امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه آهن و فولاد سبلان

کارخانه آهن و فولاد سبلان

در ادامه این مطلب قصد داریم کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان را به همراه محصولات تولیدی آن مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان در شهر مشکین شهر اردبیل تاسیس شده و جزء بزرگترین پروژه های صنعتی معدنی کشور می باشد. با اجرای آن زنجیره کامل تولید فولاد از معدن تا محصولات فولادی تحقق پیدا کرده است.

واحدهای در دست احداث و محصولات تولیدی مجتمع آهن و فولاد سبلان

واحد تغلیظ و فرآوری سنگ آهن ( کنسانتره آهن)

کنسانتره سنگ آهن محصول تعیین شده می باشد که در فرآیند بهره گیری از سنگ آهن گندله تولید خواهد شد. برای تولید گندله از کوره بلند حاوی آهن استفاده خواهد شد. به همین خاطر تزریق کنسانتره سنگ آهن در کوره ها توسط زغال پوست شده یا به طور مستقل انجام می شود.

کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان

 کنسانتره محصول غیر سمی و غیر قابل اشتعال همچنین غیر قابل انفجار خواهد بود که به عنوان کالای فله از طریق راه آهن یا از طریق دریا حمل و نقل می‌شود. انواع فراورده‌های سنگ آهن عبارتند از: سنگ آهن دانه بلند و تولید کنسانتره سنگ آهن . در کنسانتره سنگ آهن عیار متوسط؛ میزان سنگ آهن کاسته خواهد شد. این میزان عناصر قابل قبول نیز بیشتر می‌شود.

کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان

 به همین خاطر برای افزایش انگیزه بیشتر و محصول پیچیده را تولید می‌کنند. بنابراین دلایل فرآوری سنگ آهن به این صورت است که کنترل کردن و بالا بودن عیار موجود در سنگ آهن باعث می‌شود که عناصر و ناخالصی از بین برده و دارای فرم ظاهری و داخلی سنگ یکپارچه شود.

واحد احیای مستقیم آهن اسفنجی

یکی دیگر از محصولات تولیدی کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان؛ آهن اسفنجی می‌باشد. از اکسایش کاهش مستقیم سنگ آهن به آهن توسط گاز کاهنده یا کربن از طریق دستگاه طبیعی زغال‌سنگ ایجاد خواهد شد. بسیاری از سنگ های معدنی گزینه‌های مناسب برای احیای مستقیم می باشند. مستقیم به فرآیندهای حالت جامعه اشاره می‌کند که اکسیدهای آهن را به آهن فلزی در دمای زیر نقطه ذوب آهن کاهش خواهد داد.

محصولات کارخانه مجتمع آهن و فولاد سبلان

 شکل ظاهری آهن اسفنجی به صورت قطعات کروی (گندله) می‌باشد. به خاطر متخلخل بودن ساختمان به ظاهری اسفنجی برخوردار است به همین خاطر نام آن را آهن اسفنجی می‌گویند. معمولاً این محصول از اعیار بالای آهن برخوردار می باشد که امروزه با توجه به کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن مورد توجه قرار گرفته است.

بهتر است بدانید در حدود ۰.۵ درصد از فولاد جهان توسط آهن اسفنجی تولید و عرضه بازار می‌شود که از احیای مستقیم تولید خواهد شد.

واحد ذوب و ریخته گری پیوسته انواع شمش فولادی

شمش فولادی در شکل و اندازه متفاوتی موجود می باشد که پس از آن طی فرآیندهای شکل قطعات تولید می شود. داخل قالب فیزیکی و مکانیکی قطعات را تعیین خواهد کرد. پس از تبدیل سنگ آهن به فولاد خام، آهن اسفنجی ریخته گری، فولاد سازی و تعیین فرم فولاد در کوره القایی های فولادی به عنوان مسئول پیش ساخته در شکل‌های مختلف و سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. برخی از انواع شمش فولادی عبارتند از: شمش بلوم، بیلت و اسلب که هر یک از دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد می باشد.

واحد نورد گرم مقاطع فولادی تیراهن، نبشی، ناودانی و غیره

مقاطع فولادی

میلگرد: یکی از مغازه پرکاربرد مورد استفاده در ساختمان سازی می باشد که در ساختن میلگرد ها استفاده می شود بهتر است بدانید بتن دارای مقاومت کششی پایین می باشد که برای جبران آن از میلگرد استفاده می کنند. بهتر است بدانید میلگرد ها در انواع مختلف میلگرد ساده، کلاف و میلگرد آجدار تولید و روانه بازار می شوند. هر یک از این میلگردها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد می باشد.

 به عنوان مثال می‌توان گفت میلگرد ساده به گونه است که می توانید عملیات جوشکاری و خمکاری بر روی آن انجام دهید.چرا که هیچ گونه آج بر روی آن وجود ندارد و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. میلگردهای آجدار دارای اج های ساده و پیچیده در سطح میلگرد می‌باشند که به صورت تکرار شونده هستند.

 بر روی این میلگردها نباید به هیچ عنوان جوشکاری و خمکاری انجام شود. چرا که در درجه سخت و شکننده قرار دارند. بهتر است بدانید برای استفاده در کاربرد بتن میلگردهای آجدار بسیار مناسب می باشد. آج های موجود در سطح میلگرد ها بر روی بتن اسطحکاک بیشتری در پی دارد و باعث می‌شود تا سطح بتن به صورت یکنواخت شود.

ناودانی: یکی دیگر از انواع مقاطع فولادی ناودانی ها می باشند که این ناودانی ها از دو ضلع عمود بر هم تشکیل می شود. بهتر است بدانید در ساخت ناودانی معمولاً از قطعات و مواد اولیه با کیفیت استفاده می شود چراکه در ساختمان سازی به وفور استفاده می شود و با سلامت افراد در ارتباط می باشد.

 ناودانی ها از نظر ظاهری مشابه نبشی ها می باشند ولی تفاوت هایی نیز باید دیگر دارند. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که معمولا ناودانی ها به دو صورت پرسی و فابریک تولید و عرضه می‌شود.

نبشی: نبشی ها از پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشند که معمولاً به دو صورت پرسی و فابریک تولید و عرضه می شوند. دارای دو ضلع عمود بر هم می باشد که در برخی مواقع این دو با یکدیگر برابر بوده به ان نبشی بالا مساوی می گویند. در برخی موارد به خاطر اینکه دو ضلع با یکدیگر برابر نیستند به آن نبشی بال نامساوی گفته می‌شود.

ناودانی و نبشی کارخانه سبلان

 بهتر است بدانید نبشی ها در سایز ها و همچنین ضخامت های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. بهتر است بدانید این مقاطع فولادی در جنس های مختلف در بازار وجود دارد. معمولا نبشی ها در جنس های پلاستیک، آلومینیوم، استنلس استیل، پی وی سی، چوبی و پلی اتیلن موجود می باشد. هر یک از این محصولات در کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. باید سعی کنید نوع مناسب را با توجه به کاربرد مدنظر انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

تمامی مقاطع فولادی که توسط شرکت مجتمع آهن و فولاد سبلان تولید می شود از طریق فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com/ ارائه می شود. می توانید به راحتی محصولات مورد نیاز را تهیه کرده و از آن در کاربرد مد نظر خود بهره مند شوید. تمامی این محصولات با کیفیت بالا بوده و در ساخت آن از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شده است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه آهن و فولاد سبلان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر