امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد مگا استیل ایوانکی

کارخانه نورد مگا استیل ایوانکی

مقاطع فولادی از جمله پر استفاده ترین و پرکاربردترین محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد. به همین خاطر تولیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این مقاطع اقدام کرده‌اند. یکی از تولید کنندگان داخلی شرکت نورد مگا استیل ایوانکی می باشد که توانسته است محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار کند.

در این مطلب از سایت آهن هایپر قصد داریم محصولات تولیدی نورد مگا استیل ایوانکی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این شرکت و محصولات تولیدی آن پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

بهتر است بدانید مجتمع فولاد مگا استیل ایوانکی تولید کننده مقاطع سنگین و شکیل فولادی از جمله انواع نبشی و ناودانی ها می باشد. این مجتمع در سال ۱۳۹۶ در شهرک صنعتی ایوانکی سمنان تاسیس شد که توانست به سرعت جزو بزرگترین و معتبرترین مجتمع های تولید کننده فولاد در کشور شود. توجه داشته باشید فولاد نورد با بهره مندی از تکنولوژی و ماشین آلات روز دنیا به خوبی توانسته است محصولات فولادی و ناودانی را در سایزهای مختلف را تولید و روانه بازار کند.

 

محصولات فولاد تولیدی نورد مگا استیل ایوانکی

 

محصولات فولاد تولیدی نورد مگا استیل ایوانکی

  1. نبشی
  2. ناودانی

نبشی

بهتر است بدانید نبشی از جمله پروفیل های ریزنقش و پر کاربرد می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی را به اختصار با حرف L  نمایش می دهند که این بخاطر داشتن دو بال عمود بر هم می باشد. به طور کلی دو بال نبشی با یکدیگر برابر می باشند که معمولا به آن نبشی بال مساوی گفته می‌شود.

 نبشی در ساختمان سازی مصارف بسیاری دارد. اما استفاده صنعتی فراوانی نیز از این محصول صورت خواهد گرفت. توجه داشته باشید وزن نبشی تابعی از سایز آن است.به عنوان مثال نبشی بال مساوی به نبشی که اندازه بال آن 60 میلیمتر یا ۶ سانتی متر باشد. معمولاً سایز و ضخامت نبشی کنار هم درج می شود.

نبشی نورد مگا استیل ایوانکی

به طور کلی می توان گفت این مقاطع دارای دو ضلع عمود بر یکدیگر را نبشی می گویند. این کلمه به معنی کنج و پیچ است. نبشی ها دارای ظاهری مثل پیچ یا سوق می باشند. بهتر است بدانید این محصولات فولادی معمولاً در جنس های پلاستیکی، نبشی آلومینیومی، نبشی استیل، نبشی پی وی سی دی و پلی اتیلن و … در بازار می باشد.

 معمولاً نبشی های مورد نیاز صنعت داخل کشور به دو صورت تامین خواهد شد. یک از روش های ان نبشی های وارداتی هستند که بیشتر از کشورهای اوکراین و روسیه تهیه خواهد شد. همچنین نبشی های تولیدی کارخانه های داخل کشور که توسط کارخانه های معتبر از جمله نورد مگا استیل ایوانکی تامین خواهد شد.

انواع نبشی

توجه داشته باشید نبشی ها از نظر فرآیند تولید به دو دسته پرسی و فابریک تقسیم‌بندی می‌شوند.

نبشی پرسی

زمانی که برای تولید نبشی از ورق آهن استفاده شود به آن نبشی پرسی می گویند. تولید این محصول مثل تولید ناودانی پرسی می باشد که با عبور ورق نواربری شده از یک خط تولید شکل دهی سرد انجام خواهد شد. بهتر است بدانید در نبشی پرسی زاویه داخلی تا حد امکان ۹۰ درجه در نظر گرفته می‌شود که دارای بال مساوی بوده و معمولاً جنس آن از فولاد ساختمانی st۳۷ می باشد.

نبشی فابریک

نبشی که در تولید آن از فرآیند نورد گرم استفاده شود از نوع نبشی فابریک می باشد. این محصول توسط شکل دهی اسلب های گداخته تولید و روانه بازار می شود که از خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به نوع پرسی برخوردار است. قابلیت برشکاری و خمکاری، سوراخکاری در این نبشی‌ها به راحتی انجام خواهد شد.

از این رو در کاربردهای مختلفی به شکل های مختلفی درمی‌آورند. یکی از کاربردهای نبشی هایی که سوراخ کاری شده است ساختن قفسه های آهنی برای نگهداری اجسام خواهد بود. از نظر شکل ظاهری به دو گروه بال مساوی و نبشی های بال نامساوی تقسیم بندی می شوند.

نبشی بال مساوی

نبشی بال مساوی به نبشی گفته می‌شود که دو ضلع نبشی با یکدیگر به صورت موازی مساوی باشد.

نبشی بال نامساوی

اگر طول بال های نبشی با یکدیگر برابر نباشند به آن نبشی بال نامساوی گفته خواهد شد.

ناودانی

ناودانی

یکی دیگر از محصولات تولیدی نورد مگا استیل ایوانکی؛ ناودانی می باشد. ناودانی ها از جمله مقاطع فولادی می باشند که جز پروفیل های باز قرار می گیرند. این پروفیل از یک سطح افقی جان نامیده می شود که دارای دو سطح عمودی می باشد که به آن بال گفته می شود. ناودانی ها معمولاً در جنس های مختلفی از جمله گالوانیزه، آلومینیوم، استنلس استیل و …. تولید و روانه ی بازار می‌شود.

 این محصول بر اساس جنس تولید شده در قیمت‌های مختلفی وجود دارند. ناودانی الومینیومی معمولاً از وزن سبک تری از انواع دیگر برخوردار است و دارای قابلیت شکل پذیری و استحکام بالایی نیز می باشد. توجه داشته باشید بیشترین کاربرد این محصول در ساخت چهارچوب‌های در و پنجره، اسکلت سازه ها و شاسی تریلر ها و …  می باشد.

انواع ناودانی

توجه داشته باشید ناودانی ها به طور کلی از نظر فرایند تولید و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم بندی خواهد شد. از لحاظ فرایند می‌توان گفت این محصول به دو نوع نورد شده، فابریک و یا پرسی ذکر کرد که در ادامه شرح می دهیم.

انواع ناودانی

ناودانی نورد شده

تولید این نوع محصول به گونه ای است که شمش خام حرارت دیده از غلتک هایی که نورد می باشند، عبور کرده و ناودانی تولید می شود. با توجه به سایز نوردها، ناودانی ها نیز با همان خط تولید خارج می‌شوند که معمولاً به آن ناودانی فابریک گفته می شود.

ناودانی پرسی

ناودانی پرسی توسط پرس کردن ورق تولید می‌شود که معمولاً این ورق ها در طول ۶ متر می باشند. این ناودانی ‌ها در اندازه های مختلفی به سفارش مشتری ثبت شود. بهتر است بدانید ناودانی پرسی با توجه به ورقی که از آن تهیه می شوند در صنایع مختلفی کاربرد دارند. معمولا در ساختمان از این ناودانی ها بیشتر استفاده خواهد شد.

همانطور که ذکر شد کارخانه تولید کننده نورد مگا استیل ایوانکی محصولات فولادی از جمله نبشی و ناودانی را تولید و روانه بازار می کند. مجموعه آهن هایپر به عنوان نماینده رسمی این کارخانه جهت ارائه و عرضه محصولات فعالیت دارد.

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع محصولات فولادی از جمله نبشی و ناودانی که توسط این شرکت تولید می شود از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد مگا استیل ایوانکی با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر