امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد قزاق

کارخانه فولاد قزاق

یکی از پرمصرف‌ترین و با کیفیت‌ترین ورق‌های خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورق قزاق است. در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با کارخانه فولاد قزاق  و محصولات آن صحبت کنیم.

محصولات کارخانه فولاد قزاق

کارخانه فولاد قزاق در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی همچون ورق روغنی، ورق سیاه و گالوانیزه فعالیت می‌کند‌. در ادامه با هر یک از آن‌ها به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

 

کارخانه فولاد قزاق

 

ورق سیاه

ورق سیاه که محصول خروجی نورد گرم است سطح نسبتا خشنی دارد. ضخامت ماده در نورد گرم از 25 به 6 میلی متر کم می‌شود. تلرانس‌های ابعادی ورق سیاه زیاد دقیق نیست.

ورق‌ روغنی

ورق‌هایی که با نورد سرد تولید می‌شوند یعنی ورق‌های روغنی تلرانس‌های کمتری دارند و ضخامت آن‌ها در مقایسه با ورق سیاه کم است.  سایز ورق‌های سیاه تا 200 میکرومتر و فویل آلومینیوم آن به 8 میکرومتر می‌رسد. به صورت معمول فویل آلومینیوم با استفاده از یک قفسه کاهش ضخامت پیدا می‌کند. در اغلب کارخانجات فولادسازی برای ساخت ورق‌هایی با ضخامت بین 1.8 تا 4 میلی متر از 5 قفسه کاری بهره می‌گیرند.

محصولاتی که با ابعاد بزرگ تولید می‌شوند معمولا از شیوه نورد گرم به دست می‌آیند. ورق‌هایی که به وسیله نورد گرم تولید می‌شوند به عنوان ماده اولیه نورد سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.  محصولاتی که به واسطه نورد سرد تولید می‌شوند ابعاد کوچکی دارند.

به صورت معمول ورق‌های روغنی در ساخت قطعات خودرو، ساخت و ساز ساختمان، مبلمان و لوازم خانگی به کار برده می‌شوند. محصولاتی که با روش نورد سرد تولید و به بازار عرضه می‌گردند انعطاف پذیری و دوام بالایی دارند.

 

ورق‌ روغنی

 

ورق گالوانیزه

به صورت کلی ورق‌های فولادی با دو روش نورد سرد و گرم تولید و به بازار آهن عرضه می‌گردند.  ورق‌هایی که از روش نورد گرم ساخته می‌شوند در فرایند خاصی به گالوانیزه تبدیل می‌شوند.

متخصصان و مهندسان  صنعت بعد از این مرحله بر سطح خارجی آن روکشی از جنس فلز روی می‌کشند.محصولات نورد سرد از لحاظ ابعاد و اندازه  در مقایسه با نورد گرم از دقت بیشتری برخوردار هستند. لازم به ذکر است اشکال ورق‌های گالوانیزه محدود بوده و به اشکالی همچون مدور، مربع و مسط تغییر پیدا می‌کنند.

نحوه ساخت ورق گالوانیزه کارخانه فولاد قزاق

در ابتدا فلز پایه به سمت خطوط تولیدی انتقال می‌یابد و سپس پوششی از جنس روی و آلمینیوم است تمام سطح آن را فرا می‌گیرد.  در مرحله بعد و پس از خشک شدن و خنک‌شدن محصول نهایی باید آماده رنگ آمیزی باشد. رنگ آمیزی ورق‌های گالوانیزه در کوره‌های مخصوص انجام می‌شود.

پرکاربردترین ورق‌های فولادی، ورق ‌های گالوانیزه است که از کاربردهای آن می‌توان به مقاومت ستودنی آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی اشاره کرد.

با انجام عملیات گالوانیزاسیون عمر ورق‌های فولادی به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. اگر به قصد جوشکاری از ورق گالوانیزه بهره‌می‌برید؛ بدانید که جوشکاری با این ورق‌ها به سادگی انجام می‌شود. شکل دهی ورق گالوانیزه و فرم دهی آن به راحتی انجام می‌شود‌. توجه داشته باشید انعطاف پذیری ورق‌های این مجموعه صنعتی مطابق با خواست و سفارش مشتری قابل تغییر است.

قابلیت انعطاف پذیری ورق گرم نسبت به سرد بیشتر است و این امر تا حدی است که می‌توانند ورق‌ها را به اشکال مختلف تبدیل کنند.

کاربردهای ورق گالوانیزه کارخانه فولاد قزاق

ورق گالوانیزه قزاق در موارد زیر به کار می‌رود.

  • ساخت و تولید لوازم آشپزخانه
  • تولید لوازم الکترونیک و برقی
  • صنعت خودروسازی و ماشین آلات صنعتی
  • ساخت سیلوهای گالوانیزه

قیمت محصولات کارخانه فولاد قزاق

ورق‌های سیاه قزاق به صورت مستقیم در بازار فولاد تأثیر می‌گذارند زیرا از طرف مشتریان تقاضای بالایی دریافت می‌کنند. ورق سیاه به دلیل روش تولیدی آن یعنی نورد گرم قیمت کمتری در مقایسه با ورق‌های روغنی و گالوانیزه دارد.

جهت اطلاع از به روزترین اخبار و اطلاعات کارخانه فولاد قزاق به وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه فرمائید‌.

 

قیمت محصولات کارخانه فولاد قزاق

 

ورق‌های روغنی و گالوانیزه که محصولات نورد سرد هستند، به صورت تقریبی قیمتی معادل دو برابر  ورق‌های سیاه دارند. علت این موضوع هم پیچیده‌تر بودن ساخت ورق سرد نسبت به ورق گرم است.

روش‌های تولیدی نورد گرم،  محصولاتی با مرغوبیت و کیفیت بالا تولید می‌کنند. روش‌های تولیدی در فرایند نورد گرم، تکامل یافته  بوده و قیمتی ارزان‌تر از ورق سرد دارند. دستگاه‌هایی که با آن ورق سیاه تولید می‌کنند، بسیار گران است. به همین جهت در استانداردها و شکل‌های مشخصی تهیه می‌شوند و متقاضیان زیادی در سراسر کشور دارند.

جهت خرید محصولات کارخانه فولاد قزاق به وب سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه فرمائید و از به روزترین محصولات این شرکت مطلع گردید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد قزاق با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر