امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد ثامن

کارخانه فولاد ثامن

کارخانه فولاد ثامن نام یک مجموعه صنعتی است که در تولید میلگرد آجدار و قطعات فولادی کم آلیاژ فعالیت می‌کند. رئیس امور سهام فولاد ثامن چادرملو خاطر نشان کرد؛ هم اکنون ظرفیت تولیدی این مجموعه صنعتی یک میلیون تن در سال است که به یک میلیون و سیصد هزار تن در سال قابل ارتقا است. نزدیک به ۹۸ درصد از عملیات‌های نصب در فولاد ثامن به پایان رسیده‌است.

دستاوردها و خط مشی‌های فولاد ثامن

از مهم‌ترین دستاوردها و خط مشی‌های این مجموعه فولادسازی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد؛

  • ساخت و راه‌اندازی واحد بخار و اتصال آن به شبکه سراسری برق کشور
  • تکمیل زنجیره تولیدی در اوج تحریم و شرایط بد اقتصادی ایران
  • ساخت کارخانه احیا مستقیم جهت تولید آهن اسفنجی در مجاورت کارخانه فولاد ثامن
  • تولید یک میلیون و پانصد هزار تن آهن اسفنجی به صورت سالیانه در کارخانه تازه تأسیس مجاورت شرکت فولاد ثامن
  • افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی مجتمع اردکان به ۴ میلیون تن در سال
  • سرمایه گذاری و تأمین سرمایه بابت جبران مخارج

 

کارخانه فولاد ثامن

 

محصولات فولاد ثامن

از جمله محصولاتی که فولاد ثامن تولید می‌کند می‌توان به مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی به شکل T  اشاره‌کرد.

میلگرد ۱۰ آجدار A2 فولاد ثامن: طول هر شاخه این میلگرد ۱۲ متر است و وزن آن ۸ کیلوگرم می‌باشد. علامت استاندارد ملی ایران برای این میلگرد آج ۳۴۰ است. حداقل تنش تسلیم آن ۳۴۰ مگاپاسکال می‌باشد و حداقل مقاومت کششی آن ۵۰۰ مگاپاسکال محاسبه می‌گردد. نوع آج این قطعه فولادی مارپیچ و در رده میلگردهای نیمه سخت قرار می‌گیرد. وزن هر بندیل میلگرد ۱۰ آجدار بسته به نوع کارخانه تولیدی آن  متفاوت است.

در بخش احیای این کارخانه آهن اسفنجی با استفاده از گندله‌های سنگ آهک تولید می‌شود. آهن اسفنجی در دو مدل ساخته می‌شود.  گندله‌های سنگ آهک به آرامی وارد کوره‌های داغ می‌شوند و توسط گاز احیا به دمای 860 درجه سانتی گراد می‌رسند. در نهایت آهن اسفنجی به وسیله گازخنک کننده دمای آن کمتر می‌شود و به 40 می‌رسد. سپس آماده انتقال می‌شود.

آهن اسفنجی همیشه به صورت خالص نیست و همراه با آهن قراضه به کوره‌های فولادسازی وارد می‌شود.  تمامی محصولات تولید شده بعد از انجام مراحل سردسازی و کاهش دما به انبارهای ویژه خود منتقل می‌شوند. دربخش فولادسازی شرکت، محصول نهایی یعنی شمش بیلت از آهن‌های اسفنجی ساخته شده در بخش قبل تهیه می‌گردند.

 

محصولات فولاد ثامن

 

قطعه سازی: جهت تولید فولادهای آلیاژی باید بتوان مقدار عناصر اضافی را به کمترین حد ممکن رساند. عناصری مانند فسفر و گوگرد هر چقدر کمتر باشد, فولاد آلیاژی کیفیت بالاتری خواهد داشت. به صورت کلی محصول تولیدی باید تمییز و همگن باشد. فولاد ثامن در تولید چنین محصولاتی شهرت زیادی دارد.

نکاتی مرتبط با قطعات فولادی کارخانه فولاد ثامن

به صورت کلی مقاطع سفارشی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول سازه‌های سفارشی استاندارد و دسته دوم سازه‌های سفارشی خاص نام دارند. تولید و ساخت این محصولات بنا به درخواست مشتریان می‌باشد.

از جمله سازه‌هایی که در کارخانه‌های فولاد سازی با شیوه نورد گرم تولید می‌شود، میلگرد است. اغلب میلگردها از فولادهایی که تازه ساخته شده‌اند، ساخته می‌شوند. توجه داشته باشید که همیشه استثنی‌هایی هم وجود دارد و در برخی از موارد میلگرد را با ضایعات فولاد تولید می‌کنند. مسلما با این روش،‌ میلگرد کیفیت بالایی نخواهد داشت.

یکی از دلایل محبوبیت این شرکت و فروش بالای محصولات و همچنین ثبت سفارش‌های زیاد در آن استفاده از استاندارهای بین المللی و ساخت و تولید با کیفیت محصولات می‌باشد.

 

نکاتی مرتبط با قطعات فولادی کارخانه فولاد ثامن

 

قیمت محصولات مجتمع صنعتی فولاد ثامن

با توجه به کیفیت محصولات و دستگاه‌هایی که در این راستا از آن‌ها بهره برداری شده، محصولات فولادی کارخانه فولاد ثامن  از قیمت مناسبی برخوردار هستند.  در نظر داشته باشید که به دلیل نواسانات ارزی در کشور، قیمت محصولات تولیدی این کارخانه نیز به صورت ثابت و مشخص نیست و ممکن است در طول یک هفته چندین بار تغییر کند.

واحد کنترل کیفیت فولاد ثامن

واحد کنترل کیفیت: فولاد ثامن  دارای واحدی مدرن و به روز است  که محصولات در آن تست و مورد برسی قرار می‌گیرند. وجود افراد متخصص و با تجربه در این بخش کمک می‌کند که محصولات به صورت مرغوب و با کیفیت به بازار عرضه گردند. از جمله عملیات‌هایی که در این بخش انجام می‌شوند عبارتند از؛  تست مایع نافذ، کنترل ابعادی، آزمایش آنالیز و سختی سنجی، تست  ذرات مغناطیس و…

 

قیمت محصولات مجتمع صنعتی فولاد ثامن

 

جمع بندی: همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید: فولاد ثامن واقع در استان خراسان رضوی پیشرفت‌های زیادی در سال‌های اخیر داشته‌است که می‌توان به افزایش ظرفیت تولیدی، احداث کاخانه‌ای در مجاورت فولاد ثامن جهت ساخت آهن اسفنجی و… اشاره کرد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد ثامن با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر