امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه کیوان نورد مهام ایرانیان

کارخانه کیوان نورد مهام ایرانیان

از اهداف این مجموعه صنعتی ارائه بهترن کیفیت محصولات و رضایت مشتریان بوده‌است.  ظرفیت تولیدی این مجموعه به ۱۲۰۰۰ تن در ماه می‌رسد.  پرسنل این شرکت فولاد سازی در شبانه روز به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند که دو شیفت آن مربوط به تولید و تهیه محصولات فولادی است و یک شیفت به  نگهداری از خطوط و… تعلق می‌گیرد. همچنین در زمینه تولید محصول بالاترین نشان ملی استاندارد را دارد.


خدمات کارخانه کیهان نورد مهام ایرانیان

به منظور ارائه بهترین کیفیت و اجرای خط مشی‌های شرکت، این مجموعه صنعتی از همان ابتدای ورود مواد اولیه تا مرحله نهایی تولید محصول،  پروسه را کنترل می‌نماید.

محصولات کیوان نورد مهام ایرانیان

از مهم‌ترین محصولات این کارخانه می‌توان به میلگرد اشاره کرد. مجموعه صنعتی کیوان نورد مهام ایرانیان در تولید و ساخت انواع میلگرد آجدار و ساده در سایز ۸ الی ۳۲ با استاندارد ملی فعالیت می کند. 

 

کیوان نورد مهام ایرانیان

 

امروزه صنعت ساخت و ساز پیشترفت زیادی کرده‌است. استحکام و مقاومت سازه‌ها تا حدود زیادی به میلگرد بستگی دارد. میلگردها در بتن تعبیه می‌گردند و این استحکام را برای ساختمان فراهم می‌کنند. یکی از انواع میلگرد که در ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ای دارد، میلگرد آجدار است.

نحوه تولید میلگرد آجدار کیوان نورد مهام ایرانیان: نحوه تولید و ساخت میلگرد آجدار با روش نورد است. به گونه‌ای که شمش‌های فولادی را در روش نورد گرم  در حرارت بالا ذوب می‌کنند، در مرحله بعد توسط یک جک هیدرولیکی آن را به یک کوره هدایت می‌کنند. در دستگاه‌های نورد، غلتک‌هایی جاسازی گشته‌است که به وسیله آن‌ها میلگرد را به قطر مورد نظر می‌رسانند. این کار با اعمال نیروی کششی و فشاری صورت می‌گیرد.

منظور از آج چیست؟ به برجستگی‌هایی که به شکل‌های گوناگون  و به صورت طولی و عرضی در فرایند نورد روی میلگرد ایجاد می‌شوند، آج می‌گویند. آج طولی به صورت کاملا موازی با محور طولی میلگرد قرار می‌گیرد. عاج‌های طولی به شکل کاملا یکنواخت، ممتد و موازی روی میلگرد قرار می‌گیرند. اما عاج عرضی به صورت مورب نسبت به محور طولی قرار می‌گیرد که زاویه خاصی تشکیل می‌دهد. آج 340 و 350 آج‌های عرضی یکنواخت را در میلگرد تشکیل می‌دهند.

میلگردهای آجدار به دلیل داشتن شیارهایی روی سطح خود، مانع سر خوردگی و لغزش بتن می‌شوند. از پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار که در ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد، میلگرد آجدار است که مطابق با استانداردهای ژاپن، آمریکا و از همه مهم‌تر روسیه ساخته می‌شوند. میلگردهای آجدار مطابق با مقاومتی که دارند در سه دسته A2, A3, A4  دسته بندی می‌شوند.

 

قیمت میلگرد کارخانه کیوان نورد مهام ایرانیان

 


میلگرد ساده کیوان نورد مهام ایرانیان:

میلگرد ساده یا آرماتور فولادی است که در بتن جهت افزایش مقاومت کششی به کار می‌رود. از این میلگرد در اغلب موارد برای مصارف صنعتی استفاده می‌کنند و در ساخت خاموت کاربرد دارد. زمانی که از میلگرد ساده صحبت می‌کنیم منظورمان میلگردهای گرید A1 می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام گذاری اسم میلگردها از کجا نشأت گرفته است، این اسم بر اساس استاندارد روسی GOST 2590  است.

این محصول نرم و قابل انعطاف است و برای مواردی که به کشش نیاز است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

مراحل تولید میلگرد ساده A1: در ابتدا باید شمش‌های فولادی را در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد وارد کوره‌های مخصوص کرد.  در ادامه پس از سرخ شدگی کامل قطعات فولادی برای مرحله نورد آماده می‌شوند.  در گام بعد شمش‌های فولادی دچار کاهش ضخامت می‌شوند. این مرحله با استفاده از دستگاهی به نام رافینگ  به انجام می‌رسد.

میلگرد یا آرماتور نوعی فولاد است که در بتن برای جبران مقاومت‌های کششی در قسمت پایین آن به کار برده می‌شود. فولادی که به این منظور استفاده شود را به شکل سیم یا میلگرد تولید می‌کنند و به آن فولاد میلگرد می‌گویند.

در کشور‌های مختلف، فولاد‌های میلگرد با استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در هر استانداردی طبقه بندی کاملا مشخصی نسبت به خواص مکانیکی فولاد وجود دارد.

 

میلگرد کارخانه کیوان نورد مهام ایرانیان

 

قیمت محصولات کیوان نورد مهام ایرانیان

هنگام خرید میلگرد و سایر قطعات فولادی از این مجموعه صنعتی به مواردی مانند مشخصات حک شده روی میلگرد، بسته‌بندی و کیفیت آن توجه فرمایید. میلگرد‌های ساده تولیدی کیوان نورد مهام ایرانیان  پس از بسته‌بندی به بازار روانه می‌گردند.

همان طور که می‌دانید از میلگردها جهت افزایش مقامت بتنی استفاده می‌شود، میلگرد آجدار  هم از این قضیه مستثنی نیست و موجب افزایش مقاومت سازه‌های بتنی می‌گردد. به صورت کلی میلگردهای آجدار گران‌قیمت‌تر از میلگردهای ساده هستند. این موضوع ارتباط زیادی به شرکت تولیدی، کیفیت، ابعاد و…  دارد. جهت اطلاع از به روزترین قیمت میلگردهای ساده و آجدار تولیدی کیوان نورد مهام ایرانیان به وب سایت آهن هایپر مراجعه فرمائید.

جمع بندی:

همان‌طور که در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید کیوان نورد مهام ایرانیان میلگرد آجدار و میلگرد ساده را با بالاترین استاندارد و پیشترفته‌ترین تجهیزات تولید و به بازار عرضه می‌دارد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه کیوان نورد مهام ایرانیان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر