امروز : چهارشنبه 01 می 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا

کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا

مقاطع فولادی امروزه در ساختمان سازی به وفور استفاده می شود. به همین خاطر تولید کنندگان داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این محصولات اقدام کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم محصولات تولیدی کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید در صنعت مصالحی به نام لوله و پروفیل وجود دارد. این دو مقطع معمولاً تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارد که هر یک با توجه به ویژگی های خاصی که دارند در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این دو مقاطع توسط روش های مختلفی تولید می شوند.

 

کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا

 

لوله و پروفیل

هر یک از مقاطع لوله و پروفیل دارای تعریف و کاربردهای جداگانه می باشد. لوله به استوانه توخالی که بلند و دایره شکل می باشد گفته می شود. اما پروفیل به تجهیزاتی که در ساخت قسمت هایی از ساختمان های مثل درب و پنجره و نمای ساختمان استفاده می شود؛ می گویند.

به طور کلی می‌توان گفت پروفایل به معنی مقطعی ثابت و مشخص در طول است. همانطور که لوله ها در انواع مختلف در بازار موجود می باشد و از جنس های گوناگون تشکیل شده اند پروفیل ها نیز به این صورت می باشد.

خرید محصولات تولیدی کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا

انواع لوله

بهتر است بدانید لوله ها به طور کلی به سه دسته درزدار، بدون درز و گازی تقسیم بندی می شود. هر یک از انواع لوله ها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی می باشد. توجه داشته باشید لوله های درزدار یا درز جوش از زیر مجموعه صنعتی حفاری و سیاه آب تقسیم بندی خواهد شد. لوله مانیسمان یا بدون درز معمولاً از جنس فولاد تولید و عرضه می‌شود که بدون هیچ‌گونه جوش و درز در سایز دلخواه تولید می شود.

 لوله های گازی معمولاً به صورت روکار یا توکار استفاده می شود. لوله گازی دارای جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد. بیشترین کاربرد این لوله ها در صنعت نفت و گاز یا پالایشگاه برای جابه جایی گاز می باشد.

توجه داشته باشید در صنایع ساخت و ساز، لوله های صنعتی پالایشگاه ها، صنایع پتروشیمی، در لوله کشی های ساختمان ها و توزیع گاز شهری استفاده خواهد شد.

انواع پروفیل

بهتر است بدانید پروفیل ها به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شود. از نظر نوع استفاده و شکل آن ها به دو دسته پروفیل باز و پروفیل بسته تقسیم‌بندی می‌شود. پروفیل باز به مقاطعی مثل میلگرد، تسمه، ناودانی، نبشی، تیرآهن و ….گفته می‌شود. پروفیل بسته نیز به مقاطعی مثل لوله، قوطی، در و پنجره، کرکره برقی و پروفیل های پی وی سی و … گفته خواهد شد.

 از پروفیل‌های که در بخش‌های مختلفی می باشند مثل پروفیل های مربعی، پروفیل های مستطیلی و یا پروفیل زد طبقه بندی می شود. همچنین تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد که پروفیل ها به چهار دسته ساختمانی، کامپوزیتی، آلومینیومی، گالوانیزه تقسیم‌بندی می‌شود که از این پروفیل ها در کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود.

کاربرد پروفیل ها

بهتر است بدانید لوله و پروفیل ها کاربردهای بسیاری دارند که هر یک با توجه به ویژگی‌ها، نوع مقطع فیزیکی، محیط مورد نظر و … مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از موارد مصرف این لوله و پروفیل به شرح زیر است.

موارد مصرف لوله

از کاربردهای لوله می‌توان گفت در صنایع نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ها، در ساخت و سازها، خودروسازی و … از این لوله‌ها به عنوان تجهیزات استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت از لوله ‌ها برای جابه جایی و انتقال مواد مختلف استفاده خواهد شد که این مواد می‌تواند سیال یا گاز باشد. نوعی دیگر از لوله ها که بسته نام دارند برای انتقال مواد نمی باشند. بلکه سازه موقت برای رسیدن کارگران به نقاط مرتفع و غیر قابل دسترس ساختمان ها می باشد.

قیمت محصولات تولیدی کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا

موارد مصرف پروفیل

بهتر است بدانید بخش زیادی از این پروفیل ها برای ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود که معمولاً در دو جنس آلومینیومی و آهنی تولید و روانه بازار می‌شود.

این پروفیل ها برای تولید نرده های فلزی نیز استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید پروفیل های مربع و مستطیل شکل که از مقاطع کوچک برخوردار است برای نرده کشی در مکان‌های مختلف مثل پنجره، در، راه پله ها اطراف کارخانه ها و پیاده‌روها استفاده خواهد شد.

 از پروفیل ها در صنعت خودروسازی نیز استفاده خواهد شد که بیشتر آن ها پروفیل های مربع و مستطیل می باشد. برای ساخت پایه های میز و صندلی نیز پروفیل مربعی شکل بسیار کاربرد دارد. برای سقف سوله ها از پروفیل نوع زد استفاده شود.

روش تولید لوله و پروفیل استوار صحرا

کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا برای تولید لوله و پروفیل از روش نورد سرد استفاده می‌کنند.  ورق های فولادی را به محصولات نهایی به شکل و اندازه های مختلفی تبدیل خواهد شد. مراحل تولید لوله و پروفیل در ادامه ذکر می کنیم.

مواد اولیه: مواد اولیه که توسط کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا مورد استفاده قرار می گیرد؛ از کشورهای اروپایی و ژاپن تهیه می‌شود. ورقی که برای تولید محصولات استفاده می شود، باید دست از ترکیبات شیمیایی خاص استفاده شود تا در زمان تولید و در هنگام مصرف برای تولید کننده و مصرف کننده مشکل ساز نشود.

روش تولید لوله و پروفیل استوار صحرا

توجه داشته باشید ورق فولادی بعد از ورود به کارخانه سنجیده می شود و با توجه به مشخصات متریال و مواد استفاده در قسمت های مختلف انبار رفته و به فرایند تولید وارد می شود.

برش کلاف به نوار: بهتر است بدانید کلاف ها در دستگاه های برش به عرض مشخص بریده خواهد شد. این  دستگاه‌ها اتوماتیک و برخی نیمه اتوماتیک می باشد. یک دستگاه برش از قسمت های مختلفی از جمله ذخیره کلاف، حمل کننده، ضربه‌گیر، کلاف گیر و سیستم های باز کننده، طوقه های کوچک، کلاف سیستم کنترل کننده کناره برای بهتر تنظیم شدن، صاف کننده ورق، گیوتین و قرقره های هدایت ورق، قسمت اصلی برش غلتک های جدا کننده، نوارهای بریده شده، نگهدارنده نوارها و در نهایت نوار جمع و … تشکیل شده است.

انواع لوله های شرکت لوله و پروفیل استوار صحرا

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید مقاطع فولادی از جمله لوله و پروفیل مورد نیاز برای ساخت و ساز و صنایع مختلف را که توسط شرکت لوله و پروفیل استوار صحرا تولید شده است را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می توانید با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه لوله و پروفیل استوار صحرا با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر