امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

نخستین واحد تولید کننده لوله گاز در گیلان و دومین کارخانه تولید کننده لوله‌های فولادی و پروفیل، کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان نام دارد. این شرکت در سال 1395 تأسیس گردید و در حال حاضر از برترین واحد‌های تولید کننده لوله و پروفیل در منطقه محسوب می‌شود. ظرفیت تولیدی لوله گاز و سایر لوله‌های فولادی این کارخانه در سال 180 هزار تن است.

کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان در زمینی به وسعت 9 هزار متر مربع واقع است که زیر بنای 220 متر مربعی دارد. در این شرکت حدود 50 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 250 نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند. شرکت پارس فولاد گیلان از تکنولوژی کشور ایتالیا بهره می‌برد.

 

کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

 

محصولات کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

پروفیل فولادی: پروفیل‌های فولادی کاربردهای بیشماری دارند که می‌توان به صنعت ساخت و ساز و راه سازی اشاره کرد. کاربرد اصلی این محصول در ساخت و ساز درب و پنجره‌های آهنی است. از پروفیل‌هایی در این زمینه بهره برده می‌شود که مربعی شکل‌اند و مقاطع کوچکی دارند‌.

محصولات کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

جهت ساخت پوشش سقف سوله‌ها به صورت معمول از پروفیل‌های زد استفاده می‌کنند. ساخت پایه میز و صندلی، چهارچوب درهای آهنی، ساخت کرکره‌های مغازه‌ها با به کار گرفتن دو نوع پروفیل نبشی و ناودانی میسر می‌شود.

لوله فولادی: اگر سؤال این باشد که متداول‌ترین لوله مورد استفاده در صنعت چیست؟ یقینا پاسخ لوله‌های فولادی است. این محصول از جنس فولاد کربن می‌باشد و در ساخت  لوله‌های گاز آب و فاضلاب به کار می‌رود.

ویژگی محصولات کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

درب و پنجره‌ها دو جزو جدا نشدنی ساختمان‌ها هستند و ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه چهارچوب در یا پنجره، شیشه یا درب را محکم نگه داشته‌اند؟ و یا اینکه این چارچوب‌ها از چه ساخته شده‌اند؟ نصب درب و پنجره در یک ساختمان نیاز به پروفیل‌هایی با اشکال خاص دارد که با مکانیزم خاصی هم نصب می‌شوند.

پروفیل لنگه دری مقطع فولادی است که برای ساختن درب و پنجره استفاده می‌شود پروفیل‌های دیگری هم برای ساختن درب و پنجره به کار می‌روند مانند چهارچوب فرانسوی، کلافی، و سپری و… .

 پروفیل پارس فلز گیلان  کاربردهای زیادی در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی دارد و از مهم‌ترین پروفیل‌های درب و پنجره است. پروفیل 508 نیز همان پروفیل لنگه دری است که در بازار به این نام هم تلقی می‌شود.این نوع پروفیل‌ها از خانواده پروفیل‌های بسته می‌باشد و از دو لبه تشکیل شده است که به صورت مخالف هم در بالا و پایین دو طرف پروفیل قرار دارند.

ضخامت موجود در بازار از این پروفیل بین 2 الی 4 میلیمتر می‌باشد و تنوع بسیاری از نظر جنس و مواد به کار رفته در ساختن آن‌ها دارند. کاربرد پروفیل پارس فلز گیلان  که یک مقطع فولادی است بصورت مداوم انجام می‌شود و محدود به زمان‌ یا مکان خاصی نخواهد بود به همین دلیل است که متریال به کار رفته در آن باید بسیار مقاوم و محکم باشد که یکی از این متریال‌ها، فولاد می‌باشد.

ویژگی محصولات کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان

سبکی و مقاوم بودن فولاد ویژگی‌های بسیار خوبی برای استفاده از آن هستند و در نتیجه سختی و فشار زیادی را می‌تواند تحمل کند که از این رو برای صنایع مختلف از لنگه دری فولادی استفاده می‌کنند ناگفته نماند امروزه متریال‌های مختلفی در تولید پروفیل پارس گیلان استفاده می‌شود.

نحوه تولید پروفیل فلز گیلان

نوع مواد اولیه که در ساخت پروفیل فلز گیلان استفاده می‌شود تعیین کننده کیفیت و مرغوبیت آن است. این پروفیل از ورق‌های روغنی یا ورق سیاه در فرایند نورد تشکیل می‌شوند و فرایند نورد هم به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود.فرایند نورد سرد بسته به ضخامت ورق مورد استفاده در تولید پروفیل پارس گیلان، در دمای مشخص انجام می‌شود.

در حالی که برای فرم‌دهی و شکل دادن آنها از فرایند نورد گرم با ضخامت بالا استفاده می‌شود.به این شکل که با حرارت دادن و گرم کردن ورق فولادی، به آرامی در این ورق خمشی ایجاد می‌شود و در نهایت کار مقطع لوله‌های فولادی تشکیل می‌شود.

درزهای لوله‌ها در محل اتصالشان را با جوشکاری پوشش می‌دهند و روش‌های مختلفی که جوشکاری دارد، هر کدام قابلیت‌های پارس گیلان دری را تغییر می‌دهد مانند جوشکاری الکتریکی، پودری، جوشکاری با فرکانس بالا.پروفیل‌ها در اندازه‌های 6 الی 12 متری برش خورده و به صورت شاخه‌ای دسته بندی می‌شوند.

مزایای لوله‌های فولادی

محصولات تولیدی کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان مزایا زیادی دارند که برخی مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از مقاومت کششی بالا، امکان تولید وسیع، تولید با ضخامت‌های گوناگون، مقاومت فشاری بالا و…

مزایای لوله‌های فولادی

جمع بندی؛  همان طور که در این مقاله برسی کردید؛ کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان در زمینه تولید پروفیل فولادی و لوله‌های فولادی جهت ساخت لوله‌های آب و گاز فعالیت می‌کند. این کارخانه در استان گیلان و شهرستان صومعه سرا و در شهرک صنعتی‌ با همین نام واقع است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه لوله و پروفیل پارس فلز گیلان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر