امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد آلیاژی ایران

کارخانه فولاد آلیاژی ایران

کارخانه صنایع فولاد آلیاژی ایران در سال 1378 در نزدیکی شهر یزد احداث گردید. این مجتمع دارای ظرفیت تولید انواع مقاطع فولادی و قطعات آلیاژی 550 هزار تن در سال می باشد، محصولات آن در صنایعی مانند نفت و گاز، نیروگاه‌ها، ابزارسازی، پتروشیمی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی، صنایع خودروسازی، صنایع معدنی، ادوات کشاورزی و … بکار می رود.

در ادامه در مورد این کارخانه بیشتر توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

 

کارخانه صنایع فولاد آلیاژی ایران

 

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • معرفی شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران
  • فازهای شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران
  • محصولات شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

استانداردها و کیفیت محصولات فولاد آلیاژی ایران

  • دستاورد و افتخارات شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران
  • فولاد آلیاژی چیست؟
  • قیمت فولاد آلیاژی شرکت صنایع فولاد ایران

معرفی شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

کارخانه صنایع فولاد آلیاژی ایران از بزرگترین تولید کنندگان داخلی و منطقه خاورمیانه می باشد که در سال 1378 به بهره برداری نهایی رسید. و توانسته است نسبت به تولید محصولات آلیاژی- فولادی با موفقیت عمل نماید.

عواملی مانند توجه به سطح کیفی محصولات و نظارت های دقیق، بهره گیری از دانش روز و افراد متخصص و مجرب، خطوط تولید مطابق با استانداردهای بین المللی، کاربرد تجهیزات مجهز موجب شده است که نامی نیکی از این شرکت برجای بماند. بیشتر محصولات شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران در مصارفی مانند ماشین آلات، صنایع، لوازم و تجهیزات پزشکی، خودرو سازی، ساختمان سازی بکار می رود.

کارخانه فولاد آلیاژی ایران

شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران خود دارای 4 کارخانه زیرمجموعه به شرح زیر است:

1-کارخانه فولادسازی:

در این مجتمع با دو روش ریخته گری، دو نوع شمش ساخته می شود. 1- شمش فولاد آلیاژی مخصوص تولید قطعات آلیاژی 2- شمش فولادی مخصوص ساخت میلگرد از محصولات آن می باشند.

2-کارخانه نورد سنگین:

در این کارخانه اینگات و بلوم گرم شده و سپس طبق در خواست مشتریان و گرید محصول برش داده می شوند. میلگرد با مقاطه بسیار پهن، تسمه، بیلت و چهارگوش از محصولات این مجتمع می باشند.

3-کارخانه نورد سبک:

در این قسمت بیلت ساخته شده در کارخانه نورد سنگین برش خورده و به قطعاتی که مدنظر هست، تبدیل می گردد.

فازهای شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

فاز اول شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران واحد فراوری قراضه می باشد که در طی چند سال اخیر انجام گرفته است و ظرفیت تولید در این فاز 300 هزار تن در سال می باشد. از فازهای دیگر این مجموعه تولید محصولات فولادی مانند میلگرد با ظرفیت 250 هزار تن در سال می باشد که در این فاز، شمش به محصولات فولادی تبدیل می شود.

همچنین طرح ساخت لوله های بدون درز با ظرفیت تولید 700 هزار تن در سال از پروژه های بزرگ این مجموعه می باشد. فرایند های تولیدی و مواد اولیه از عواملی هستند که بر قیمت تمام شده ی محصولات فولادی اثر می گذارند.

فازهای شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

محصولات شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

ظرفیت تولید شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران 550 هزار تن در سال می باشد و انواع مقاطع را در شکل های مختلف تولید می کند. از مهمترین محصولات تولیدی این مجتمع میتوان مواردی مانند تسمه، کلاف، مقاطع نورد گرد، مقاطع چهار گوش، شمش و بیلت را نام برد. ابزار سرد و گرم، میکرو آلیاژ و محصولات ضد زنگ سایر خدمات این شرکت می باشند. محصولات این شرکت شامل:

  • مقاطع نوردی گرد در سایز های ۱۲ الی ۲۰۰ میلیمتر
  • مقاطع چهار گوش در ابعاد۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر
  • تسمه با ضخامت ۴ تا ۶۰ میلیمتر و پهنای ۱۸ تا ۱۵۰
  • تولید کلاف بر اساس درخواست مشتری با ابعاد ۱۲ تا ۲۳ میلیمتر
  • مقاطع ریختگی شامل شمش گرد، بلوم و شمش هرمی

از مهم ترین دستگاه ها و تجهیزات این شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران می توان ماشین های ریخته گری مداوم، کوره پاتیلی، کوره قوس الکتریکی، کوره گامی و ریخته گری شمش را نام برد.

استانداردها و کیفیت محصولات فولاد آلیاژی ایران

تاکنون شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران موفق شده ISO 14001:2004 در حوزه ی مدیریت محیط‌زیست، گواهینامه استانداردهای ISO 9001:2008 در حوزه ی مدیریت کیفیت، OHSAS 18001:2007 در حوزه ی مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ، ISO 5001: 2011 در حوزه ی مدیریت انرژی را بدست آورد.

تمامی محصولات این مجتمع بسته به نوع، در آزمایشگاه‌های متالوگرافی، طیف‌سنجی، شیمی تر، عملیات حرارتی و خواص مکانیکی به علت اطمینان از کیفیت مطلوب، مورد آزمون قرار می‌گیرند.

بیشتر محصولات این شرکت بیشتر بر اساس ابعاد و آلیاژ دلخواه مشتری تولید می شوند. همچنین شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران بارها به‌ عنوان تولیدکننده برتر در زمینه واحد نمونه کیفی، صادرکننده برتر  و رعایت حقوق مشتری انتخاب شده‌ است.

دستاورد و افتخارات شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران

شرکت صنایع فولاد آلیاژی ایران با سابقه کاری طولانی مدت و درخشان خود توانسته است جوایز متعدد، تندیس و گواهی نامه را اخذ نماید از جمله:

  • کسب عنوان صادرکننده برتر کشور
  • برگزیده صنعت سبز در سال ۱۳۸۰
  • صادرکننده برتر استان یزد در سال های ۸۷ تا ۹۲
  • صنعتگر برتر در سال ۱۳۸۳
  • واحد نمونه صنعتی در سطح استان و کشور
  • دارای گواهی نامه کیفیت ISO 9001-2008
  • دارای گواهی نامه ISO 14001-2004 سازگاری با محیط زیست
  • گواهی های رضایت مندی مشتری، مدیریت انرژی، بهداشت، ایمنی و کیفیت
  • دریافت تندیس کیفیت از مدیران اروپا در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲
  • برگزیده سال ۱۳۹۲ به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور
  • دریافت تایید صلاحیت آزمایشات فنی و شیمیایی و مدرک استاندارد

فولاد آلیاژی چیست؟

فولاد آلیاژی چیست؟

برای بهبود خواص مکانیکی فولاد در صنعت آن را با عناصری مانند مولیبدن، کروم و نیکل ترکیب می کنند و به صورت آلیاژ در می آورند. که به محصول بدست آمده فولاد آلیاژی می گویند. می توان 1 تا 5 درصد وزن فولاد را با عناصر مختلف آلیاژ کرد. به صورت کلی آلیاز های این محصول در دو ردیف پر آلیاژ و کم آلیاژ قرار می گیرند.

تفاوت فولاد پر آلیاژ و کم آلیاژ حدود 8-4 درصد می باشد در واقع خود فولاد نوعی آلیاژ آهن با عنصر کربن هست و منظور از فولاد آلیاژی ترکیب فولاد با عناصر دیگر می باشد.

قیمت فولاد آلیاژی شرکت صنایع فولاد ایران

قیمت فولاد به عوامل مختلفی مانند ترکیبات، ابعاد و تامین کننده آن بستگی دارد. با تغییر درصد عناصر تشکیل دهنده، ترکیب آنها متفاوت و در نهایت قیمت فولاد نیز تغییر می یابد. دو عنصر گوگرد و فسفر از عناصر گران می باشند که مقدار کمی از آنها در فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت فولاد خصوصیات و کاربرد آنها می باشد.

همچنین ابعاد فولاد در در تسمه، لوله و پروفیل ها، ورق و میلگردهای فولادی در بعضی موارد موجب تغییر در قیمت واحد آنها می شود که دلیل آن پیچیدگی در تولید آنها می باشد. قیمت فولاد در ورق و میلگرد متفاوت است در میلگرد در سایزهای بزرگ قیمت فولاد افزایش پیدا می کند. و در انواع ورق، آنهایی که ضخامت کمتر از یک میلی متر دارند افزایش قیمت بالایی دارند.

با توجه به قیمت ارز امکان دارد فولاد در یک ابعاد به علت تفاوت در زمان خرید و قیمت ارز با قیمت همان فولاد با همان ابعاد متفاوت باشد. یک عامل موثر دیگر در قیمت برند تولید کننده آن است. تولیدکنندگان کشورهای اروپایی مانند اوکراین، آلمان و ایتالیا از کشور هایی هستند فولاد آنها قیمت و کیفیت بالایی دارد.

شما می توانید جهت آگاهی از قیمت روز و تهیه فولاد آلیاژی شرکت صنایع فولاد ایران به سایت این شرکت مراجعه کنید یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد آلیاژی ایران با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر