امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد ماهان ذوب

کارخانه فولاد ماهان ذوب

فولاد ماهان ذوب یک مجموعه صنعتی است که در زمینه تولید و ساخت انواع نبشی فعالیت می‌کند. در ادامه بیشتر با این کارخانه و محصولات آن آشنا خواهید شد.

محصولات فولاد ماهان ذوب

قبل از تولید نبشی شمش فولادی را ذوب می‌کنند. بهتر است با ساختار و انواع شمش فولادی آشنا شوید.

شمش‌های فولادی حاصل فرایند ذوب قراضه و آهن اسفنجی می‌باشند که در کوره‌های القائی و ریخته‌گری مداوم تولید می‌شوند. همچنین از این شمش‌های فولادی به عنوان ماده اولیه بسیاری از کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌گردد. همان طور که می‌دانید؛ شمش‌های فولادی در تولید میلگرد، نبشی و ناودانی و سایر قطعات فولادی کاربرد دارند.

یکی از دسته‌بندی‌های شمش‌های فولادی براساس میزان درصد کربن آن است. بنابراین شمش‌های فولادی به دو دسته sp3 و sp5 تقسیم می‌شوند. مطابق با آنچه که توضیح دادیم هر یک از این نوع شمش‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

 

محصولات فولاد ماهان ذوب

 

شمش فولادی 5sp: همان‌طور که می‌دانید برای ساخته و تولید میلگردهای آجدار و ساده به شمش فولادی نیاز است.  این مجموعه شمش‌ها را در ابعاد ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۵۰*۱۵۰ میلی متر تولید می‌کند. عملیات نورد که جهت ساخت شمش‌ها به کار می‌رود با توجه به ابعاد و سایز شمش‌ها در ۳ یا ۵ مرحله انجام می‌شود. به صورت معمول این شمش‌ها در طول 12 متر تولید می‌شوند. ازمهم‌ترین محصولات شرکت‌های فولادسازی شمش‌های آهن 5sp است که در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود.

این شمش‌ها در حالت تک شاخه، دو شاخه و چهار شاخه ساخته می‌شوند. شمش‌های تک شاخه در سایزهای بین ۱۸ تا ۳۲ تولید و به بازار عرضه می‌گردند. شمش‌های دوشاخه در سایزهای ۱۶،۱۲،۴ تولید می‌شوند و چهار شاخه ابعاد ۸ و ۱۰ متری دارد.

شمش فولادی 3sp:  این شمش فولادی از انواع شمش‌های کم آلیاژ محسوب می‌شود و ودر طول‌های 6 و 12 متری تولید می‌گردد. این گروه جهت تولید انواع محصولات نوردی ساختمانی قابل مصرف است.

 

شمش فولادی فولاد ماهان ذوب

 

 شمش فولادی در ابعاد گوناگونی مانند 130*130’150*150’180*180’200*200 ساخته می‌شود. طول این محصولات بین 6 تا 12 متر برآورد می‌شود. این شرکت در حال توسعه است و به دنبال ارتقا و پیشرفت بیشتر گام بر می‌دارد.   رعایت استانداردهای بین المللی و کیفیت بالای محصولات فروش و پیشترفت را به ارمغان می‌آورد.

یکی از اصلی ‌ترین محصولات این شرکت، نبشی است که در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌شود. به صورت کلی نبشی یک سازه فلزی بوده و در ساخت و ساز و کارهای عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

نبشی به دو صورت پرشی و فابریک در بازار وجود دارد. در یک دسته بندی دیگر نبشی را بر اساس شکل ظاهری آن تقسیم بندی می‌کنند که شامل بال مساوی و بال نامساوی است. تفاوت اساسی این نوع نبشی‌ها در ابعاد و اندازه بال‌های آن است‌.

نبشی‌های پرسی در ابتدا به شکل ورق‌های 6 متری که از وسط خم شده‌اند  به صورت مقطعی در می‌آیند. نبشی‌های فابریک اما از همان ابتدا به صورت نبشی از خط تولید خارج می‌شود.

نبشی۴*۵۰*۵۰: وزن هر شاخه این نبشی ۹.۱ کیلوگرم است و حالت ۶ متری دارد. با استاندارد sp۵ ساخته شده است و ضخامت ۴ میلی متر دارد.

 از جمله کاربردهای محصولات این مجتمع صنعتی می‌توان به صنایع سازه‌های فلزی و فضایی اشاره کرد. ساخت سازه‌های آسانسور، ساخت فوندانسیون، اتصالات پل‌ها، ستون‌ها، ساخت خرپا و… از جمله کاربردهای دیگر نبشی  فولاد ماهان ذوب می‌باشند.

 

نبشی کارخانه ذوب ماهان

 

واحد کنترل کیفیت فولاد ماهان ذوب

در شرکت‌های فولادسازی بعد از تولید وساخت، محصولات وارد آزمایشگاهی می‌شوند تا کیفیت، مقاومت و سایر ویژگی آن‌ها مورد برسی قرار گیرد. شرکت فولاد ماهان ذوب از این قضیه مستثنی نیست و محصولات تولیدی توسط بازرسین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. وجود پرسنل فنی و افراد متخصص در آزمایشگاه‌ کارخانه فولادماهان ذوب موجب می‌گردد تا تست محصولات به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

قیمت  و خرید محصولات  فولاد ماهان ذوب

جهت اطلاع از به روزترین قیمت نبشی فولاد ماهان ذوب به وب سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه فرمائید و برای مشاوره با کارشناسان فروش تماس بگیرید‌.

 قیمت محصولات این شرکت متغییر است و باتوجه به بازار بورس و تحولات اقتصادی دچار تغییر می‌گردد. برای اطلاع از به روزترین اخبار و اطلاعات مربوط به این کارخانه می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت مراجعه نموده یا در کانال‌های رسمی تلگرام و اینستاگرام این شرکت عضو شوید.

 

قیمت محصولات فولاد ماهان ذوب

 

جمع بندی: همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید: فولاد ماهان ذوب در زمینه تولید انواع نبشی فعالیت می‌کنند.  عوامل و کارکنان زیادی در بخش‌های مختلف شرکت شبانه روز فعالیت می‌کنند تا انواع نبشی را تولید کنند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه فولاد ماهان ذوب به دست آورده باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد ماهان ذوب با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر