امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند

کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند

کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند وابسته به شرکت صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا در سال 1380 تأسیس شد و یکی از اولین تولیدکننده لوله‌های فولادی در شمال غرب کشور است. با ما همراه باشید تا با شرکت نورد و لوله سپنتا مرند به طور کامل آشنا شوید.

درباره شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

این شرکت در زمینی به متراژ 30 هکتار و حدود 20000 متر سالن سرپوشیده با آخرین تکنولوژی روز دنیا و به بهره‌مندی از دانش 60 ساله شرکت سپنتا شروع به کارکرد. مجموعه‌ای از فعالیت‌های این شرکت به این شرح است:

  • تولید انواع لوله‌های فولادی برای گازرسانی منازل
  • تولید انواع لوله فولادی در شبکه شهری
  • تولید انواع لوله گالوانیزه برای آبرسانی
  • تولید انواع لوله مبلی با ضخامت و سایزهای مختلف

 

کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند

 

لوله گازی شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند از سایزهای 1.2 اینچ تا 6 اینچ و دارای ضخامت 2 الی 5 میلیمتر در شاخه‌هایی به طول 6 متر عرضه می‌شود. از جدیدترین محصولات این شرکت می‌توان به توپی‌های انسداد لاستیکی استوانه‌ای است. بیشترین فروش محصولات این شرکت گلند ضد انفجار ارموردار و دیگری لوله سیاه درزدار گازی سپنتا با ضخامت 3 میل و سایز 1 اینچ و دیگر لوله سیاه درز دار سایز 1.2 اینچ با ضخامت 3 میل و در انتها کمپرسور اسکرال برند کوپلند 3 تن تبرید تک‌فاز است.

لوله گازی سپنتا تولیدی این شرکت در صنایع تأسیساتی و گازرسانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع لوله‌ها از دسته لوله‌های فولادی هستند که دارای ویژگی مقاومت در برابر عوامل خورنده است که مناسب‌ترین محصول برای انتقال گاز و سیالات گازی به شمار می‌رود. این نوع لوله های سپنتا یکی از پرفروش‌ترین لوله گازی برای انتقال گازهای خانگی و کارخانه‌های صنعتی به‌حساب می‌آید.

مدل معمولی این لوله‌ها در دو نوع روکار و توکار در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شوند. همچنین لوله‌های گازی سپنتا برای سهولت در مصرف در تهران و اهواز و تبریز و سایر شهرها تولید می‌شود.

دیگر محصولات این شرکت لوله گازی ویژه سپنتا برای مصارف خانگی طبق استانداردهای بین المللی تولید و جایگزین لوله های بدون درز مانسمان در لوله‌کشی‌های توکار ساختمان شده است. مرحله بعد از انتخاب نوع لوله وزن لوله است که از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر مستقیمی بر قیمت لوله دارد و برای دانستن وزن لوله باید قطر داخلی و خارجی و طول لوله را باید در نظر گرفت.

لوله گازی توکار شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

 

لوله گازی توکار شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

لوله گازی توکار در زمان بسیار کمی حدود 10 ثانیه تحت‌فشار بسیار بالایی به‌اندازه 150 بار قرار گرفته تا تست هیدروستاتیک روی آن‌ها انجام می‌شود و کلیه این لوله‌ها دارای تأییدیه کیفیت است.

از دیگر محصولات شرکت نورد و لوله سپنتا مرند لوله‌های گلخانه‌ای سپنتا است که در سازه‌های گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد و با وجود قیمت مناسب و وزن کم نسبت به لوله‌های بدون درز پرمصرف‌تر هستند و در ضخامت و وزن دارای تنوع بالایی هستند.

از دیگر محصولات این شرکت لولة سیاه درزدار یا لوله فولادی درزدار سپنتا بسیار سبک و طبق استاندارد بوده و می‌توان برای انتقال انواع سیالات مثل گاز و روغن و آب کاربرد دارد. در فرایند تولید این نوع لوله‌ها ابتدا ورق فلزی با گرما فرم دهی می‌شود و در مرحله بعد درزجوش آن به روش جوشکاری مستقیم و جوشکاری درزدار انجام می‌شود. این لوله‌ها با فلز روی پوشش داده شده است و به لوله گالوانیزه تبدیل می‌شود و در انتقال آب آشامیدنی کاربرد دارد.

لوله درزدار شرکت سپنتا

لوله درزدار در شرکت نورد و لوله سپنتا مرند در دو نوع درز مستقیم و درز اسپیرال تولید می‌شود که لوله‌های با درز اسپیرال برای سایزهای بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد و لوله‌های سپنتای که در لوله‌کشی ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد از جنس فولاد است.

لوله درزدار شرکت سپنتا

 

محبوب‌ترین محصولات این شرکت

محبوب‌ترین محصولات شرکت نورد و لوله سپنتا مرند شامل شیر پروانه‌ای پنوماتیک نوجیکس 6 اینچ دیسک استیل و دیگری لوله فولادی مانیسمان برند اهواز 3.4 اینچ و دیگری لوله فولادی مانیسمان برند جی اس تی سایز 8 اینچ و گسکت اسپیرال وند گرافیتی کلینگر 1.4 -1 اینچ کلاس 600 تمام استیل

شرکت وابسته به شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

دیگر شرکت وابسته به شرکت نورد و لوله سپنتا مرند شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران است که با ظرفیت رسمی 140 هزار تن انواع لوله و قوطی و پروفیل فولادی و لوله گالوانیزه فعالیت می‌کند. این شرکت دارای 13 خط تولید لوله و 5 خط تولید پروفیل و 9 خط تست هیدرواستاتیک و 3 دستگاه خط تست ادی کارنت و 3 خط تولید لوله گالوانیزه و دارای گواهینامه استاندارد ملی برای لوله‌های گاز خانگی و لوله‌های گاز شبکه و پروفیل برای درو پنجره و همین‌طور انواع لوله‌های سیاه شوفاژی و گازی و گالوانیزه، لوله و قوطی‌های مبلی و پروفیل‌های صنعتی تولید می‌کند.

از لوله‌های گالوانیزه گرم آب‌رسانی سپنتا برای کارخانه‌ها و پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود که این لوله‌ها در دو نوع لوله گالوانیزه سپنتا سبک و لوله گالوانیزه سپنتا سنگین تولید می‌شوند و هرکدام کاربردهای ویژه‌ای در ساختمان دارند و باتوجه‌به سفارش مشتری در متراژهای متفاوت تولید می‌شود. این لوله های گالوانیزه آب گرم به‌خاطر وجود آلیاژ خاص یکی از مناسب‌ترین لوله‌ها برای انتقال آب شرب محسوب می‌شود. لوله گالوانیزه سپنتا سبک یکی از برندهای است که به‌صورت گالوانیزه گرم تولید می‌شود و مواد اولیه این لوله‌ها همان لوله سیاه درزدار است که به دلیل پوشش روی که در آن وجود دارد از مقاومت بالایی برخوردار است.

باید یاد اور شد که ضخامت و مقاومت لوله گالوانیزه سبک از ضخامت لوله گالوانیزه سنگین کمتر است و سایز این لوله‌ها از 1.2 تا 4 اینچ متغیر است. از لوله‌های گالوانیزه سپنتا سبک در سازه‌های گلخانه‌ای و سالن‌های پرورش قارچ و سازه‌های تزیینی و خطوط انتقال برق و سازه‌های در قالب حفاظ و سیستم‌های انتقال فشار اب با فشار و حرارت کم و همین‌طور سیستم‌های کاندوئیت است.

مراحل تولید لوله‌های گالوانیزه سبک‌وسنگین مشابه یکدیگر است ولی لوله‌های گالوانیزه سنگین قیمت بالاتری دارند و در آب‌رسانی و بهداشتی ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و از لوله‌های گازی هم در صنایع تأسیساتی و گازرسانی استفاده می‌شود و چون در مقابل مواد خورنده پایدار است برای انتقال گاز و سیالات گازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های گازی سپنتا از پرفروش‌ترین لوله‌های گازی خانگی محسوب می‌شود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد و لوله سپنتا مرند با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر