امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد راستین آستارا

کارخانه فولاد راستین آستارا

در این مطلب قصد داریم به معرفی کارخانه فولاد راستین آستارا بپردازیم و محصولات تولیدی آن را معرفی نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد راستین آستارا

کارخانه فولاد راستین آستارا در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه جهت تولید انواع میلگرد آجدار افتتاح شده که در گیلان شهرستان آستارا واقع شده است. بهتر است بدانید این شرکت با بهره مندی از تجهیزات و ماشین آلات مرغوب و همچنین دانش روز و تکنولوژی توانسته است محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار کند.

 

کارخانه فولاد راستین آستارا

 

 در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها محصولات داخلی را تامین می کند، بلکه محصولات مورد نیاز را به کشورهای مجاور در سطح خاورمیانه نیز صادر می کند. بهتر است بدانید میلگرد راستین آستارا از ویژگی های بسیاری مثل مقاومت بالا در برابر خستگی، داکیتیلتی مناسب با کیفیت عالی برخوردار می باشد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در حدود ۱۲۰ هزار تن در سال می باشد.

انواع میلگرد کارخانه فولاد راستین آستارا

محصولات تولیدی فولاد راستین آستارا

شرکت فولاد راستین آستارا تولید کننده انواع میلگرد آجدار می باشد. میلگردهایی که این مجموعه تولید می‌کند در گرید A3 از سایز ۱۴ تا ۲۲ تحت استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ است. توجه داشته باشید این میلگرد معمولا در مدل 5sp  تولید و روانه بازار می شود که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. مزیت مهم این میلگردها این است که از کیفیت بالا و مقاومت بالا در برابر خستگی برخوردار می‌باشد.

میلگرد  A3

همانطور که ذکر شد کارخانه فولاد راستین استارا تولید میلگرد ها فعالیت دارد. میلگرد ها معمولاً میله های تقویت کننده می باشند که برای بهبود مقاومت در برابر ضعف کشش بتن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بتن در سازه برای ضعف کشش می باشد ولی از لحاظ تحمل فشار از مقاومت بالایی برخوردار است.

 بطور کلی می‌توان گفت میلگرد نوار فولادی متداولی می‌باشد که نورد گرم می شود به صورت گسترده در ساخت و ساز برای تقویت بتن و سازه های سنگ تراشی و … استفاده خواهد شد. میلگردها معمولاً از جنس فولاد می باشد. البته در نظر داشته باشید این محصول در تنوع بالایی قرار دارد. میلگرد A3 توسط کارخانه فولاد راستین آستارا تولید می شود؛ دارای اج های ضربدری می باشد.

میلگرد a3

 البته آج های این میلگردها به صورت مارپیچ بوده و شکل ظاهری آن نیز جناقی می باشد. میزان کربن وجود در ترکیب شیمیایی این محصول در حدود ۲۷ تا ۲۸ درصد است. توجه داشته باشید این نوع میلگرد دارای تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و همچنین تنش گسیختگی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. درصد تغییر پلاستیکی آن نیز در حدود ۱۴ درصد است.

 مقاومت و تنش گسیختگی این میلگرد از انواع دیگر تا حدودی بیشتر می باشد و از لحاظ مقاومت نسبت به میلگرد های دیگر به صورت عالی عمل خواهد شد.

کاربرد اصلی میلگرد A3 در عملیات ساختمانی یا سیویل صنعتی می باشد. همچنین در نظر داشته باشید برای مکان هایی که نیاز به عملیات جوشکاری یا تغییر شکل با زاویه تند داشته باشند استفاده از این نوع میلگرد ها اصلا پیشنهاد نمی شود.

چرا که امکان شکستگی آن بسیار بالا است. از لحاظ طبقه بندی میلگرد  A3 در رده s400  (آج 400 ) قرار دارد. این نوع میلگرد به عنوان میلگرد خشک یا ترد نیز شناخته می شود.

ویژگی های میلگرد A3

همانطور که ذکر شد میلگرد A3 از جمله میلگردهایی می باشد که دارای ویژگی های بسیاری می باشد و در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های بسیار مهم این نوع میلگرد ها این است که در طراحی پی از میلگرد طولی A3 استفاده می شود. همچنین بخاطر خشک شدن نسبت به میلگرد های دیگر ترد و شکننده تر خواهد بود.

 بهتر است بدانید جوشکاری بر روی میلگرد A3 ممنوع می باشد و به هیچ عنوان نباید بر روی این نوع میلگرد جوشکاری نمائید. میزان شکل پذیری این میلگرد در حدود ۱۴ درصد است. همچنین دارای تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و همچنین تنش گسیختگی آن 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

جوشکاری میلگرد A3

همانطور که ذکر شد یکی از کاربردهای بسیار مهم میلگرد A3 استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی می باشد. توجه داشته باشید در برخی از این پروژه ها نیاز به جوشکاری یا خم کردن میلگرد A3 می باشد. به این خاطر باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در زیر به نکات جوشکاری میلگرد A3 می پردازیم.

عدم جوش نبشی آسانسور به میلگرد پوتر

برای تیر بتنی معمولاً از میلگردهای گرید A3 استفاده می شود. بنابراین جوشکاری نبشی آسانسور به این میلگردها باعث شکسته شدن جوش خواهد شد. به این خاطر هیچ گاه پوتر یا تیر بتنی را نباید خراب کنید و از این میلگرد برای اتصال نبشی کمک نگیرید. در زمان استفاده از آسانسور با توجه به حرکت دینامیکی آن امکان دارد تا جوش شکسته شود و خطرات جانی به همراه داشته باشد.

قیمت انواع میلگرد کارخانه آستارا

عدم تخریب تیرچه ها و استفاده از میلگرد A3

توجه داشته باشید برای جلوگیری از به وجود آمدن نقطه ضعف در محل شکستگی تیرچه نباید دست به تخریب تیرچه ها زد. از میلگرد برای ساخت تیرچه استفاده خواهد شد. بنابراین جوش دادن میلگرد A3 باعث کاهش استحکام و مقاومت سقف خواهد شد.

همانطور که ذکر شد امروزه از میلگردها در ساختمان سازی استفاده خواهد شد و کاربردهای بسیاری نیز از این محصولات فولادی استفاده می‌کنند. برندهای داخلی بسیاری جهت تولید محصولات اقدام می کنند. فولاد راستین آستارا از جمله کارخانه‌ها و مجتمع تولیدکننده میلگرد آجدار A3 می باشد که این میلگردها همان طور که ذکر شد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

میلگردهایی که توسط این کارخانه تولید می شوند در سایزهای ۱۴ تا ۲۲ می باشد که هر یک از انواع میلگرد ها معمولاً در کاربردهای خاصی استفاده می شود. برای اینکه عملکرد و مقاومت بهتر میلگرد ها را مشاهده کنید باید بتوانید سایز مناسب را در کاربرد مناسب به کار ببرید.

عدم تخریب تیرچه ها و استفاده از میلگرد A3

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع محصولات فولادی مثل میلگرد، نبشی و ناودانی و …  از طریق فروشگاه اینترنتی آهن هایپر اقدام نمایید. بهتر است بدانید در هر جای ایران که باشید می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ جهت تهیه این محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد راستین آستارا با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر