امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد اکسین خوزستان

کارخانه فولاد اکسین خوزستان

فولاد اکسین خوزستان یکی از کارخانه های بزرگ تولید کننده ورقه های فولادی در جنوب کشور می باشد که تحت عملیات حرارتی، فولادهای عریضی را تولید کرده و به بازار عرضه می دارد. فولادهای تهیه شده این شرکت در صنایعی همچون پتروشیمی، گاز، ماشین سازی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک نگاه سریع می توان بیان داشت که این کارخانه در سال 84 تاسیس گردید اما شروع به کار آن حدود 3 سال بعد و در سال 87 بوده است. فولاد اکسین خوزستان در پروسه فعالیت خود از سال 89 اقدام به تولید انبوه فولاد نمود به گونه ای که در سال 90 بیش از 300 هزار تن ورق فولادی تهیه کرد.

البته کارنامه افتخارات این شرکت به همینجا ختم نمی شود و در سال 91 توانست تولیدات خود را تا 600 هزار تن نیز افزایش دهد. با افتخار فولاد اکسین خوزستان در سال 1393 توانست برترین شرکت تولید کننده ورق های فولادی در کشور شود به گونه ای که در ماه 83 هزار تن ورق فولادی روانه نمود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان

بررسی شرکت فولاد اکسین خوزستان:

کارخانه فولاد اکسین خوزستان، انواع ورقه های سیاه را تولید نموده و وارد بازار می نمایند. این ورقه ها دارای بالاترین سطح کیفیت می باشند لذا با خیالی آسوده در شرکت های تولید کننده ماشین، ریل و تجهیزات پرواز مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله افتخارات این شرکت می توان به دریافت گواهینامه ISO 9001- ISO 4001، مدیریت کیفیت پایش، مدیریت ایمنی و بهداشت، مدیریت زیست محیطی و … اشاره نمود. مدیران شرکت در بیان دلایل موفقیت خود در بازار به مواردی چون مشتری مداری، مسئولیت پذیری، کار گروهی و مواردی از این قبیل اشاره دارند.

 

فولاد اکسین خوزستان

 

گفته می شود، فولاد اکسین خوزستان بر تولید انواع ورق های فولادی با آلیاژ خاص تمرکز دارد که دارای استحکام بالایی هستند. از این ورق ها می توان در صنایع نفت و دریایی با اطمینان بالا استفاده نمود.

این شرکت امروزه جز اولین شرکت های تولیدکننده فولاد به صورت ورق در خاورمیانه می باشد. عملیات حرارتی صورت گرفته در آن، از آخرین تکنولوژی ها و فناوری های روز استفاده می نماید به همین دلیل اهمیت بالایی در خاورمیانه دارد. در منشور اخلاقی و حرفه ای فولاد اکسین خوزستان به موارد زیر اشاره شده است:

آشنایی با فعالیت های شرکت فولاد اکسین خوزستان

  • در نظر گرفتن الزامات قانونی جهت صادرات محصول
  • جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی
  • جلوگیری از بیماری های شغلی و افزایش سطح سلامت جسمی
  • استفاده از آخرین تکنولوژی ها برای بهبود سطح تولید و بالا بردن کیفیت محصول
  • افزایش دانش و تجربه از طریق آموزش مستمر

آشنایی با فعالیت های شرکت فولاد اکسین خوزستان:

در این کارخانه نام آشنا از اسلب برای تولید ورقه های آهن استفاده می شود. اسلب اولیه ممکن است از سایر کارخانه ها که دارای خط ریخته گری هستند، تهیه شود. به کمک اسلب و فرایندهای حرارتی متخصصین این کارخانه می توانند انواع ورق ها را با ضخامتی بین 5 میلی متر تا 60 میلیمتر تهیه نمایند.

جالب است که بدانید این کارخانه جز 6 کارخانه برتر در دنیا می باشد که انواع ورقه های فولادی را تهیه می نماید. تمام ورقه های تولید شده در آزمایشگاه های تخصصی این شرکت آزمایش شده و پس از آنکه از نظر کیفی کنترل و بررسی شدند، وارد بازار می گردند.

تولید ورق های فولادی در کارخانه فولاد اکسین خوزستان

تولید ورق های فولادی در کارخانه فولاد اکسین خوزستان:

با توجه به اینکه مواد اولیه این کارخانه در داخل آن تولید نمی شوند لذا توسط قطار از سایر کارخانه ها به محل شرکت منتقل می شوند. برای خارج نمودن اسلب ها از 3 جرثقیل فوق سنگین استفاده می شود که اسلب ها را به کوره های مورد نظر منتقل می نماید. برای اینکه بتوان عملیات مورد نظر را بر روی اسلب ها پیاده سازی کرد، لازم است تا 4 مرحله را پشت سر بگذارند.

اسلب ها ابتدا مرحله پیش گرمایش، سپس گرمایش و در نهایت هم دما سازی را پشت سر می گذارند. کوره های فوق برای اینکه بتوانند به خوبی عمل نمایند از سوخت گاز طبیعی بهره می برند.

البته برای اینکه بتوان عملیات داخل کوره ها را نیز بررسی کرد، از یکسری دوربین های خاص استفاده شده است که در برابر دما مقاومت بالایی دارند. برای اینکه بتوان سلامت محیط زیست را تجربه کرد، گازهای خروجی از کوره ها به صورت مستمر بررسی می شود.

کارخانه فولاد اکسین خوزستان

پس از آنکه ورقه ها در این کوره ها و تحت دمای بالا شکل گرفتند، نوبت به خنک سازی آنها است که این مورد با آخرین تکنولوژی های روز انجام می شود برای رفاه حال مشتریان، می توان از این کارخانه به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام به خرید کرد.

این شرکت اگرچه در محیط محروم واقع شده است اما توانسته است تا به خوبی با آخرین تجهیزات و دانش، در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین تعداد زیادی از جوانان مملکت را مشغول به کار کرده و به تجربه آنها در زمینه فولاد بیفزاید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر