‌های فولادی که به شکل استوانه تبدیل شده‌اند به‌وسیله یکی از این روش‌های جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند و درز لوله بسته می‌شود. تا قبل از این از لوله‌های مانیسمان برای گازکشی درون منازل استفاده می‌شد که هزینه بالایی برای مصرف‌کنندگان داشت اما امروزه این لوله‌های گازی با قیمت پایین‌تر و کیفیت بیشتر به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

آهن گالوانیزه یک ورق فولادی یا آهنی است که با یک‌لایه از جنس روی‌پوشیده شده است تا محصول در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد و به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی در صورت ازبین‌رفتن این روکش آهن به‌هیچ‌عنوان زنگ نمی‌خورد و ازاین پوشش برای لوله های اب و امثال این مورداستفاده قرار می‌گیرد. روش گالوانیزه کردن به این صورت است که فلز فاسد شده را به درون یک فلز فاسد نشدنی فرو می‌برند تا کل سطح آن را بپوشاند. از این محصول گالوانیزه در جاهایی که خطر زنگ‌زدگی وجود دارد استفاده می‌شود. مانند لوله‌های آب و.

لوله‌های بخاری و کابینت هاو … استفاده می‌شود چون این روش گالوانیزه ابزار خاصی لازم ندارد هزینه تولید این آهن گالوانیزه در مقایسه با دیگر روش هی مقاوم‌سازی بسیار مناسب‌تر است. با این روش گالوانیزه حتی در مقابل ضربه و فرورفتگی نیز محافظت می‌کند و از دیگر مزیت‌های این آهن‌های گالوانیزه شستشوی راحت آنها با آب قلیایی است. عمر این لوله باتوجه‌به شرایط اگر در معرض آب و اسیدهای قلیایی نباشند حدود 70 سال است ولی اگر در شرایط برعکس قرار گیرند حدود 20 تا 30 است

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه لوله و پروفیل کچو با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

 

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر