امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد نیشابور

کارخانه فولاد نیشابور

فولاد نیشابور از مهمترین شرکت هایی است که نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی هم به ترتیب در حوزه تولید و صادرات فولاد به موفقیت های بی نظیری دست یافته است. مطمئنا شما اسم این شرکت را از طریق رسانه های اجتماعی مانند: تلویزیون، اینترنت و… شنیده اید.

اما آیا می دانید که این شرکت در حوزه تولیدات محصولاتش در سطح جهانی هم به شهرت دست یافته است؟ اگر کسب و کار شما به نحوی با تولید محصولات این مجتمع سر و کار دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید که به مجموعه سوالات شما در زمینه موارد زیر پاسخ دهیم و اطلاعات عمومی شما را در قالب پاسخگویی به سوالات زیر افزایش دهیم:

  1. پیشینه شرکت فولاد نیشابور چیست؟
  2. سیر گسترش و توسعه این مجتمع شامل چه مراحلی بوده است؟
  3. خطوط تولید مجتمع فولاد شامل چه واحدهایی هستند؟
  4. محصولات مجتمع فولاد در کشور کدامند؟

 

فولاد نیشابور

 

آشنایی با پیشینه شرکت فولاد نیشابور:

فولاد نیشابور را می توان به عنوان بزرگترین شرکت های سازنده فولاد در ایران دانست. این شرکت از لحاظ جغرافیایی در 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان نیشابور در استان خراسان واقع شده است. البته این کارخانه تحت عنوان نورد فولاد خراسان در اسامی شرکت های مشهد به ثبت رسیده است.

گفتنی است که مجتمع فولاد نیشابور از تکنولوژی و فناوری های پیشرفته در تولید محصولات خود استفاده می کند و این محصولات را با بهترین کیفیت های بین المللی ساخته و به خارج از کشور صادر می کند. مجتمع فولاد نیشابور را می توان به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی کشور دانست که ظرفیت تولیدی آن به بیش از 4 میلیون تن در سال می رسد و توان اشتغال زایی برای 5 هزار نفر افراد بیکار به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

محصولات شرکت فولاد نیشابور

معرفی محصولات تولید شده در مجتمع فولاد نیشابور:

جهت اطلاع شما عزیزان باید بگوییم که این مجتمع محصولاتی مانند: میلگرد آجدار، ساده، آهن اسفنجی، شمش و تسمه فولادی را هر ساله تولید و در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند.

آشنایی با سیر توسعه و گسترش سومین شرکت مهم در زمینه تولید فولاد در کشور:

طبق آخرین نظرسنجی های به دست آمده، شرکت فولاد نیشابور را می توان به عنوان سومین کارخانه مهم تولید کننده فولاد بعد از شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان دانست.

برای اینکه بهتر با پیشینه این شرکت آشنا شویم باید بگوییم که این واحد بزرگ اقتصادی در سال 1369 راه اندازی شده و در سال 1380 به بهره برداری کامل رسیده است.

بسیاری از کارشناسان هدف راه اندازی این شرکت را تولید 550 هزار تن مقاطع ساختمانی در سال دانسته اند و در نهایت این مجتمع توانست در سال 1380 با ظرفیت 630 هزار تن به مرحله عملیاتی برسد.

جهت اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم که این واحد بزرگ اقتصادی همچنین توانست اولین واحد احیا مستقیم تولید زغال سنگ را در سال 1388 با ظرفیت 800 هزار تن به بهره برداری برساند و با تلاش های مستمر کارکنان و مدیران این مجتمع، فاز دوم همین بخش در سال 1389 به مرحله عملیاتی رسید.

اگر چه با وجود تحریم ها و مشکلاتی که بر صنایع این کشور حاکم شده است می توانیم با افتخار بگوییم که مجتمع فولاد نیشابور با تلاش های مضاعف مدیران و کارکنان به موفقیت هایی دست یافته است که می توانیم این کارخانه را به عنوان سومین مرکز مهم و اصلی در زمینه تولید فولاد در کشور معرفی کنیم.

آشنایی با خطوط تولید فولاد نیشابور

با واحدهای خطوط تولید مجتمع فولاد در شهرستان نیشابور بیشتر آشنا شویم:

جهت اطلاعات بیشتر شما خواننده گرامی باید عرض کنیم که واحدهای اصلی این مجتمع از بخش های گندله سازی، ذوب، ریخته گری، نورد و احیاء مستقیم تشکیل شده است و بقیه بخش ها به عنوان واحدهای پشتیبانی مشغول به فعالیت هستند.

  1. بخش گندله سازی:

  • خردایش: تمام تلاش این واحد مبنی بر این است که سایز کنسانتره ها به مطلوب ترین حالت خود برسد.
  • مخلوط سازی: در این واحد، عمل مخلوط سازی مواد از جمله: بنتونیت و سنگ آهک جهت آماده سازی مراحل بعدی، صورت می گیرد.
  • گوی سازی: در این مرحله، عملیات متراکم و فشرده سازی گندله ها هنگام غلتیدن، انجام می شود.
  • پخت: افراد متخصص با چینش گندله ها بر روی هم، عملیات مستحکم سازی آنها را با عبور از هوای داغ انجام می دهند.

پیشینه شرکت فولاد نیشابور

  1. بخش احیاء مستقیم:

  • بخش بریکت سازی: این واحد جهت کاهش دور ریز های قطعات، امکان احیاء مستقیم محصولات را فراهم می کند.
  • بخش واگن بردان: نقش این واحد این است که هر ساله 900 تن سنگ آهن از خط راه آهن فولاد نیشابور، دریافت کند.
  • بخش احیاء مستقیم ( یک و دو): گندله آهن پس از ورود به این واحد و طی انجام فعالیت های مختلفی به آهن اسفنجی یا DRI منتقل می شوند.
  • بخش تصفیه دود: این واحد به خاطر حفظ سلامت کارکنان کارخانه و جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست در فرآیند تولید فولاد، ایجاد شده است.
  1. بخش ذوب:

    عملیات انتقال آهن اسفنجی به بخش ذوب توسط این واحد صورت می گیرد.

  2. بخش نورد گرم:

    شمش های تولید شده در واحدهای ریخته گری در این مرحله به انواع محصولات فولادی تبدیل می شوند.

  3. واحدهای پشتیبانی:

    این بخش از مجتمع، تمامی فعالیت های جانبی و حمایتی جهت تولید فولاد در کارخانه را به عهده دارد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر