امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد کاوه اروند

کارخانه فولاد کاوه اروند

کارخانه فولاد کاوه اروند برای تولید انواع میلگرد در شهر خرمشهر استان خوزستان در سال 1391 احداث گردید و به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع میلگرد در کشورمان تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا با شرکت فولاد کاوه اروند و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد کاوه اروند

به‌طورکلی پروژه‌های شرکت فولاد کاوه اروند در دو فاز انجام می‌شود که در فاز اول این شرکت برنامه دارد تا برای تولید میلگرد و وایر با ظرفیت 600 هزار تن در سال فعالیت کند. فاز دوم این طرح هم در حال احداث واحد احیا مستقیم با ظرفیت 7.1 میلیون و قسمت فولادسازی با ظرفیت 2 میلیون تن و همچنین نورد قطعات سنگین با ظرفیت 1400 هزار تن در سال است. قیمت میلگرد های تولیدی این شرکت به‌صورت لحظه‌ای تغیر می‌کند و برای خرید آن تأثیر دارد.

کارخانه فولاد کاوه اروند

محصولات کارخانه فولاد کاوه اروند

در این بخش به محصولات تولیدی کارخانه فولاد کاوه اروند می‌پردازیم. این شرکت مشغول به تولید انواع میلگرد آجدار در سایزهای 10 تا 32 میلیمتر و در گرید A3 است و همچنین کلاف ساده و آج‌دار هم در سایزهای 5.5 تا 16 میلیمتر است.

این شرکت شامل 18 استند پرقدرت برای تولید میلگرد است که با سرعت 16 متر بر ثانیه میلگرد تولید می‌کند که این رقم در بین دیگر کارخانه‌ها قابل توجه است. میلگرد A3 تولیدی این شرکت مقاومت بالایی دارد و دارای تنش جاری 4 و تنش گسیختگی 6 هزار کیلوگرم بر سانتی مترمربع است که این میلگرد های تولید به میلگرد خشک معروف هستند و دارای تنش پلاستیکی 14 درصد هستند.

در شرکت فولاد کاوه اروند شمش‌های فولادی در کوره در برابر حرارت 1100 درجه‌ای قرار گرفته و به حالت مذاب در می ایند و در مرحله بعد با کمک جک هیدرولیکی در ردیف‌های مشخص شده قرار می‌گیرند و برای رفتن به مرحله نورد آماده می‌شوند.

در این مرحله غلتک‌های مشخص شده در دستگاه نورد در چند مرحله با ایجاد کشش و فشار باعث رسیدن محصول به قطر استاندارد شده و در آخر این میلگرد ها به بخش اج زنی فرستاده می‌شوند. باید در نظرداشت که تغییرات قیمت ارز و همچنین میزان عرضه و تقاضای شمش در بورس بر قیمت این محصول تأثیر بسزایی دارد.

محصولات کارخانه فولاد کاوه اروند

شرکت فولاد کاوه اروند توانایی لازم برای صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه خلیج فارس را دارد و باعث ارز اوری برای کشور می شود. این شرکت دارای سیستم تصفیه اب و فاضلاب است صنعتی است که باعث کنترل بهینه در سیستم می‌شود.

محصولات تولیدی این شرکت تحت استاندارد 615 داخلی قرار دارند و در انتهای مراحل خواص مکانیکی و شکل ظاهری آن ها هم مورد ازمایش قرار می گیرد. سرمایه لازم برای این شرکت که حدود 35840 هزار یورو است که 23000 هزار یورو از این مقدار توسط کمک سرمایه گذاری صندوق توسعه و با کمک بانک سپه  باقی مانده این مبلغ توسط سهامداران تامین شد.

 محصولات این شرکت که شامل 480 هزارتن میلگرد و حدود 120 هزارتن مفتول را در سال تولید می‌کند. این پروزه به طور مستقیم برای 400 نفر شغل ایجاد کرده است و در هنگام راه اندازی پروژه برای 200 نفر به شکل مستقیم و برای حدود 2000 نفر به شکل غیر مستقیم کار ایجاد کرده است.

این شرکت در زمینی به مساحت 220 هکتار احداث شدکه حدود 12 هکتاران به کارخانه نورد اختصاص یافته است. از جمله اهدافی که این شرکت قصد رسیدن به آن را دارد طراحی و تجهیز و بهره برداری از کارخانه های تولید محصولات معدنی و متالوژی و همچنین فعالیت هایی مانند تأسیس و راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن و احیا مستقیم و ریخته‌گری و نورد فلزات و صنایع معدنی و فعالیت‌های بازرگانی و صادراتی است.

در حال حاضر میلگرد تولیدی شرکت اروند در قطرهای 8 تا 32 میلی متر است که تحت استاندارد 3A  هستند. این میلگرد ها از نوع سخت و اج پیچیده است باید در نظر داشت که مقاومت میلگرد های A3 نسبت به میلگرد های A2 و A1 بیشتر است و همچنین تنش جاری آن 4000 کیلوگرم برسانتی متر مربع و تنش گسیختگی ان 6000 کیلوگرم برسانتی متر مربع است.

بیش ترین مصرف این میلگرد های A3 در تیرها و ستون ها است و همچنین به عنوان میلگرد اصلی سازه استفاده می‌شود.

همچنین این نوع میلگرد A3 نسبت به دیگر مدل ها ترد تر و شکننده تر هستند و این در حالی است که میلگردهای A2 انعطاف پذیر تر هستند. البته شکل اج این دو نوع محصول با هم فرق دارند.

باید در هنگام خرید دقت کرد چون این دو نوع میلگرد بسیار به هم شبیه هستند ولی از نظرمقاومت شیمیایی و فیزیکی باهم فرق دارند. همچنین محصولات تولیدی اروند دارای آرم حک شده بر روی محصولات خود هستند. محصولات این کارخانه را می‌توانید در فروشگاه آهن هایپر با بهترین قیمت خریداری کنید.

انواع میلگرد

انواع میلگرد

به‌طورکلی میلگرد ها داری سطح مقطعی دایره ای شکل هستندکه در طول و قطر باهم متفاوت هستند. در ساختمان سازی چون بتن به تنهایی مقاومت کششی کمی دارد و برای استفاده در ستون ها و پایه ها مناسب نیست به این علت درون آن ها از میلگرد استفاده می‌شود که به طور همزمان کشش و فشار را تحمل کند که به است ترکیب که از بتن  فولاد بدست می آید بتن ارمه گفته می‌شود.

میلگردها بسته به نوع مصرف شان دارای جنس های مختلفی هستند که پر مصرف ترین آن ها که در صنعت مورد استفاده است میلگردهای فولادی است. البته این نوع از میلگردها هم بسته به مقاومتی که در برابر نیروی کششی دارند طبقه بندی میشوند که به ان مقاومت مشخصه فولاد گفته می‌شود.

به طور کلی میلگردها از نظر شکل ظاهری به چهار دسته A1 و A2 و A3 و A4 تقسیم بندی می شوند که در نوع اول دارای سطح مقطعی برم و بدون اج است و در نوع دوم نیمه سخت ودارای آج ساده است و در نوع سوم سطحی سخت و با اج پیچیده است و در نوع چهارم که سطح مقطعی سخت و دارای اج های مرکب است.

برای تشخیص میلگرد A3 و A2 در شکل اج این دو محصول است. که شکل اج A2 به صورت منفرد و موازی است ولی در میلگرد A3 به صورت ضربدری و هفت و هشتی است.

برای طراحی پی ساختمان از نوع طولی A3 و میلگرد A2 استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که میلگرد A3 تردتر است ولی A2 انعطاف پذیر تر است. محصولاتی که دارای اج فنری هستند از نوع A2 هستند. بیشتر میلگردهای مورد استفاده در ساختمان سازی از نوع A2 و A3 و A4 هستند و در جاهایی که نیاز شکل پذیری است از نوع A2 استفاده می‌شود اما در فوندانسیون ساختمان از دو نوع A2 و A3 استفاده می‌شود.

در ارماتورهای طولی از نوع A3 و در ارماتورهای عرضی از نوع A2 استفاده می‌شود. در جاهایی که باید در برابر زلزله مقاومت بیشتری داشته باشند در قسمت هایی مانند تیر و ستون و دیوار برشی و تیرچه و دال اصلا نباید از میلگردهای A3 به خاطر ترد بودن و عدم شکل پذیری استفاده کرد.      

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد کاوه اروند با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر